Ga naar inhoud


geen ned1 ned2 en ned3 en andere problemen


tuuttuut

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds gisteren een nieuwe xtrend et9000; ik was een lemon 070 gewend (met af en toe de nodige problemen ...............). Maar ja; ook lijkt erop dat de problemen niet helemaal over zijn.

 

Er werken een paar dingen niet {bij #####} heeft alles voorgeinstalleerd). Toen ik hem voor het eerst aanzette bleef hij maar 'booting' aangeven met het openpli-blauwe scherm en de radertjes bleven maar draaien .................. Dus het begon al lastig. maar uiteindelijk kreeg ik wel beeld toen ik hem uit- en weer aanzette en op nog een paar knoppen heb gebdrukt (ik weet niet meer op welke .....). Vanaf toen gaat het in elk geval goed; althans kan ik TV-kijken. Er stonden ook een heleboel verschillen kanalenlijsten in.

 

1:

Ondanks dat ik een multytenne duo heb en uiteraard twee coax kabels naar de receiver lopen en de tuner-configuratie volgens mij goed staat (ik krijg ook op beide tuners een signaal, te weten 66%) lukt het maar niet om iets op te nemen en dan naar iets anders te kijken (zwelfs rtl4 opnemen en naar rtl5 kijken terwijl dat volgens mij op dezelfde transponder staat).

 

2:

Ook krijg ik geen beeld van ned1, 2 en 3; ik krijg dan de melding dat mijn abonnement hier niet voor geldig is; terwijl ik wel beeld van rtl4, 5, 6, etc, etc krijg.

 

3:

Ze zeiden dat ik cccam erop zou hebben staan maar als ik de smart card in de sleuf stop gebeurt er helemaal niets; het werkt alleen als ik hem inclusief de ci gebruik.

 

4:

Hoe kan ik een eigen kanalenlijst maken? Want er staan een heleboel verschullende in maar je wilt toch je eigen kanalenlijst hebben.

 

Help !!

aangepast door satencom
Naam van winkel verwijdert

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat klopt.

 

Overigens zijn die ned 1/2/3 problemen door CD opgelost door ze tijdelijk ongecodeerd uit te zenden.

 

Maar ik heb ook heel veel andere problemen ............... Graag daar een reactie op.

aangepast door tuuttuut

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,

 

Inmiddels alles zelf na alle dingen zelf uitgezocht en veel geprobeerd en gepuzzel opgelost; toch jammer dat dit forum nauwelijks reacties oplevert ......................

 

wat was/is de oplossing dan ?

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke oplossing heb je het?

 

Dat van Ned1,2,3? Weet ook niet wat precies het probleem was bij canal digitaal; had iets met codering te maken en hebben het toen even een paar dagen ongecodeerd utigezonden.

 

kanaallijst? heb dreamboxedit erop gezet (werkt nog steeds niet 100%)

 

cccam? het bleek dat ik de smartcard er verkeerd om in had gedaan ................. (op de kop); door nu de kaart zonder ci-module te gebruiken ging ook het opnemen ineens goed

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke oplossing heb je het?

 

cccam? het bleek dat ik de smartcard er verkeerd om in had gedaan ................. (op de kop); door nu de kaart zonder ci-module te gebruiken ging ook het opnemen ineens goed

 

Bij mij werkte het opnemen ook niet met een ci-module, en mijn Seca 2 kaart werd niet gezien door CCcam.

 

Dit bleek uiteindelijk door CCcam 2.3.0. samen met mijn Seca 2 kaart te komen, deze CCcam herkent de Seca 2 kaart niet,

 

nu CCcam 2.2.1 erop gezet en alles werkt naar behoren.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...