Ga naar inhoud


ET9000 elke 38 sec. beeld even weg


MauriceW2

Aanbevolen berichten

Hallo,


Ik heb een raar probleem met mijn Xtrend ET9000. Elke 38 seconden wordt het beeld blokkerig en erg slecht.

 

Het geluid valt soms ook even weg. Meteen daarna is het weer goed.

 

En dan weer ongeveer 38 seconden daarna hetzelfde. En zo gaat het maar door.

 

Eerst verdacht ik dat de LNB's niet meer goed waren of dat de schotel niet meer zuiver gericht stond.

 

Maar die 38 seconden is raar.

 

Kan het (weer) een voeding probleem zijn? Dat de spanning voor de LNB's na 38 seconden dipt? Alsof er (weer) een of meerdere elco's niet meer goed zijn?

 

Ik heb de elco's al eens vervangen. Ook heb ik de complete voeding afgelopen mei vervangen (net een half jaar geleden)

 

Kent iemand dit probleem?

 

Maurice

 

aangepast door MauriceW2
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je dat ook op een vrije zender 

en welke zender valt nu uit en op welke sat ??

heb je hem ook op hdmi ingesteld enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor de antwoorden allemaal!

  • Ik heb geen zichtbare gebreken gezien. Alles zit nog precies zoals het hoort. Kabels, pluggen, enz..
  • Het gekke is dat het probleem gisteravond niet optrad. Maar als het optreedt, heb ik het op alle zenders (FTA en betaald)
  • Ik gebruik een gewone CanalDigital kaart, waar ik ook gewoon voor betaal.
  • De SNR valt helemaal weg naar 0 als het gebeurt. Dus er komt dan heel even geen signaal binnen. Het is echt een dip die dan elke zeg maar 38 seconden optreedt. Daarom twijfel ik of het iets is dat buiten zit. Ik zat zelf te denken aan iets dat periodieker werkt, bijvoorbeeld een defecte elco. Maar dat verklaart dan weer niet waarom het probleem gisteravond niet optrad.
  • Die winderigheid hier valt wel mee, omdat ik in Zuid Spanje zit. (grote schotel van 1,5m diameter) en normaal gesproken perfecte ontvangst.

Het is jammer dat ik geen tweede ontvanger heb, anders had ik het kunnen vergelijken of de ET9000 het probleem veroorzaakt.

 

Maurice

aangepast door MauriceW2
Typo's
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Frans B:

Misschien een dect telefoon in de buurt van de decoder / kabel? Dat geeft ook van die storingen.

Oh dat is misschien een optie. Er staat idd een dect telefoon vlakbij waar de kabel het  huis binnenkomt. 
Ik ga hem uitzetten als de storing er weer is. Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uur geleden zei MauriceW2:

grote schotel van 1,5m diameter

Ontvanger overstuurd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan kan je die optie wegstrepen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel signaal heb je trouwens

Plaats een afbeelding

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MauriceW2,

 

 

Citaat

Ik heb een raar probleem met mijn Xtrend ET9000. Elke 38 seconden wordt het beeld blokkerig en erg slecht.

 

Het geluid valt soms ook even weg. Meteen daarna is het weer goed.

 

En dan weer ongeveer 38 seconden daarna hetzelfde. En zo gaat het maar door.

 

 

Citaat

Maar die 38 seconden is raar.

 

 

Ik weet niet wat jou provider op dit moment doet .........

 

Het lijkt mij wat hij op dit moment doet is de schakeling tussen de schakeling van ECM ( 0 - 1 ) .

 

Gezien de 38 seconden !

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...