Ga naar inhoud
MauriceW2

ET9000 ET9000 elke 38 sec. beeld even weg

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn Xtrend ET9000. Elke 38 seconden wordt het beeld blokkerig en erg slecht.

Het geluid valt soms ook even weg. Meteen daarna is het weer goed.

En dan weer ongeveer 38 seconden daarna hetzelfde. En zo gaat het maar door.

Eerst verdacht ik dat de LNB's niet meer goed waren of dat de schotel niet meer zuiver gericht stond.

Maar die 38 seconden is raar.

Kan het (weer) een voeding probleem zijn? Dat de spanning voor de LNB's na 38 seconden dipt? Alsof er (weer) een of meerdere elco's niet meer goed zijn?

Ik heb de elco's al eens vervangen. Ook heb ik de complete voeding afgelopen mei vervangen (net een half jaar geleden)

Kent iemand dit probleem?

Maurice

aangepast door MauriceW2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mmm... Alles kan defect raken. Eerst nazien of er zichtbare defect zijn aan de lnb's, coax kabel en of diseqc. Dan nakijken of de schotel correct is uitgericht. Als dat in orde, mogelijk een hardware defect hetzijnde coax kabel, lnb, diseqc en of ontvanger.    

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb je dat ook op een vrije zender 

en welke zender valt nu uit en op welke sat ??

heb je hem ook op hdmi ingesteld enz 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zou de aansluiting van de kabel(s) buiten nalopen, het is nu winderig, als kabels veel bewegen kunnen ze loskomen te zitten in hun F-connector.

Controleer ook even de snr als het zich voordoet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden allemaal!

• Ik heb geen zichtbare gebreken gezien. Alles zit nog precies zoals het hoort. Kabels, pluggen, enz..
  • Het gekke is dat het probleem gisteravond niet optrad. Maar als het optreedt, heb ik het op alle zenders (FTA en betaald)
  • Ik gebruik een gewone CanalDigital kaart, waar ik ook gewoon voor betaal.
  • De SNR valt helemaal weg naar 0 als het gebeurt. Dus er komt dan heel even geen signaal binnen. Het is echt een dip die dan elke zeg maar 38 seconden optreedt. Daarom twijfel ik of het iets is dat buiten zit. Ik zat zelf te denken aan iets dat periodieker werkt, bijvoorbeeld een defecte elco. Maar dat verklaart dan weer niet waarom het probleem gisteravond niet optrad.
  • Die winderigheid hier valt wel mee, omdat ik in Zuid Spanje zit. (grote schotel van 1,5m diameter) en normaal gesproken perfecte ontvangst.

Het is jammer dat ik geen tweede ontvanger heb, anders had ik het kunnen vergelijken of de ET9000 het probleem veroorzaakt.

Maurice

aangepast door MauriceW2
Typo's
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien een dect telefoon in de buurt van de decoder / kabel? Dat geeft ook van die storingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Frans B:

Misschien een dect telefoon in de buurt van de decoder / kabel? Dat geeft ook van die storingen.

Oh dat is misschien een optie. Er staat idd een dect telefoon vlakbij waar de kabel het  huis binnenkomt. 
Ik ga hem uitzetten als de storing er weer is. Ben benieuwd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden zei MauriceW2:

grote schotel van 1,5m diameter

Ontvanger overstuurd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei ceesv:

Ontvanger overstuurd?

Overstuurd? Waarmee? Signaal v/d LNB? Lijkt me niet. Het is jarenlang goed gegaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@MauriceW2,

Citaat

Ik heb een raar probleem met mijn Xtrend ET9000. Elke 38 seconden wordt het beeld blokkerig en erg slecht.

Het geluid valt soms ook even weg. Meteen daarna is het weer goed.

En dan weer ongeveer 38 seconden daarna hetzelfde. En zo gaat het maar door.

Citaat

Maar die 38 seconden is raar.

Ik weet niet wat jou provider op dit moment doet .........

Het lijkt mij wat hij op dit moment doet is de schakeling tussen de schakeling van ECM ( 0 - 1 ) .

Gezien de 38 seconden !

Gr.

Zilverster.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in