Ga naar inhoud


Alleen nog FTA-zenders te zien ...


jhar1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

de afgelopen dagen met alle regen was het onmogelijk om via de satellietschotel te kijken naar zenders van CD, het beeld was dan blokkerig.

Vanochtend heb ik de ontvanger weer aangezet enwas het beeld nog steeds blokkerig ondanks het feit dat er een stralend blauwe lucht is.

Daarop de Softcam (CCcam221) geherstart, maar sindsdien zie ik niets meer op de gecodeerde zenders, het EPG laat wel zenderinfo zien, zie bijgevoegde foto.

epg.jpg.da1aa4bae4df10ec562a7adde0776b28.jpg

Het CD-info-kanaal is ook blokkerig, zie bijgevoegde foto.

cd-infokanaal.jpg.b22e806ce2834da4cd1c7ca145aa3805.jpg
FTA-zenders doen het  goed, ook op HD.
Ik heb de Box softwarematig, maar ook hardwarematig geherstart, geen resultaat.

Ook het opnieuw inladen van de zenders m.b.v. Fastscan gaf geen verbetering.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken ?

 

Alvast bedankt voor jullie suggesties !

 

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu even een oude Astoncrypt CI-module gepakt en daar de CD-kaart ingedaan.

Beeld is weer normaal met alle HD-zenders (NPO, RTL e.d.), het lijkt erop dat de ingebouwde cardreaders niet helemaal jofel zijn.

 

Het grote nadeel van het gebruik van de module is dat je tijdens een opname niet naar een andere zender kunt kijken, dus moet ik toch een oplossing zien te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei jhar1:

Ik heb nu even een oude Astoncrypt CI-module gepakt en daar de CD-kaart ingedaan.

Beeld is weer normaal met alle HD-zenders (NPO, RTL e.d.), het lijkt erop dat de ingebouwde cardreaders niet helemaal jofel zijn.

 

Dit is wel erg vreemd dat een ingebouwde card lezer dit kan veroorzaken. Misschien even de "gouden" chip van de canal digitaal kaart schoonmaken met een gummetje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Helaas is het beeld weer even slecht als hiervoor gemeld, haperend en blokkerig (ook het CD-Info-kanaal) 😭

Ik heb inmiddels wèl kunnen zien dat het eigenlijk alleen Astra23,5-kanalen betreft.

De Astra19,2-kanalen zoals Servus TV (HD) en VH1 (versleuteld) komen wèl probleemloos door, derhalve ga ik ervanuit dat de bekabeling en decodering goed zijn.

 

De setup:

Wij hebben net over de grens bij Enschede een 85 cm FUBA-schotel aan de gevel met daarvoor een Duo LNB met QUAD-uitgang (zie foto), dit geheel is met 2 kabels verbonden aan een XTrend ET9000.

 

Sprietje gaf aan in het topic Fuba DAA850 en multifeed :
"Als je vaak naar de Astra 19,2 kijkt, zou je nog een beetje aan de Astra 19,2 kunnen toegeven. De Astra 23,5 wordt dan wel iets minder."

Hoe gaat dat in zijn werk en kan dat ook ten goede van de Astra 23,5, c.q. ten koste van de Astra 19,2 worden gedaan ?

Want ik heb het idee dat Astra 19,2 sterk genoeg binnenkomt.

 

Als bovenstaande niet mogelijk is:

De LNB is volgens mij niet helemaal goed meer omdat 1 poort helemaal geen signaal meer levert (veroorzaakt door een sluiting).

De h.o.h.-afstand van de koppen is 54.4 mm en zoals Sprietje al aangaf in het topic Fuba DAA850 en multifeed zou het beter zijn om te werken met 51 mm.

Welke LNB zou dan het beste aangeschaft kunnen worden die wèl de goede h.o.h.-maat heeft?

Omdat we een twintuner hebben zijn 2 uitgangen dan toch genoeg, in plaats van 4 ?

 

Wederom alvast bedankt voor jullie hulp en reacties !

 

Jaap

LNB.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...