Ga naar inhoud

Wat is het nut van blindscan?

riji

Aanbevolen berichten

Ik begrijp echt de belangstelling niet voor blindscan.

Is dit enkel omdat het nu met sommige Dreamdozen+images mogelijk werd?

Ik herinner mij dat mijn Nokia zo'n 15-jaar geleden dit ook al kon.

Dit was enkel nuttig voor het opsporen van feeds.

Wat heeft een gewone gebruiker daar nu aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent niet meer afhankelijk van een juiste satellites.xml als je via blindscan gebruikt : hij vindt alle zenders op alle transponders op alle satellieten op de positie die hij aan het scannen is. voor wie met sat-lijsten werkt (bvb Henk) is dat minder belangrijk - voor wie zijn eigen lijsten bijhoudt is dit een echte aanrader.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met mijn dm800 of dm500hd via zenderzoeken,handmatig alle 4 "mijn" sattelieten laat scannen,is dit dan een blindscan?

Ik draai met openpli 2.1.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blindscan altijd gekend als een extra zoekmogelijkheid, namelijk naar een feed, dus naar een occasionele uitzending.

Destijds waren bepaalde satellieten hiervoor gekend.

Maar waarom zou je nu populaire satellieten, zoals die op 19.2E gaan scannen? Je gaat een massa kanalen krijgen, vaak ontoegankelijk/oninteressant voor je.

Je kunt toch veel beter naar een website gaan zoals Lyngsat (http://www.lyngsat.com/ ) of KingOfSat (http://nl.kingofsat.net/ ) , dan zie je meteen welke wijzigingen er zijn en dan kun je met die gegevens een transponder zoek uitvoeren in je ontvanger...

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met mijn dm800 of dm500hd via zenderzoeken,handmatig alle 4 "mijn" sattelieten laat scannen,is dit dan een blindscan?

Ik draai met openpli 2.1.

nee , dat is een gewone scan , OpenPLi ondersteunt geen blindscan

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...