Ga naar inhoud


Probleem met Zenders zoeken - FastScan


Jürgen

Aanbevolen berichten

Naast mijn VU+ DUO heb ik vandaag ook een VU+ UNO in gebruik genomen.

Hierop heb ik net als op de VU+ DUO OpenPLi 2.1 (nieuwste versie van vandaag) geïnstalleerd maar ik heb nu een probleem met Zenders zoeken in het algemeen en met FastScan in het bijzonder.

De Kernel versie is 3.1.1.

 

Ik heb alles net zo geïnstalleerd als op mijn VU+ DUO (althans dat denk ik), dus ook op dezelfde plaats waar de VU+ DUO is geïnstalleerd en ook normaal aangesloten is maar het zender zoeken wil maar niet lukken.

De Tuner configuratie staat naar mijn mening goed ingesteld want via de Signaalzoeker kan ik handmatig op Astra1 (19,2) en Astra3 (23,5) afstemmen.

Ik zie dan zowel op Astra1 als Astra3 een groen vinkje in het vakje Lock verschijnen.

Ik ga ervan uit dat mijn DiSEqC switches en de LNB's goed functioneren want anders kan ik toch geen Lock krijgen, correct?

 

Ga ik hierna via Exit en Zenders zoeken de optie FastScan gebruiken dan komt de melding Zoeken mislukt.

Kijk ik hierna weer in Signaal zoeker dan is groene vinkje in het veld Lock weer verdwenen en ik moet opnieuw op Afstemmen drukken om de Lock te verkrijgen.

 

Ik maak alleen gebruik van de Plug-in Henksat-19e-23e (20111221-r0) en CCCam (2.3.0-r0).

 

Iemand een idee wat ik eventueel fout doe of anders doe dan op mijn VU+ DUO.

 

Nog even ter aanvulling.

Ik heb een Triax 78 schotel met 3 Quad ALPS LNB's en ik gebruik daarvoor 3 Venton DiSEqC 4-1 die op de VU+ DUO perfect functioneren.

Van de 2 daarvandaan afkomstige coaxkabels heb ik nu één kabel op de antenne ingang van de VU+ UNO aangesloten.

Ook de andere heb ik al aangesloten en ook de OpenPLI installatie opnieuw uitgevoerd maar zonder een betere resultaat.

 

Ik heb intussen ook de nieuwste originele VU+ UNO FW van de VU+ site gedownload en geïnstalleerd en dan kan ik wel de zenders binnenhalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is opgelost door de medewerking van Pedro_Newbie.

De VU+ UNO benodigd een FPGA upgrade, na uitvoering van de upgrade worden alle transponders / kanalen onder OpenPli ingelezen.

Deze FPGA upgrade is te vinden op http://www.vuplus.de/software.html.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...