Ga naar inhoud


Draadloos internet VU+uno 4k SE


Martin1946

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb internet via de draad op mijn VU+uno 4k se maar  ik ga mijn receiver verplaatsen en dan woord het zeer lastig om internet via de draad te hebben nu wil  het draadloos maar we kunnen er niet goed uitkomen hoe dat moet.

Kan misschien iemand mij daar stap voor stap mee helpen mijn vrouw en ik zullen u dan zeer dankbaar voor zijn .

 

groetjes van Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites


In elk geval heb je daarvoor een passende 2.4 of 5.0 GHz USB WLAN stick voor nodig.

Let wel op, ik schrijf bewust 'passend' want niet iedere WLAN stick is geschikt.

 

De keuze of je thuis 2.4 of 5.0 GHz wilt gebruiken is een beetje afhankelijk van de locale situatie en of je überhaupt over 5.0 GHz WiFi beschikt en wat je met de WiFi op de UNO wilt doen.

Verder is het instellen niet zo moeilijk.

Je moet eerst de juiste USB WLAN stick in één van de USB poorten plaatsen, daarna via Instellingen de WiFi optie inschakelen, verbinding maken met de router die op Internet is aangesloten en dan zou je feitelijk op de UNO over WiFi kunnen beschikken.

 

Een vast aansluiting via UTP heeft echter altijd mijn voorkeur al is het soms heel lastig om die verbinding tot stand te kunnen brengen.

Ik weet er alles van want ik woon op een appartement, daar is het altijd lastig om kabels te trekken maar ik heb het uiteindelijk toch maar gedaan of beter gezegd, laten doen.

 

Nogmaals, even afhankelijk wat je met de WiFi op de UNO wilt doen, Wifi levert t.o.v. een vaste verbinding toch regelmatig storingen op.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet helemaal geen WLAN stick gebruiken, maar een WLAN Bridge.. Die werken altijd en zijn volledig kernel onafhankelijk. Kosten net zo veel als een goede WLAN stick...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku, Kost net zoveel.... dat betwijfel ik.

 

Maar TS moet dat zelf maar beoordelen want een uitstekend werkende WLAN stick voor zowel 2.4. als 5.0 GHz kost onder de € 30,= en daar koop je naar mijn mening geen Bridge voor.

 

De WLAN stick die ik bedoel is de TP-Link Archer T4U (AC1300) 2.4 / 5.0 GHz Dual-band, zie bijlage maar er zijn natuurlijk nog veel meer keuzes.

Ik draag deze alleen maar aan omdat ik die zelf met veel succes gebruikt heb.

 

tp-link-archer-t4u-wireless-dual-band-usb-4.jpg.3f0a4560dd1cdb5ba4f539ebdd1f0f11.jpg.84e0ae4127fe02674203cf70e4920678.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikte hier Vonets Bridges. Waren €29,95 per stuk (alleen 2.4Ghz). Heb ze nog steeds hier in de la liggen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

 

Ik heb een tp link  TL-WN821N die is 2.4 GHz  en een adsl router  de tp link werk prima op de computer .

dus hij zou nu ook moeten werken.

Ik denk dat wij iets fout doen daarom vraag ik een stap voor stap uitleg.

Misschien zou iemand van jullie dat willen doen

 groetjes

Martin  

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Martin1946:

TL-WN821N

dat moeten wij zelf ook eerst onderzoeken of de kernel module van je image die aankan of dat je een driver ervoor moet inladen uit de feed

dat kost dus iets tijd voor ons allen

OF iemand heeft dezelfde al werken op de VU+ met dat dongeltje en meld jou dat

 

dat ie op de pc werkt betekend nog niets voor de werking op de VU+

 

aangepast door Tonskidutch
woord

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

chipset die dit model usb dongle gebruikt is Chipset rtl8192eu

die is bij enkele images al actief en bij bepaalde image kun je hem als kernelmodule bijladen zoals ik reeds schreef

de kwestie is, je geeft geen informatie over het image, dus kan ik niet verder met het advies

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Martin1946:

Ik denk dat wij iets fout doen daarom vraag ik een stap voor stap uitleg.

Misschien zou iemand van jullie dat willen doen

 groetjes

Martin  

 

Wij draaien het even om, leg eerst eens stap voor stap uit welke instellingen jij tot nu toe hebt gewijzigd om de aangesloten WLAN stick op de UNO zichtbaar te krijgen.

...en inderdaad, als je niet verteld welke Image en versie jij gebruikt is het uitermate lastig om jou door de installatie doorheen te loodsen.

 

De Image OpenPLI gaat wat kieskeuriger om met het herkennen van een WLAN stick dan de Image VTI.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

in veel gevallen blijkt de veiligheid van uw router

een nieuw wireless apparaat toestaan, niet tijdens de installatie van de usb dongle te zijn aangepast

 

je moet met die usb dongle in de VU+ officieel opstarten opdat alle eigenschappen van de ingebouwde drivers ook worden aangeroepen en het apparaat ook wordt gestart

dus vanuit VU+ shutdown (helemaal uitzetten per menu) beginnen usb insteken en boot - up (aanzetten)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...