Ga naar inhoud


VU+ Uno en VU+ Zero problemen met afspelen stream


Satelliet78

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb 2 Vu+ ontvangers namelijk een Vu+ Uno en Vu+ Zero. Op beide ontvangers heb ik OpenPli 4.0 als image er op staan met de laatste update van 15.10.2018. De reguliere TV- en Radio zenders worden er prima op weer gegeven. Wil ik echter een Webcamstream of Livestream bekijken bijvoorbeeld TV Gelderland, Omrop Fryslan of van Qmusic (deze worden uitgezonden in de HD resolutie van 1280x720) dan gaat dat in het begin prima (Bij Qmusic start de stream eerst in de resolutie van 320x180 om vervolgens over te gaan naar 1280x720) maar na een aantal seconden begint het beeld te haperen of stopt de stream met stilstaand bild. Weer een aantal seconde later doet de stream het weer even om vervolgens niets meer te doen. Als ik dan even zap naar een ander kanaal en dan weer terug naar de desbetreffende stream dan gaat dat even weer goed. Ik heb een glasvezelverbinding van 50 mb upload en download snelheid dus daar kan het niet aan liggen en ook via de VLC speler op de laptop doen die streams het probleemloos. Nu komt de vraag wat te doen? Moet er een heel andere image op de ontvangers worden gezet? Of is er een plug-in nodig die wellicht nog in de ontvangers geplaatst moet worden? 

aangepast door Satelliet78
Link naar reactie
Delen op andere sites


De zwakste schakel bepaalt de sterkte van de keten..

 

Ik denk dat dit bij jouw genoemd probleem opgaat.

Jij hebt nu wel een prima (W)LAN / WAN verbinding maar de door jou hiervoor gebruiken ontvangers mogen rustig al bejaard genoemd worden waarbij de capaciteit waarschijnlijk de beoogde stream niet aan kan, althans dat is mijn vermoeden.

De nieuwe ontvangers waaronder de nieuwe UNO en Zero beschikken over veel meer capaciteit voor wat betreft processor en geheugen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen hartelijk dank voor jullie reactie op mijn vraag. Ik heb ook de livestream getest van Radio Continu die ook met een resolutie van 1280x720 uitzendt en die is weer probleemloos te bekijken zonder dat hij er mee stopt. Overigens heb ik beide VU+ ontvangers bedraad aangesloten op mijn router, juist om de maximale snelheid te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satelliet78,

ik kan ook niet elke stream zien daar vaak (uit die samengestelde URL's voor enigma2 zenderlijsten) de streamer, zich in een internet-regio bevindt die mijn internetprovider qua legaliteit niet toestaat en het DRM om dat te zien niet gegeven is

(Digital Rights Management)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben nog even gaan grasduinen..... er zijn 2 verschillende streams voor Qmusic beschikbaar de ene stream die hapert en stopt na een tijdje dat is deze link:

http://102793ooyala-lh.akamaihd.net/i/depers02_delivery@381748/master.m3u8

 

Maar ik kwam er achter als ik de onderstaande stream open, deze wel vlekkeloos wordt afgespeelt op mijn beide VU+ ontvangers.

http://102793ooyala-lh.akamaihd.net/i/depers02_delivery@381748/index_1164_av-p.m3u8

 

Wellicht dat meer mensen iets kunnen met deze tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...