Ga naar inhoud


OScam 1.20 icm Smargo's ver 1.7 op NSLU2


MySat

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nu camd35 voor zowel server als client, dit werkt tot op heden prima, dus alles op basis van oscam en geen cccam er meer tussen.....

 

ps ik heb mijn oscam geupdate naar svn 6306 maar nu start hij niet meer op na reboot. conform bij howto van onze fransman moet dit zo:

 

cd /OScam
cp S97startOScam /etc/rc.d/

 

maar dit werkt niet meer op een of andere manier.

 

Ook is de S97startOScam groen en de rest blauw in onderstaande folder.

root@CSslave:/etc/rc.d# ls
K50dropbear		   S10boot			   S50telnet			 S96led
K90network		    S39usb			    S50uhttpd			 S97startOScam
K95luci_fixtime	   S40network		    S59luci_dhcp_migrate  S99sysctl
K98boot			   S45firewall		   S60dnsmasq
K99umount			 S50cron			   S61vsftpd
S05luci_fixtime	   S50dropbear		   S95done

 

Iemand enig idee?

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ervaringsdeskundige ben ik niet maar ik heb de afgelopen dagen wel een aantal uurtjes wat dingen proberen te testen.

 

Voor de image kijk een hier:

http://www.nslu2-lin...penWrt/HomePage

voor de nieuwste versie:

http://downloads.ope...u2-squashfs.bin

 

volg deze tut, even vertalen met google translate maar let op dat je de codes wel uit de originele tekst haald:

http://oscam.to/wbb3...d&threadID=9465

 

Wat betreft de instellingen zou ik zeker beginnen met de basis configuratie, volgens mij kan er in jou reader heel veel uit, zodra dit werkt kun je deze opties er altijd weer bij zetten.

 

Voor wat betreft de hoofdletters e.d., je kan het beste hier maar zo bewust mogelijk mee omgaan ook al is het niet altijd van belang.

 

Was niet helemaal compleet zie ik al met mijn vragen.... De vragen gaan specifiek over oscam (maar dat stond er niet zo bij). OpenWRT stond al op de NSLU2 voordat ik begon aan dit hobbyhoekje. Overigens ken ik het Franse artikel en heb dat ook vertaald. Echter wat doe je dan indien alles lijkt te werken maar het werkt niet ? Vandaar deze vragen.

 

 

Toch heb ik nog enkele vragen aan de ervaringsdeskundigen hiero:

- Waar hebben jullie de oscam versie voor de NSLU2 image vandaan (gedownload/gecompileerd) ?

- Hoe zoeken jullie fouten in dit proces tussen client en server ? ( Mijn client is online aan de server-kant maar geen enkele ECM is OK)

- Is het bekend hoe gevoelig de settings zijn voor spaties en hoofdletters/kleine letters (tis tenslotte Linux)

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik CS-Server IPC,daar is alles in gescript en met simpele commando's te beheren.

 

Wat is dat scripten en simpele commando's anders als in openwrt?

 

Als deze software beter lijkt is dat wellicht een goed alternatief....

 

Hotzenwalder, ik zie nu je prive bericht pas, ik zal er eens in duiken.

aangepast door Schats

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is het niet voor de NSLU2.

 

Troubleshooting doe ik via de logs (zowel via de prompt als de webinterface). Ik heb geleerd dat dvbapi heel belangrijk is voor een goed functionerende connectie.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook de logging voor meer details, maar soms kom je daar niet echt direct verder mee. Mijn client is nu 100% cccam en verbonden met de NSLU2 die een smargo firmware versie 1.07 of 1.7 heeft. Indien er requests richting de reader gaan zie je in de reader response errors terug komen. Nu rijst bij mij de vraag of er hier mensen zijn die wel een werkende NSLU2 Oscam icm firmware 1.07 hebben.

 

Mogelijk dat ik als test mijn smargo's terug draai naar 1.03 (indien mogelijk), om te zien wat daar het resultaat dan mee is

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de situatie per heden. Lijkt erop dat de server niet de juiste antwoorden vindt voor mijn SECA2 kaartje

 

Oscam situatie per 31 jan 2012.pdf

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de situatie per heden. Lijkt erop dat de server niet de juiste antwoorden vindt voor mijn SECA2 kaartje

 

Oscam situatie per 31 jan 2012.pdf

 

MySat, ik heb precies dezelfde opzet en bij mij werkt het maar er is nog veel goed in te stellen en hij loopt niet altijd even lekker:

 

Dit is mijn oscam.conf, ik heb nog een cccam client draaien (nslu2) deze doe ik pas weg als ik dit goed heb draaien.

 

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn build #6306
# Read more: http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt
[reader]
label						 = tv_vlaanderen
description				   = Basis_pakket
protocol					  = smartreader
device						= Serial:Reader 205
caid						  = 0100
detect						= cd
mhz						   = 320
cardmhz					   = 500
group						 = 1
emmcache					  = 1,3,2
auprovid					  = 00006C
ratelimitecm				  = 4
ratelimitseconds			  = 10

[reader]
label						 = cccam_server
description				   = CCcam_master
protocol					  = cccam
device						= 192.168.2.130,12000
user						  = OSCAM
password					  = OSCAM
caid						  = 0100
group						 = 1
emmcache					  = 1,3,2
cccversion					= 2.1.4
cccmindown					= 1
ccckeepalive				  = 1
cccreshare					= 5
auprovid					  = 00006A

[reader]
label						 = canaal_digitaal
description				   = Entertainmentpakket_HD
protocol					  = smartreader
device						= Serial:Reader 50
caid						  = 0100
detect						= cd
mhz						   = 320
cardmhz					   = 500
group						 = 1
emmcache					  = 1,3,2
auprovid					  = 00006A
ratelimitecm				  = 4
ratelimitseconds			  = 10

 

oscam.user

[account]
user						  = ????
pwd						   = ????
group						 = 1
uniq						  = 2
cacheex					   = 2
monlevel					  = 4
keepalive					 = 1

 

oscam.conf

# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn build #6306
# Read more: http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt
[global]
usrfile					   = /tmp/oscamuser.log
logfile					   = /tmp/oscam.log
cwlogdir					  = /tmp/cw
emmlogdir					 = /tmp/emm.log
disableuserfile			   = 0
usrfileflag				   = 1
clientmaxidle				 = 200
nice						  = -1
maxlogsize					= 512
saveinithistory			   = 1
cacheexwaittime			   = 200
cacheexenablestats			= 1
lb_savepath				   =
max_cache_time				= 60
[monitor]
hideclient_to				 = 15
appendchaninfo				= 0
[cs357x]
port						  = 25550
[cccam]
port						  = 12000
reshare					   = 0
version					   = 2.1.4
[webif]
httpport					  = 8080
httpuser					  = root
httppwd					   = ????
httpallowed				   = 127.0.0.1,192.168.0.1-192.168.255.254,172.16.0.1-172.16.255.254,10.0.0.1-10.255.255.254

 

Laten we dit samen uitvogelen, ik heb ook nog lang niet alles voor elkaar..... ;)

aangepast door Schats

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schats,

 

Kun jij de volgende informatie voor mijn invullen? Lijkt mss kinderachtig maar er zitten nogal wat bugfixes per built (gelukkig) en mogelijk kan het forum daarop reageren.

 

NSLU2 firmware en release:

Smargo firmware:

Oscam server versie/built:

Download URL:

Oscam client versie/built:

Download URL:

 

Mijn probleem op dit moment is....:

 

 

 

P.s mijn probleem kun je hierboven terugvinden. @schats: Ik zou mijn smargo benamingen terugbrengen naar reader 7 (dus max 8 pos met op positie 7 een spatie). Overigens ook maar weer van horen zeggen...........

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

MySat,

 

Positie van de smargo wordt door de NSLU2 zelf toegewezen, daar kan ik niets aan doen, ik zet hem alleen vast.

 

Software op NSLU2: http://downloads.ope...u2-squashfs.bin

NSLU2 OScam: OSCAM 1.20-unstable_svn build #6306 (http://www.oscam.to/...D=1814&pageNo=3)

VU+ OScam: OSCAM 1.20-unstable_svn build #6306 (gedownload via open PLI/applicaties OScam softcam)

Smargo firmware: 1.4

 

Mijn probleem op dit moment is....:

 

Is de rest weggehaald?

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

MySat,

 

Positie van de smargo wordt door de NSLU2 zelf toegewezen, daar kan ik niets aan doen, ik zet hem alleen vast.

 

Software op NSLU2: http://downloads.ope...u2-squashfs.bin

NSLU2 OScam: OSCAM 1.20-unstable_svn build #6306 (http://www.oscam.to/...D=1814&pageNo=3)

VU+ OScam: OSCAM 1.20-unstable_svn build #6306 (gedownload via open PLI/applicaties OScam softcam)

Smargo firmware: 1.4

 

 

 

Is de rest weggehaald?

 

De rest is niet weggehaald ;-), maar mogelijk heb je nog meer relevante informatie. Uit je een na laatste reactie lijkt het alsof je nog een issue hebt, maar dat behoeft nog enige uitleg... Vandaar de .............................

 

Het verschil tussen de configuraties lijkt dus de smargo-versies te zijn

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat is het enigste verschil, ik gebruik de standaard dvbapi die standaard wordt geinstalleerd bij het installeren van de oscam softcam plugin.

 

Er zijn nog idd een aantal zaken waar ik niet uitkom maar wat geen urgentie heeft:

  • EMMcache werkt niet (volgens mij)
  • request tijden zijn relatief langzaam en hij zoekt altijd op mijn 2 verschillende kaarten naar de emm
  • De software draait nu volledig op de NSLU2, is het niet beter zoals bij SLUGOS de software en cache geheugen vanaf flash te draaien zodat het geheugen van de nslu2 behouden blijft.
  • In eerste instatie heeft autostart na reboot gewerkt maar dit krijg ik nu niet meer aan de gang en moet hem telkens handmatig starten na een reboot.
  • Als oscam draait in mijn DM800 werkt de kaart niet meer

Ja, je vroeg erom ;)

 

Deze wil ik nog wel een keer opgelost hebben maar heeft geen haast echter wel van belang voor een goed draaiende CS.....

 

@MySat, Ben jij al wat verder met je opzet?

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tussentijd even een openWRT backfire doorgevoerd om te voorkomen dat de RC5 er mogelijk iets mee te doen had. Intussen heb twee werkende Smargo's (TVV & TNTSTAT). C+NL blijft een misterie, want ik zie wel degelijk de kaart in de server maar de kaart reageert niet op binnenkomende verzoeken. De smargo van TVV gebruikt voor de C+Nl zodat de variant HW als mogelijke oorzaak uitgesloten werd. Nog steeds geen beeld. Kaart terug naar de interne reader van een DM800 en onmiddelijk beeld. Waar denk ik verkeerd ?

 

Ter aanvulling

 

[reader]

label = tvv

description = TV Vlaanderen

protocol = smartreader

device = Serial:Reader 1

caid = 0100,1818

ident = 0100:00006C

mhz = 500

cardmhz = 357

group = 1

emmcache = 1,3,2

ecmcache = 1

blockemm-unknown = 1

blockemm-g = 1

auprovid = 00006C

keepalive = 1

ccckeepalive = 1

#lb_weight = 500

updateinterval = 360

dropbadcws = 1

ratelimitecm = 3

ratelimitseconds = 10

 

 

[reader]

label = cdnl

description = Canaal Digitaal

protocol = smartreader

detect = cd

device = Serial:Reader 3

caid = 100

ident = 0100:00006A

mhz = 500

cardmhz = 500

group = 1

emmcache = 1,3,2

ecmcache = 1

blockemm-unknown = 1

blockemm-g = 1

auprovid = 00006A

keepalive = 1

ccckeepalive = 1

updateinterval = 360

 

 

En de aanhouder wint.

 

Ter info: Veel van hetgeen er in dit draadje staat is gebaseerd op 1 kaart nl C+ (degene die nu nog steeds een uitdaging is). Ik denk dat indien ik begonnen was met de TNTSAT (bijna onmiddelijk beeld), er heel veel vragen onmiddelijk weggestreept konden worden

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je hebt in je tv vlaanderen reader caid = 0100,1818 staan, en in je cd reader caid= 100.

 

Maak van die cd reader eens caid = 0100,1817 en kijk eens of dat helpt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...