Ga naar inhoud


OSCAM met originele ziggo kaart in Dreambox


Aanbevolen berichten

Even ter herinnering: Ik houd niemand tegen om in dezelfde vorm als de voorbeelden die ik al gegeven heb een eenduidig goed te begrijpen FAQ te schrijven ;)

 

Ik hoop van harte dat iemand met de juiste kennis zich opwerpt een fijne FAQ te schrijven.

Er lopen meerdere draadjes omtrent Oscam en Ziggo maar ik heb nog niet een heldere conclusie van alle bevindingen vastgesteld gezien.

Laat staan dat deze simpel terug te vinden is, voor toekomstig gebruik....

 

Wie meldt zich....

:)

  • Like 1

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • 2 weken later...

Nee die nummers zijn niet willekeurig overnemen van de threads dan zit je goed.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ondertussen al gevonden, maar bedankt voor het antwoord. Het schijnt dat met de laatste revisie van de kaarten die keys niet meer werken. Nu ja.. eerst maar zien welke er thuis op de mat ligt voordat wa gaan gissen.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Entitlements kloppen enkel pas vanaf 1.20 rev 6581 of nieuwer...

 

1.10 is echt oud. Stable version betekend bij oscam niet dat die 100% werkt. Is enkel een versie waarin niets meer aangepast wordt.

Stable is hij dan voor sky kaarten, want tot voor kort was oscam community vrijwel uitsluitend duitstalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm

 

ik draai 6502 op de DM en entitlements kloppen gewoon en de kaarten worden per entitlement netjes bijgewerkt.

 

Kan dat het op Linux anders is, maar aangezien het stabiel draait laat ik hem voorlopig op 6502 draaien 6504 gaf al problemen op mijn DM.

Op mijn Server draai ik nu 6570 en die herstart ik 1 x per week. Cpu is 5% belast en memory 150 MB in gebruik.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ziggo kaart versie 4261 werkt met Oscam 1.20 unstable rev 6608 (ook 6603) met de welbekende keys. Ik gebruik het met Ubuntu en een Smargo+

Bij de entitlements staat wel '0604:06953D unknown'. Hoe kan ik dat wat leesbaarder maken? Hebben de verschillende entitlements ook een verschillend getal zodat die in oscam.srvid kan worden geplaatst (of oscam.provid... ben het ff kwijt).

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in je provid zetten

 

Maar let wel goed op dit heeft effect op je hele config. Als je alleen iets leesbaas wilt hebben dan zet je dit

 

0604:XXXXXXZIGGO|Various ERBIJ.

 

Dus niet ipv want dan klopt je hele config niet meer aangezien dit verschil per kaart en iedereen dut heeft staan op 000000 (wat alles betekend) ga je jezelf bepreken als je dit voor je kaart activeerd.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...