Ga naar inhoud


Welke Satelliten adviseren jullie mij voor Wavefrontier T90 ?


Vaako

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

 

Ik ga mijn Wavefrontier T90 installeren maar ik weet niet goed welke satelliten te nemen!?

 

Kunnen jullie mij enkelen adviseren die zeker zullen werken met de Wavefrontier T90 ?

 

Ik heb 10 standaard LNB's liggen voor de installatie.

 

Dit is wat ik in gedachten heb:

 

9.00° Eurobird 9A

13.0° Hotbird 6, 8, 9

19.2° Astra 1, 2

23.5° Astra 3

28.2 Astra 1, 2 - is deze idem aan de 19.2° satelliet?

 

Suggesties en opmerkingen zijn welkom ;)

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Vasko,

 

De satellieten die het meest van belang zijn, noem je zelf al op. Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28,2. Deze laatste is overigens niet hetzelfde als Astra 19.2. Op Astra 28.2 vind je het Sky UK pakket.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaako,

 

Of je veel kunt zien, (openen ongecodeerd <> gecodeerd) is natuurlijk ook belangrijk.

Op menig satelliet positie zijn het merendeel gecodeerde zenders en een paar FTA (free to air).

Heb je abo's en kaart voor bepaalde posities (zie kingofsat.net) heb je misschien er wat aan.

 

Voorop al een aantal aanbevelen kunnen we maar of je er dan ook naar kijkt en of kunt kijken wegens de codering en of taal is een andere zaak.

 

een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van jou interesse in soort en type zenders.

ciao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het lijkt mij duidelijk dat deze vraag in het schotelpark forum thuis hoort. De volgende keer dergelijke vragen direct in het juiste forum a.u.b.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi moderator, ik heb het schotelpark afdeling over het hoofd gezien, mijn excuuses daarvoor!!!!

Kun je deze topic alsnog naar daar verplaatsen?

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vasko,

 

Astra 28,2. Deze laatste is overigens niet hetzelfde als Astra 19.2. Op Astra 28.2 vind je het Sky UK pakket.

 

Ik dacht dar deze hetzelde waren daar ze dezelfde naam hebben Astra 1 en Astra 2 vandaar, maar inderdaat ze schelen in transponders!

Goed dat je dat ff vermelde!

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaako,

 

Of je veel kunt zien, (openen ongecodeerd <> gecodeerd) is natuurlijk ook belangrijk.

Op menig satelliet positie zijn het merendeel gecodeerde zenders en een paar FTA (free to air).

Heb je abo's en kaart voor bepaalde posities (zie kingofsat.net) heb je misschien er wat aan.

 

Voorop al een aantal aanbevelen kunnen we maar of je er dan ook naar kijkt en of kunt kijken wegens de codering en of taal is een andere zaak.

 

een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van jou interesse in soort en type zenders.

ciao

 

Maakt mij niet uit welke sat's FTA of COD ik heb nog 5 LNB's over en die wil ik tegelijkertijd mee installeren en we zien daarna wel als het interesant is of niet, dus als je nog een interesante sat weet mag je mij dat gerust zeggen ;)

Alvast bedankt daaroor!!!!

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een "gevorderde" schotel met 10(!) lnb's als je nog niet eens het verschil weet tussen Astra 1 en 2?

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ransjooman

 

Ik heb dat gewoon liggen, ooit eens op de kop kunnen tikken voor 50 Euro en nu wil ik dat gaan gebruiken, moet ik dan het verschil dan dadelijk weten volgen jou?

Je moet toch ergens beginnen, oftewel jaloers of onvriendelijk mens!

 

Ik kom dit vriendelijk vragen aan gevorderden en als ik alles al wist zou je mij niets zien vragen hoor!

 

Tenslotte daar dient dit forum voor en er hebben al heel wat aardige mensen reageert maar spijtig zitten er ook onvriendelijke tussen :sick:

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vaako,

 

In ieder geval wil ik je de site van Satlex Digital aanbevelen. Kijk hier maar eens voor de juiste positie van elke LNB.

Omdat de T90 met gemak 40 graden kan overbruggen, zou ik ook eens kijken naar iets westelijker satellieten. Ook op 4.8°E / Thor (0.8°W) / Atlantic Bird 3 (5°W) zitten interessante zenders FTA. = Afkoring voor Free To Air. Klik vooral op die 3 'namen' want dan kom je meteen op die satelliet. King of Sat vermeldt alle vrij te ontvangen zenders op een witte regel. Gekleurde regels zijn gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sattje

 

Dankjewel voor deze super informatie, nu heb ik keuze zat :D

Heb ook nog een info gevonden voor deze T90 af te stellen op verschillende sites waaronder Duwgati http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur en nog een site waar je alles sat's kunt instellen die zegt als het mogelijk is om deze te nemem met de T90.

 

Nogmaals hartstikke bedankt!!!!

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vaako,

 

Ik proef uit het verhaal dat je een spoed-cursus T90 bent begonnen. Dan heb ik hier nog wat aanvullende info, je hoeft het niet direct toe te passen maar houdt in gedachten wat er allemaal mogelijk is. Bij de T90 is de minimale LNB afstand voor de te ontvangen satellieten standaard 3 gr. Nu is het mogelijk om terug te gaan naar 2 gr en zelfs minder als dat wenselijk is voor jouw locatie. Ook is het mogelijk om de rail te verlengen waarmee de orbit (bereik) wat groter wordt, wel neemt dan de sterkte van het signaal wat af bij de einden van de rail maar het kan. Ik zal je een verwijzing geven en klik daarop en je komt de mogelijke aanpassingen tegen. Klik hier Succes ermee

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Radenko@onsbrant

 

Bedankt voor deze geweldige info over de rail te verlengen zodat er meerdere LNB's op kunnen.

Lijkt mij logisch dat er minder signaal is aan het uiteinde van de rails maar mss wel doenbaar.

Ik ga deze PDF opslaan en mss zelfs eens uitproberen maar dan als eerst alles naar bohoren werkt :)

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...