Ga naar inhoud


cooldown instellen op een VU+Ultimo


wiz

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Allen,

 

sinds ik mijn Duo heb vervangen door een Ultimo heb ik ook maar mijn cccam vervangen door Oscam. Op zich draait het prima, alleen zit ik nog met hoe ik de cooldown moet configureren.

 

Mijn interne reader draait met de volgende instellingen:

 

mhz = 500

cardmhz = 500

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

 

wat zou de ideale waarde moeten zijn van de cooldown zonder dat ik bij 1x zappen zonder enige opname cooldown on in de logging tegenkom? Ik heb cooldown nu gewoon uit staan.

 

Heb ik cooldown nodig om te voorkomen als ik wat opnames heb lopen dat deze stuk gaan of is die ratelimitecm en ratelimit seconds voldoende?

Ik wil binnenkort namelijk ook nog mijn Uno gaan gebruiken, en dan zou het wel gaaf zijn als in ieder geval mijn opnames niet stuk gaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, wiz

ik heb die ook uit staan op de ultimo met sky-de

ratelimitecm = 0

ratelimitseconds = 0

cooldown = 0,0

en heb nog geen opname gemist... nog dat ie afgebroken was...

heb je dat getest en zo ervaren???

 

op de Duo met orange cds erin heb ik niet eens over nagedacht die aan te passen

en zie geen problemen met m'n opnames.

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had even cooldown op 10,60 staan, maar ik zag heel veel meldingen dat cooldown on werd gezet en daarna weer op off, en soms duurde het heel lang voordat ik beeld had, en om uit te zoeken waar dat van kwam heb ik cooldown even uit gezet. Sindsdien gaat zappen prima, maar ik vraag me af of ik straks niet in de knoei kom op het moment dat ik opnames heb draaien en aan het kijken ben en iemand gaat datzelfde doen met de uno.

 

Maar als ik het goed heb begrepen zorgt ratelimitecm = 4 ervoor dat er niet meer dan 4 simultane ecm streams zullen worden afgehandeld, en zou dat eigenlijk al voldoende moeten zijn om in ieder geval mijn opnames niet stuk te maken op het moment dat er gezapt wordt.

 

Die cooldown zou het meen ik mogelijk moeten maken om de burst mode aan te spreken, maar hoe dat nou geconfigureerd moet worden, dat is mij niet geheel duidelijk.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat je met 4-10 toch af en toe de kaart op zwart gaat, verder heb ik wel met de cooldown getest, maar geen tevreden resultaat behaald, nu staat mijn limieten op 3-10 en dan heb ik in iedergaval geen zwarte beelden meer maar wordt een vierde ecm gewoon geblokt

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...