Ga naar inhoud


[Ubuntu 11.10] aMSN minimize to tray


ReneBee

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net Ubuntu 11.10 geïnstallerd en probeer e.e.a. te doorgronden. Dus de volgende vraag valt in de categorie Newbie vragen.

 

Zoals de titel al aageeft, heb ik aMSn draaien. Wanneer ik "minimize to tray" aanklik, verdwijnt het venster. Ik heb alleen geen idee hoe dit venster weer weer tevoorschijn te krijgen.

Iemand een suggestie?

 

Alvast bedankt.

René.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als het goed is zul je een ikoontje rechts boven hebben staan (in de notification area) wat op msn lijkt. Klik erop en voila, daar is hij weer. Die notification area is vergelijkbaar met je system tray in windows. Ik heb zelf de msn-live skin geinstalleerd, zo ziet het er ongeveer uit:

screenshot_005.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, daar moet ik even naar kijken.

Overigens lees ik dat er toch aardig wat mensen zijn die Unity niet zo'n succes vinden.

We stoeien vrolijk verder.

René.

 

Edit:

Dat icoontje komt er wel, maar als ik daar op klik gebeurt er niets.

Ik denk dat aMSN niet lekker met Unity werkt. Het gaat namelijk alleen maar fout wanneer op het kruisje klikt en in het pop-up window op"minimize to tray"klikt. Dan issie weg.

René.

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

staat ie dan niet toevallig op een ander werkblad? Het zou goed kunnen dat dat niet goed gaat met Unity, maar ja, wat eigenlijk wel :D

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai 12.04 in vmware en daar werkt het ook niet. Alleen als je het minimaliseer knop/streepje indrukt verschijnt amsn in de dash anders is ie inderdaad verdwenen en niet meer terug te vinden. DIt is reeds eerder gemeld als een bug.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz:

Nee, zover ik kon zien niet.

Mede gezien de grafische kaart die in dit systeempje zit (mag de naam grafische kaart eigenlijk niet hebben...) heb ik dat hele Unity eraf geknikkerd. Nu weer een interface die ik wel begrijp :P .

 

@Ruwebol:

Bedankt voor de melding. Overigens werkt Empathy wel zoals het hoort binnen Unity.

 

René.

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke interface gebruik je nu, Gnome? Zelf gebruik ik Pidgin welke ook diverse protocollen ondersteunt. Moet ook erg wennen aan Unity, maar ik begin toch wel de voordelen in te zien. Net als dit forum moet ik erg wennen. Sommige dingen zijn beter en andere minder, maar over het algemeen is het wel een (toekomstige) verbetering. In basis ziet het er met Unity wel goed uit.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Gnome. Ik ben nog niet zo'n tablet-man. Daarop zal Unity het wel leuk doen.

En waarschijnlijk zal het met een echte video kaart ook wel soepeler gaan.

Ik vind het er ook wel mooi uitzien, alleen voor mij niet zo heel logisch.

Misschien geef ik het later nog eens een kans.

René.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...