Ga naar inhoud


Is oscam status plugin (Puhvogel) veilig?


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik die "onveilige" CCCam eruit gegooid en nu draai ik oscam op de dreamboxen.

 

Voor oscam is er een plugin die de info zoals via de webbrowser zichtbaar is, op de TV laat zien.

Hoe weet ik nou dat deze plugin veilg is en geen backdoor heeft of config files verstuurt naar derden?

 

NB deze plugin zit ook bij openPLi in de lijst.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gebruik dat ding ook, maar vind het nog niet geweldig werken, meestal leest ie niks uit

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik die ook gebruik en de source (een python file) al eens bekeken heb.

 

Daarnaast vind ik het een tikje overdreven om op de vermeende "backdoor" berichten van CCcam dit nu door te trekken naar diverse andere softcams.

 

CCcam is van zichzelf onveilig en in combinatie met onwetende gebruikers die de config niet veilig instellen kan je tot een hop of 8 verder de cardserials afgrazen.

Er zit beslist geen backdoor in CCcam enkel en alleen geruchten die hardnekkig verspreid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, je hebt de sources van CCcam ook al bekeken?

 

Het moet maar eens over zijn met moedwillig geruchten verspreiden Michel.

Jij bent namelijk degene die de CCcam backdoor geruchten gestart heeft.

Net zo goed dat jij de source niet kunt inzien kun jij dat ook niet van mij verwachten.

 

Als iemand oprecht van mening is dat CCcam een backdoor bevat dan doe je er gewoon verstandig aan om deze te vervangen door een andere softcam.

Ik deel die mening absoluut niet, ik kan alleen uit ervaring zeggen dat de default config van CCcam prut is met oog op beschermen van je cardserials.

Daarnaast is het een van de meest gebruikte softcams dus hackers zullen hun pijlen vooral richten op CCcam om exploits te vinden door gebruik te maken van de aanwezige bugs en mogelijkheden die cccam protocol standaard aanlevert.

 

Ik kan alleen van oscam status zeggen dat deze veilig is aangezien de source beschikbaar is en ik deze al eens bekeken heb om wat kleine persoonlijke aanpassingen door te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...