Ga naar inhoud


Rijden door Frankrijk: OPGELET


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Nog een goede reden om niet naar Frankrijk te gaan.

 

Is in meer landen het geval. Zie http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/Verbod-navigatieapparatuur-buitenland.html

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een optie gehad in de TT dat met 1 klik op de knop de flitspalen eruit zijn. Je hebt de keuze tussen permanent verwijderen of verbergen. Als je permanent verwijderen doet zijn ze ook echt weg. Jammer dat ik em niet meer kan vinden/heb.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou wel eens willen weten of er ook een boete drijgt als je alle flitspaaltjes thuis op je PC hebt verkend langs de route die jij moet rijden en op een blad papier hebt geschreven????

bovendien is er zoiets als cruise-controll die je instelt op de maximum snelheid

dan hoef je nooit op de rem te staan zodra je navigator de melding maakt

 

willens en wetens harder rijden maakt toch ook een beetje paranoia

dank u LCD-zombies

ciao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk es op deze link:

 

http://www.ambafranc...hp?article13781

 

Hierin is elke vorm van waarschuwing voor radarverklikkers verboden vanaf 5 jan 2012 !!!

Dus GPS en tel enz die waarschuwen voor flitspalen zijn verboden...

Moeten we nu nieuwe GPS'sen kopen???

 

Waarom een nieuwe GPS kopen? Gewoon aan de snelheid houden! Is daar zo mis aan?

 

Het lijkt wel de nationale Nederlandse trots te zijn om de verkeersregels aan hun laars te lappen. Bij verkeerslichten rijden steeds vaker automobilisten nog door het oranje-rood licht.

Kom je langs Emmerich (D) van de A3 richting Kleve gereden, dan springt het licht op deze weg op "groen". En ja hoor van links rijdt er toch nog een auto dus duidelijk door het "rood". En ja hoor deze auto heeft dus een geel kentekenplaat.

Is dit een sporttief gedrag? Volgens mij spoor je niet als je dit stelselmatig doet.

Deze gasten betalen steeds dan maar de bekeurings als beboet worden. Voor dit gedrag mag voor mij het strafpuntenrijbewijs worden ingevoerd, zoals in Duitsland. Dan maar punten in "Flensburg" zoals in Duitsland. De enige manier om het af te leren. Geld interesseert deze gasten niets. Dan maar bloeden dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dat ook voor de TomTommetjes? Kan me niet voorstellen dat ze GPS en Tel. hierop gaan controleren! Dan moeten ze daar veel verstand van hebben.

Andre

 

Ja, en geloof me ze weten echt wel hoe je dat kan zien op een iPhone of een TomTom. Als je een Iphone etc hebt kan je hem wel snel locken voor ze je aanhouden, je hoeft hem niet te unlocken voor ze. Tot nu staan de waarschuwingsborden er nog wel maar die gaan ook weg. Ik ben overigens ook in Oostenrijk al gevraagd om te laten zien dat een inboard systeem geen waarschuwingen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal denk ik van merk/type software versie afhangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 geheugenkaartjes voor de Navigon, waar Wendy me waarschuwt zodra ik iets te hard rij (instelbaar voor het aantal kilometers te hard) :

1 voor Nederland met flitspalen, 1 voor de rest van Europa zonder. Die laatste heb ik er vrijwel altijd in want de waarschuwingen functioneren prima.

Verder is Frankrijk een erg mooi land waar net als overal elders veel fijne mensen wonen en is het onzin om er niet heen te gaan vanwege het ontbreken van de flitspaal-waarschuwingen.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen gelezen te hebben dat er een boete van 1500 (vijftienhonderd) eurotjes voor staat.

Je kan dus maar beter de flitspalen uit je software verwijderen ...

Voor het ontbreken van een niet werkend blaaspijpje van 2 euro in de auto krijg je daarentegen slecht een boete van 11 euro ..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...