Ga naar inhoud


Oscam op een Fedora linux pc


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een pc ingerold met Fedora en draai daar Oscam op. Ik heb de beschrijving van Paardengek gehanteerd heb een paar kleine aanpassingen/opmerkingen, nl:

 

a. de link naar de nieuwste versie werkte niet. de juiste is: svn co http://www.streaxxxxxd.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam-svn .

b. cp /oscam-svn/build/oscam /usr/local/bin moet zijn: cp /root/oscam-svn/build/oscam /usr/local/bin

c.de symbol link moet vanuit root worden gezet.

d. chmod 755 oscamscript.sh moet zijn chmod 755 oscamcheck.sh

 

Het kan zijn dat je na de installatie eerst last hebt van de firewall. Deze is (tijdelijk) uit te schakelen middels: system-config-firewall

Link naar reactie
Delen op andere sites


De server bleef ruim vijf dagen perfect werken, maar ineens stopte Oscam. Na iedere restart was het na een uur weer foute boel. Pas nadat ik een nieuwe versie heb geinstalleerd blijft hij weer stabiel. In de oscam logs kon ik niets vreemds ontdekken. Is dit "probleem" herkenbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs een pc ingerold met Fedora en draai daar Oscam op. Ik heb de beschrijving van Paardengek gehanteerd heb een paar kleine aanpassingen/opmerkingen, nl:

 

a. de link naar de nieuwste versie werkte niet. de juiste is: svn co http://www.streaxxxxxd.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam-svn .

b. cp /oscam-svn/build/oscam /usr/local/bin moet zijn: cp /root/oscam-svn/build/oscam /usr/local/bin

c.de symbol link moet vanuit root worden gezet.

d. chmod 755 oscamscript.sh moet zijn chmod 755 oscamcheck.sh

 

Het kan zijn dat je na de installatie eerst last hebt van de firewall. Deze is (tijdelijk) uit te schakelen middels: system-config-firewall

 

Goedemorgen,

 

Leuk dat je hiermee bezig bent. :grin:

 

Even een reactie op je opmerkingen:

a. Die link wordt een beetje vernaggelt door de boardsoftware: svn co http://streamboard.g...svn/oscam/trunk oscam-svn

Even nu met enkele spatie tussen streamboard. en gmc: svn co http://streamboard.gmc. to/svn/oscam/trunk oscam-svn

b. Jij zet bij het compilen van oscam het in de map /root. Ik zet het in de map / Dus niet onder root. Bij jouw server staat het in /root/oscam-svn, bij mij in de map /oscam-svn. Maakt voor de werking niets uit, in welke map oscam wordt gecompiled.

c. Heeft te maken onder het genoemde van b.

d. Ja, dat is een foutje.

 

Ik heb oscam ( nu versie 6573 ) vlekkeloos draaien op een 64 bits fedora 16. Crashed zelden.

Die melding, die je krijgt, daar heb ik even geen verklaring voor.

 

En inderdaad, je moet de firewall wel even bewerken, de poort waar over je lokaal wilt sharen moet in de firewall geopend worden.

Via CCcam protocol een TCP poort

Via camd35 protocol een udp poort.

En uiteraard ook de poort open zetten in de firewall voor je webinterface van oscam.

 

Maar EasySat, bedankt voor je opmerkingen !!

Op welke versie fedora heb jij het draaien ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Paardengek. Ik gebruik Fedora 16 x86 64

 

Nu nog eens uitvinden hoe CSP gaat werken op een Fedora server.

Lekker bij oscam blijven, CSP(t) als een speer, readers verzamelen en in de oscam"bak" gooien, hierna naar je users.

Oscam gaat niet/nooit "rondzingen".

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Waarom geen rapsberry pi kopen en daar je oscam op draaien. Heb deze al een maand stabiel draaien en heb daar nog niets mee voor gehad.

Deze draait debian linux met een smargo cardreader. Alleen ben ik nu nieuwsgierig of mijn cds kaart een update zal krijgen.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een tijdje over naar ubuntu, maar wil nu weeer naar Fedora. Als ik nu ./oscam start als commando geef, dan krijg ik de volgende melding: [sCRIPT] start: Oscam Server Geëlimineerd

Is dit een bekende fout?

 

Dit is mijn startscript van oscam op mijn fedora pc.

 

CAMNAME="Oscam Server"

# end

# This method starts Oscam

start_cam ()

{

pkill -9 oscam.x86

sleep 2

/usr/local/bin/oscam.x86 -c /usr/local/etc/ &

}

# This method stops Oscam

stop_cam ()

{

pkill -9 oscam.x86

}

case "$1" in

start)

echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"

start_cam

;;

stop)

echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"

stop_cam

;;

restart)

echo "Restart $CAMNAME"

stop_cam

sleep 7

start_cam

;;

*)

"$0" stop

exit 1

;;

esac

exit 0

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...