Ga naar inhoud


NFI Backup maken plugin & handleiding


Tuurtje

Aanbevolen berichten


Gast Pedro Newbie

Zo te zien heet het systeem problemen met de compressie liblzo2.so.2

Kijk eens of die geïnstalleerd is

opkg list-installed | grep liblzo2

of

find / -name 'liblzo2.so.2'

Zo niet dan even kijken of je hem handmatig kan installeren

opkg install liblzo2-2

of zoek even de juiste naam met

opkg list | grep liblzo2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zo te zien heet het systeem problemen met de compressie liblzo2.so.2

Kijk eens of die geïnstalleerd is

opkg list-installed | grep liblzo2

of

find / -name 'liblzo2.so.2'

Zo niet dan even kijken of je hem handmatig kan installeren

opkg install liblzo2-2

of zoek even de juiste naam met

opkg list | grep liblzo2

Zo gezegd zo gedaan, nu duurt het maken ongeveer 5 min dan is de bacupfile klaar maar weer 0kb.dbackup.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het volgende probleem is dat hij /usr/bin/buildimage niet kan vinden

+ /usr/bin/buildimage -a dm8000 -e 131072 -f 0x10000000 -s 2048 -b 0x100000:/media/cf/backup/s.bin -d 0x700000:/media/cf/backup/b.img -d 0xF800000:/media/cf/backup/r.img

/tmp/dbackup.sh: line 1: /usr/bin/buildimage: not found

Ik weet niet welk package dat installeert, ik denk het package dreambox-buildimage maar ik weet niet of die bij Openpli ook aanwezig is, dat zou je even moeten testen

opkg list | grep dreambox-buildimage

Misschien dat iemand die hier kan plaatsen mocht je hem niet kunnen downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende probleem is dat hij /usr/bin/buildimage niet kan vinden

+ /usr/bin/buildimage -a dm8000 -e 131072 -f 0x10000000 -s 2048 -b 0x100000:/media/cf/backup/s.bin -d 0x700000:/media/cf/backup/b.img -d 0xF800000:/media/cf/backup/r.img

/tmp/dbackup.sh: line 1: /usr/bin/buildimage: not found

Ik weet niet welk package dat installeert, ik denk het package dreambox-buildimage maar ik weet niet of die bij Openpli ook aanwezig is, dat zou je even moeten testen

opkg list | grep dreambox-buildimage

Misschien dat iemand die hier kan plaatsen mocht je hem niet kunnen downloaden

In OpenPli is dreambox-buildimage niet aanwezig is er iemand die deze kan plaatsen hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt het weer ik heb alle attributen die ik nodig had bij elkaar gezet tot een geheel. Bij mij wil de ipk zich niet installeren, er zal wel ergens een foutje in zitten maar ik kom hier niet uit. Daarom ook de rar versie.Deze versie werkt o.a op mijn DM8000.

enigma2-plugin-extensions-dflash_13.3a_all.ipk

enigma2-plugin-extensions-dflash_13.3a_all.rar

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loui (K)

 

Ik heb al heel lang de dflash plugin niet gebruikt, maar nu wilde ik wel eens weten waarom hij tegenwoordig niet meer werk.

De dflash versie uit de feed van OpenPli 4.0 werkt niet.

De eerder geposte IPK file van Tuurtje versie 13.3_mips32el werkt niet, als je die file installeert via het menu, zie je keurig dat er 1 pakket goed geïnstalleerd is, maar hij werkt niet. 

Installeer je deze file via DCC (Telnet) krijg je een foutmelding.

 

Ook de IPK file van jou Loui (K) geeft inderdaad een foutmelding.

 

Vroeger werd deze file geïnstalleerd over verschillende directory´s /usr/bin,  /usr/sbin en dflash in:  /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extentions/

Tegenwoordig (ik geloof) vanaf versie V12.6.2 zitten alle files in de dflash directory en subdirectory´s inclusief de file buildimage.

 

Deze file heb ik ook geïnstalleerd op mijn box (zie bijlage) en deze werkt perfect op mijn Dreambox 8000.

 

Een IPK file V13.3 heb ik niet gevonden op het internet, is wel te downloaden maar dan is hij niet compleet.

 

Let op, ik ga uit van een nieuwe OpenPLi 4.0 image.

Gebruik je een oudere versie van OpenPli 4.0 met regelmatig een update tot nu toe en je heb eerder een dflash versie gebruikt, dan kan het voorkomen dat diverse files van dflash nog steeds in de volgende twee directory,s staan n.l. /usr/bin en /usr/sbin.

 

Grts.

enigma2-plugin-extensions-dflash_12.6.2_all.ipk

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loui (K)

 

Ik heb al heel lang de dflash plugin niet gebruikt, maar nu wilde ik wel eens weten waarom hij tegenwoordig niet meer werk.

De dflash versie uit de feed van OpenPli 4.0 werkt niet.

De eerder geposte IPK file van Tuurtje versie 13.3_mips32el werkt niet, als je die file installeert via het menu, zie je keurig dat er 1 pakket goed geïnstalleerd is, maar hij werkt niet. 

Installeer je deze file via DCC (Telnet) krijg je een foutmelding.

 

Ook de IPK file van jou Loui (K) geeft inderdaad een foutmelding.

 

Vroeger werd deze file geïnstalleerd over verschillende directory´s /usr/bin,  /usr/sbin en dflash in:  /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extentions/

Tegenwoordig (ik geloof) vanaf versie V12.6.2 zitten alle files in de dflash directory en subdirectory´s inclusief de file buildimage.

 

Deze file heb ik ook geïnstalleerd op mijn box (zie bijlage) en deze werkt perfect op mijn Dreambox 8000.

 

Een IPK file V13.3 heb ik niet gevonden op het internet, is wel te downloaden maar dan is hij niet compleet.

 

Let op, ik ga uit van een nieuwe OpenPLi 4.0 image.

Gebruik je een oudere versie van OpenPli 4.0 met regelmatig een update tot nu toe en je heb eerder een dflash versie gebruikt, dan kan het voorkomen dat diverse files van dflash nog steeds in de volgende twee directory,s staan n.l. /usr/bin en /usr/sbin.

 

Grts.

Klopt 13.3 is ook niet compleet maar ik heb deze compleet gemaakt samen met Tuurtje en Pedro die de files hebben geleverd.

Alleen werkt de ipk bij mij niet vandaar ik de rar versie erbij heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Loui

 

12.6.2 "zou" zonder tijdslimiet zijn; en die werkt hier nog. 13.3 heb ik niet lang gebruikt.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui

 

Dit heb ik gedaan op mijn 7020HD:

opkg remove --autoremove enigma2-plugin-extensions-dflash
opkg update

geherstart

 

en 12.6.2 geïnstalleerd

 

en nog eens een herstart

 

 

Zo werkte die versie opnieuw, hopelijk op de 8000 ook.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...