Ga naar inhoud


NFI Backup maken plugin & handleiding


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Hier een simpele handleiding om een COMPLETE backup te maken van je enigma2 box.

( met dank aan Gutemine voor deze uitstekende plugin )

 

1 - FTP file enigma2-plugin-extensions-dflash_2.10_mipsel.ipk naar /tmp

2 - Via TELNET geef volgende commando's ( als je Windows 7 hebt download en gebruik putty.exe )

cd /tmp <Enter>

opkg install enigma2-plugin-extensions-dflash_2.9_mipsel.ipk <Enter>

 

Indien je een origineel image van Dream Multimedia gebruikt of OoZooN dan ben je klaar om de plugin te gebruiken, wel herstarten.

 

3 - Indien je OpenPLI gebruikt dan moet je nog 1 bestand apart aanpassen

/etc/fstab

 

pas het bestand fstab zo aan dat er 1 regel bijkomt:

 

Originele PLI fstab

rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

tmpfs /var/volatile tmpfs defaults 0 0

 

Aangepaste fstab

rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

/dev/mtdblock2 /boot jffs2 ro 0 0

tmpfs /var/volatile tmpfs defaults 0 0

 

Zonder deze aanpassing zal je box niet meer opstarten nadat je een backup hebt terug gezet.

 

Gebruik:

Herstart je box en de plugin is beschikbaar onder:

Menu - Instellingen - Flashen & Backup

Kies met Blauw [Configuring] om je backup pad op te geven (indien je externe NAS hebt dan krijg je zoiets als: /media/net/QNAP )

Kies vervolgens met Groen [backup] als het goed is staat het juiste pad er al ingevuld, rest spreekt voor zich

 

De gemaakte backup wordt op de zelfde manier terug gezet als elk ander NFI Image

 

Tuurtje

enigma2-plugin-extensions-dflash_2.10_mipsel.ipk

aangepast door Tuurtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Geplaatst: (aangepast)

Enigma2 build 2.0.0 is enkel voor de DM 7020 HD beschikbaar ( http://sources.dreamboxupdate.com/ )

Dit is compleet nieuwe versie waar de meeste plugins niet meer op zullen draaien

Bevat HbbTV en is gebouwd op linux kernel 3.2

 

Voor check wat je hebt:

 

Via telnet:

 

root@dm7020hd:~# uname -r

2.6.18-7.4-dm7020hd

 

of

 

root@dm7020hd:~# cat /proc/sys/kernel/osrelease

2.6.18-7.4-dm7020hd

 

Ik heb dus de gewone 1.6 release

aangepast door Tuurtje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gisteren geprobeerd een backup te maken van de Dmm oe 2.0,maar dat ging helemaal mis.Ik gebruik hiervoor de enigma2-plugin-extensions-dflash_4.0_mips32el.ipk maar na 3 min zat de DM8000 van mij helemaal vast.Ik moest hem gewoon van de stroom halen en toen kon ik hem weer starten.De backup was niet volledig.Ben ik wat vergeten in te stellen of is de plugin nog niet helemaal goed voor deze nieuwe image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd via de browser mijn image erop weten. Nu heb ik bij aanschaf van mijn box een usb stick gekregen en zou hier graag gebruik van willen maken. Nu is tot zover alles gelukt. Ik heb mijn image op mijn stick kunnen opslaan. Nu is mijn vraag.....Stel dat ik een image erop heb gezet wat ik niet wil behouden. Hoe kan ik mijn backup terugzetten? Moet ik met de usb stick erin de box opstarten? Hoe werkt het?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze backup nfi gewoon op je harde schijf zetten op je pc. je moet dan gewoon je Box in de stop modus zetten net als je gewoon normaal ook doet.maar nu kies je deze backup file i.p.v OpenPli of Gemini. en dan normaal flashen.Je zal zien dat dan gewoon alles weer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze backup nfi gewoon op je harde schijf zetten op je pc. je moet dan gewoon je Box in de stop modus zetten net als je gewoon normaal ook doet.maar nu kies je deze backup file i.p.v OpenPli of Gemini. en dan normaal flashen.Je zal zien dat dan gewoon alles weer werkt.

 

Kan het niet rechtstreeks via het usb poort van de box?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...