Ga naar inhoud


JVC LT-32P80BU blikseminslag


Fredsworld

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zoals het onderwerp het al zegt heb ik een JVC flatscreenmet blikseminslag, althans sinds onweer van vorig jaar is die al defect.

Ik heb 2 vragen hierover.

 

Vraag1)

Heeft er iemand een schema van dit toestel? Kreeg hem nietgevonden in de schematheek.

 

Vraag2)

Weet iemand een oplossing misschien?

Van het toestel brand de led blauw en als ik met de schijnwerper op het scher schint zie ik wat groene lijntjes,

De afstandsbediening reageert ook niet alsmede geen enkele functie op het bedieningspaneel.

Iemand een idee wat er defect is of in welke hoek ik moet gaan zoeken.

Het POWER PB ASSY is een LCB10795

 

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

 

Mvgr,

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Steve,

 

Zojuist even wat gemeten, de spanningen op de POWER PB ASSY liggen allen een halve volt lager.

De spanningen gaan volgen naar het DC-DC BOARD vertelde me dat de spanning 16volt zou zijn maar 13volt blijkt te zijn.

Deze spanning komt van IC9902 maar die zit niet in het toestel.

 

De spanningen op de Fet's van de hoogspanningsunit zit ook verschil tussen.

Heb op Q22 en Q24 geen 24volt terwijl alle andere 6 de Fet's wel 24volt hebben op de buitenste 2 pootjes.

De middelste poot zijn bij alle 8 voorzien van een 400mv.

 

Heb je een idee welke hoek ik me probleem zou gaan mogen zoeken?

 

Mvgr,

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet de verzekering ingeschakeld? Inductieschade is gewoonlijk gedekt.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet de verzekering ingeschakeld? Die is wel ingeschakeld geweest enheeft het toestel ook vergoed bij de vorige eigenaar.

Ik kreeg het toestel van hem met de melding, hier heb je hem en kijk maar wat je ermee doet.

Dus ja dan wil je toch een poging wagen meestal als hobbiest zijnde.

 

Hoe het toestel was aangesloten, heb ik werkelijk geen idee van.

 

mvgr,

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Na weer wat verder te zijn gedoken in het toestel weet ik iets meer.

De backlight verlichting krijg ik brandend als ik 5 volt aanbied met een 1Kohm weerstand op pen 12 van het inverter paneel.

De backlight brand dan echter is het beeld zwaar hopeloos. Aan de linker kant en rechterkant heb ik vertikale banen en in het midden blijft het beeld zwart.

Helaas kan ik het inverter paneel niet terug vinden in het schema dus heb nog hoop dat er iets mis is met de FETS Q22 en Q24.

 

De PCA waar jij het over hebt Werkpaard staat het volgende op.

 

Digital PB Assy

LCA10737-30B (30 staat er met een stift opgeschreven in een vierkantje)

 

Er zit ook een sticker op de PCA en daar staat het volgende op.

 

SFL0D572A

V0428

012A-0499

 

Ik hoor het wel weer.

 

Mvgr,

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het beeld is zo als jij beschreven hebt,ligt het niet aan de Backlicht maar aan dat of het Tcon board of het scherm overleden is,daar door schakeld de up. de backlicht uit.

De CCFL buisjes zitten horizontaal ,en branden over de gehele lengte,dus alles of niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Tcon board kun je meestal niet repareren afgezien van een SMD weerstand of zo.

Het word dus een kompleet Board ,in jouw geval ,bliksem inslag,zou ik daar niet te veel geld aan spenderen,daar het risico groot is dat het Display is beschadigd,dit kun je alleen testen met een goed werkend chassis.

een altrnatief is een gebruikt Tcon Board,dit is het board dat de aansturing van het display verzorgd ,is allemaal digitaal ,dus valt er weinig te meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verticale lijnen worden veroorzaakt omdat de TICON Board ook wel LVDS Printje geen sturing krijgt vanuit de mainboard. Ik heb deze print nog liggen. Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar je kunt hem komen halen in Leiden voor een klein bedrag.. Neem gelijk je tv'tje mee dan kun je hem hier inbouwen en proberen.

Grazen is mijn lust en mijn leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...