Ga naar inhoud


CW tijden Ziggo CAID 0604 en geldigheid kaart


Aanbevolen berichten

Weet iemand uit zijn hoofd hoe vaak er bij Ziggo een CW wordt gevraagd? 1 CW per 7 seconden. Klopt dat een beetje?

 

Ik zie bij de entitlements dat de kaart een maand geldig is? De datum van vandaag staat erin (Start Date) en de Expiry Date. Die datum is precies een maand verder. Kun je dan een maand lang alle EMM's blokkeren of moet elke kaart elke dag bijgewerkt worden met shared en unique emm's?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


emmcache staat op 1,3,2

Ik wil de globals en de unknows blocken omdat ze niet nodig zijn schijnbaar en dan onnodig mijn kaarten belasten.

 

@zilverster

abbo is Ziggo TV Extra met EDL, Film1 en Sport1

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een gedachte van mij: als die globals en unknowns (nog nooit gezien trouwens) niet nodig zijn, waarom zou een provider die dan uitzenden?

Ik ben van mening dat daar weldegelijk nut voor is. Ik verwacht zelfs dat met globals bv je cardsoftware bijgewerkt wordt.

Als je emm cache aan hebt staan is dat eenmalig global spul afwerken en daarna wordt je kaart ook niet meer "belast".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je misschien een tipje van de sluier oplichten omtrent emm caching? De wiki is er niet duidelijk over.

 

* <rewrite>  n = # determines how often one and the same EMM is written. [b]only if <usecache> = 1[/b]
emmcache = 1,3,10 #  Cache on, write 3 x, log written (2) and blocked (8) = 10 
emmcache = 1,2,6  #  Cache on, write 2 x, log written (2) and skipped (4) = 6

 

Ik zie in een paar minuten al 100 global emm's, dat zijn er per uur 10000 of meer bij Ziggo. De shared en unique's zijn veel minder. Ik zie ook aan de entitlements dat de shared en unique de kaart bijwerken. Als ik alleen maar globals ontvang lijkt er niet veel te gebeuren. Met een emmcache = 1,3,2 staat mijn emmcache aan, wordt het 3x geschreven en worden alleen de written emm's gelogd. Tot zover begrijp ik het. Als we nu uitgaan van 100 global emm's per minuut, hoe moet ik dat dan zien in combinatie met de emmcache? Loopt ie niet snel vol? Gaan global emm's genegeerd worden als ze al in de cache zitten? Hoe lang zitten ze in de cache? Vragen, vragen, vragen :)

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hotzenwalder,

 

 

Ik werk niet met Oscam of iets dergelijks en kan je daar niets over vertellen.

 

Maar, EMM's ken ik wel ................, en kan me voorstellen dat je die niet allemaal wil zien als je daar niets mee doet.

Ik weet dus niet hoe Oscam hier mee omgaat, maar zou haast denken dat alle EMM's ( lees de EMM's die voor alle kaarten bestemd zijn ) hier worden aangeduid als global.

 

Wat heb je nodig ( lees wat heeft je kaart nodig ), alleen maar de EMM's die bedoeld zijn voor jou kaart, de rest kun je vergeten.

 

Dan zijn er eigenlijk 2 update mogelijkheden voor kaarten die gebruikt worden :

 

1. Voor een groep van kaarten, wat het meeste gebruikt wordt voor de standaard aanpassingen zoals o.a. de datum ( in Oscam aangegeven als share ? ).

2. Voor een persoonlijke kaart via het Serial van de kaart, bedoeld om aanpassingen ( lees grotere veranderingen bedoeld op die persoonlijke kaart ) aan te brengen, bijv. aanpassing van je ABBO ( in Oscam aangegeven als unique's ? ).

 

De meest ideale manier zou dus zijn om de shared en unique EMM's op te slaan in een cache, zodat je kunt zien of deze al een keer gebruikt zijn zodat het niet voor een 2e keer nodig is deze te lezen ( lees door te sturen naar je kaart ).

Deze zou je dus moeten onthouden, dus ergens opslaan !

 

Wanneer je de overige EMM's allemaal zou opslaan, zou je op het einde wel een erg groot bestand krijgen wat dus weer vertraging opleverd.

 

Ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol,

 

Zomaar een gedachte van mij: als die globals en unknowns (nog nooit gezien trouwens) niet nodig zijn, waarom zou een provider die dan uitzenden?

 

 

Er worden voor alle kaarten ( globals ) EMM's uitgezonden, de zaak is eigenlijk de EMM's die voor jou kaart bedoeld zijn er uit te filteren en te bewaren ( Grep ), kan ook omgekeerd.

 

Dan de unknowns, dat zijn o.a. EMM's die een fout bevatten ( gevuld met allemaal FF-en / of niet volledig zijn afgemaakt wat betreft de inhoud en / of lengte ) en / of fake zijn ( al dan niet bewust verstuurd ), gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...