Ga naar inhoud


Wel ecm ok beeld op zwart


Aanbevolen berichten

ik heb nu de loadbalancer op 2 gezet en merk al heel erg veel verschil nog niet perfect maar wel al beter

 

hoe kan die debuglog zien want ik zie geen 65536 in de webif ???

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites


dropbadcws = 1 kun je net zo goed er uit halen, dat is niet voor onze kaarten bedoeld. Verder gebruik een 4 / 11 setting en de loadbalancer mag je uitzetten, die heb je niet nodig. Als een reader vol zit gaat die automatisch naar een andere reader. Gebruik verder een oscam.services file waar je instelt op welke sids de kaart mag antwoorden of juist niet.

 

Maar begin eerst met die kaarten 1 voor 1 testen in een box met CCcam 2.3.0 zonder limit instelling, kijk of ze I4A aangeven en test of ze bij 3 sids of bij 5 sids op zwart gaan door bijv 4 opnames te doen en eentje te kijken. Je ziet vrij snel wanneer je kaart de fout in gaat. Mochten er kaarten bij zitten die maar 2 sids doen dan moet je dit ook aanpassen in oscam, anders blijf je valse CW's houden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kaart op de strafbank zit geeft deze ook gewoon controlwords uit voor elke ecm verzoek. Dus ecm ok betekent niets meer dan dat er een controlword voor teruggekomen is.

Oscam kan niet controleren of dit controlword correct is, dat kan alleen iemand constateren die ziet dat het beeld zwart is.

Je kunt ecm doublecheck doen, maar dat betekend dat elke ecm verzoek naar 2 verschillende readers gaat en oscam dan checked of ze zelfde controlword teruggeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als oscam je server is zeer zeker wel.

1 client vraagt dus maximaal 4 sids op, maar een andere client kan dat ook, dus gecombineerd kan dat meer dan 4 opleveren.

Als je de limiter bij oscam instelt weet je zeker dat het altijd werkt. Je kunt dan zelfs de limiter bij de clients eraf laten.

 

Voor de goede orde, het maakt die chid-lock op de mediaguard3 passen niets uit of je onjuiste seca2 ecms aanvraagt, of je er 100 aanvraagt binnen 2 minuten. De kaart telt lekker door en na bv kwartier kijkt hij hoeveel ecms hij aangeleverd heeft gekregen. Teveel = straf, en harder straffen naarmate meer over de schreef.

Als je 4/9 gebruikt zit je ook over langere tijd genomen redelijk ok. met 4/10 krijg je nog meer zap reserve.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nou beter want ik merkte bv gisteren op vtmhd bij Boer zocht vrouw dat mijn kaart ging stressen (veel freeze) , dat had ik een week geleden ook al bij dat programma en ik had hem op 4/11 staan met vaste sids en services in oscam

 

heb hem nu op 4/9 gezet

 

maar hoe kan zoiets ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na een paar minuten dat mijn oscam freezed.

Die freeze duurt dan meestal een 10 a 20 tal seconden en ik snap niet waar het hem in zit.

Mijn setup is als volgt, ik heb een debian servertje met thuis 3 tal boxen die ook allemaal kunnen opnemen

Mijn config ziet er als volgt uit

 

oscam.conf

 

[global]

usrfile = /emu/log/oscamuser.log

logfile = /emu/log/oscam.log

cwlogdir = /emu/log/ocamcw.log

emmlogdir = /emu/log/emm.log

disableuserfile = 0

usrfileflag = 1

failbantime = 1400

failbancount = 10

nice = -1

maxlogsize = 2048

saveinithistory = 1

readerrestartseconds = 4

dropdups = 1

lb_mode = 3

lb_save = 100

lb_savepath =

lb_stat_cleanup = 1

lb_reopen_mode = 1

lb_max_readers = 1

 

[monitor]

hideclient_to = 15

appendchaninfo = 0

 

[cccam]

port = 7070

reshare = 1

ignorereshare = 1

forward_origin_card = 1

version = 2.3.0

keepconnected = 0

nodeid = 033A994F105513BE

reshare_mode = 1

 

----------------

oscam dvbapi

 

I:1817:0000

I:1818

I:1819

I:0622

I:0500:042500

 

---------------------------

oscam reader

 

[reader]

label = cd-full

description = CD-FULL

protocol = smartreader

device = Serial:READER A

detect = cd

mhz = 480

cardmhz = 357

ident = 0100:000000,00006A

group = 1

emmcache = 1,3,2

dropbadcws = 1

auprovid = 00006A

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 9

 

en als laatste oscam user

 

[account]

user = Joris

pwd = wachtwoord

group = 1

au = 1

cccmaxhops = 1

cccreshare = 0

 

wie ziet waar de fout zit want ik kom er niet meer uit na 1 week debuggen

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als oscam je server is zeer zeker wel.

1 client vraagt dus maximaal 4 sids op, maar een andere client kan dat ook, dus gecombineerd kan dat meer dan 4 opleveren.

Als je de limiter bij oscam instelt weet je zeker dat het altijd werkt. Je kunt dan zelfs de limiter bij de clients eraf laten.

 

Voor de goede orde, het maakt die chid-lock op de mediaguard3 passen niets uit of je onjuiste seca2 ecms aanvraagt, of je er 100 aanvraagt binnen 2 minuten. De kaart telt lekker door en na bv kwartier kijkt hij hoeveel ecms hij aangeleverd heeft gekregen. Teveel = straf, en harder straffen naarmate meer over de schreef.

Als je 4/9 gebruikt zit je ook over langere tijd genomen redelijk ok. met 4/10 krijg je nog meer zap reserve.

 

Hoi The Parasol,

 

Net als Greevels vraag ik mij af wat beter is? 4/9 of 4/10 of 4/11?

En wat bedoel je precies met zap reserve, hoe moet ik dat zien?

 

Ik probeer over te stappen van CCcam naar Oscam, mede omdat ik begreep dat oscam niet naar 'distance' kijkt, maar naar de snelste responsetijd?

In CCcam had ik hem op zowel 4/10 als 4/11, maar wat ik merk is dat de eerste paar minuten heb ik vaak freezes na het zappen of als ene opname start, wat ik bij CCcam totaal niet had? Vooral bij 2 opnames, tegelijkertijd of met verschillende aanvangstijden (zowel directe als voorgeprogrammerde opnames) dan gaat ie 10-20 seconden minimaal 'freezen'. Bij voorgeprogrammeerde opnames valt het mee, want meestal start ie een paar minuten eerder op, maar bij een directe opname is het wel vervelend.

 

Gr,

Entouch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...