Ga naar inhoud


streamen tussen twee enigma2 boxen over 5mbit vpn


dolphs

Aanbevolen berichten

Mede satters - Ik heb een vpn tussen twee locaties met een upload (dus ook download) van maximaal 5Mbit continue. Daardoor is het met name op de HD-kanalen ondoenlijk om vloeiend TV te kijken met behulp van plugin partnerbox. De hoofdbox is een DM8000 en de andere kant betreft een vu+solo, beiden uitgerust met enigma2.

 

Het zou geweldig zijn als er een soortgelijke plugin bestaat die van de gebruikte bandbreedte ( soms tot 15Mbit ) de bits kan downsizen tot 5Mbit, zodat het wel over de lijn naar de andere kant kan. Ik vermoed dat met vlc het een en ander bewerkstelligd kan worden, alleen qua instellingen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zou vlc dan bijvoorbeeld op een windows of linux servertje moeten laten draaien. Bovendien wil ik dan (zoals gewend bij partnerbox) via de afstandsbediening en via de favourites tussen mijn zenders kunnen schakelen. Ik denk dat de DM8000 dit downsizen nog wel aan zou kunnen processortechnisch ( 400MHz MIPS CPU) maar beter is een krachtigere cpu te gebruiken lijkt me.

 

Ik wil benadrukken dat dit geen cardsharing betreft, het is juist een middel om mijn kabelabonnement vanuit mijn woonhuis naar het andere woonhuis (buiten NL) te streamen, zodat ik niet aan die vervelende club van Canaldigitaal vast zit en optimaal gebruik kan maken van mijn kabelabonnement over een vpn.

 

Zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pak gewoon een slingbox, heb je ook geen VPN nodig. Een dreambox zal niet krachtig genoeg zijn om te re-encoden in realtime. En als je VLC alleen pakt en eigenlijk een soort stream opzet mis je de mogelijkheid om de box met je ab te bedienen. Uiteraard kan het wel via de webinterface.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de slingbox (pro-hd) is inderdaad een mogelijke ( dure ) workaround - maar ja een software aanpassing op partnerbox ( mogelijkheid tot te compressen naar x Mbit en gebruik external cpu voor re-encoding ) is theoretisch ook mogelijk (DrBest), als dat dan ook nog eens bijvoorbeeld op een bestaand linux servertje kan dat primair als NAS wordt ingezet dan is dat helemaal meegenomen. Bedankt voor het meedenken!

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een Slingbox is daarvoor echt de perfecte oplossing, heb er 2 in NL staan waarvan 1 achter een Dreambox 800. Die doet ook automatische compressie afhankelijk van de beschikbare upload en download bandbreedte. Alleen ontbreken op de standaard AB de gekleurde knoppen of, als je de Dreambox AB neemt, werken ze niet dus moet je de AB in de webinterface erbij nemen. Mijn upload in NL is max 3Mbit/s doch mijn stream blijft hangen op max rond de 1Mbit/s. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de max. MTU welke afhankelijk is van oa je ping tijden naar je Slingbox in NL. Moet je even via goegel zoeken naar drTCP en dslreports.com/tweak . Jaren geleden haalde ik hier wel een streamrate van 1,5 Mbit/s via een andere ISP, maar via de huidige ISP, en een hele trage download via FTP, kwam ik erachter dat mijn max MTU op 1400 moest staan en FTP gaat sindsdien als een speer met max 2,7Mbit/s. Laatste info was wellicht een beetje off-topic maar er wordt te weinig aan gedacht bij een trage download en de meesten weten niet gelijk waar ze de oorzaak moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Streamremote of partnerbox is inderdaad de way to go op de enigma2-ontvanger en dan bye bye slingbox. Het zou zo mooi zijn als een tool als enigma tv met een van deze twee plugins kan samenwerken, of in ieder geval dat vlc op een externe pc ( lees meer krachtige nas/pc die transrating kan doen naar lagere bitrate, bijvoorbeeld 5Mbit ) kan worden aangeroepen door een van de genoemde plugins, alvorens de stream wordt opgezet naar de andere kant van de lijn.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...