Ga naar inhoud


Haal ik alles uit mijn Ultimo wat er in zit???


Profit2U

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb mijn Vu Ultimo nu enkele maanden in bezit en hij draait goed.

Heb zo'n beetje alles erin van hardware wat erin kan met 3 DVB-C tuners en 2Tb aan diskopslag.

Image: OpenAAF, waar ik erg tevreden over ben.

 

Maar ik ben niet heel erg thuis in alle mogelijkheden die een box als deze moet kunnen bieden en heb het gevoel dat ik niet alles eruit haal.

Ik doe er nu niet veel meer of anders mee dan met mijn vorige Humax PVR.

 

Heb bv geen idee welke plugins allemaal waarvoor dienen en wat ze aan extra functionaliteit zouden kunnen bieden.

Streamen heeft ook mijn interesse, en dat lukt wel binnenshuis, maar via Internet krijg ik het bv niet voor elkaar.

 

Kortom: kennisgebrek!

 

Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die gewoon erg goed thuis is in deze materie en die bereid is om bij mij langs te komen om samen een een paar uurtjes te besteden aan het verkennen en wegwijs raken in de Ultimo en bijbehorend image.

 

Hoeft niet gratis, ik ben best bereid er wat voor te betalen.

Zie het als een training of cursus en dat kost ook vaak centen.

 

Hoor het graag of iemand hier interesse in heeft!

 

Oh ja, ik woon in de buurt van Gouda.

Misschien handig om te weten.

 

Gr. Fred.

aangepast door Profit2U
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou zeggen lezen en gewoon dingen uitproberen leer je echt het meeste van !!

Succes

 

Natuurlijk kan ik proberen alles te lezen en uit te proberen, maar dat is niet wat ik vraag toch?

Ik leer meer van iemand die uitleg kan geven en weet wat hij/zij doet ipv allerlei zaken te laden op de Ultimo die ik wellicht niet nodig heb, die de werking (kunnen) verstoren, etc.

 

Dus de vraag staat nog steeds :crazy:

 

Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die begint is meestal iemand met weinig kennis. Leren is niets anders als gedrags verandering. Haal jij er uit wat erin zit, denk het niet, want dan hou jij geen beeld meer over. :D En zoals de vorige schrijvers ook al aangaven, proberen. :sick: Kom je dan nog dingen tegen, dan kun jij die gewoon stellen, maar geen 50 vragen tegelijk natuurlijk. :angry: Een voor een is beter. :P En ik kan het weten, want ze hebben mij en (ook de moderatoren) geweldig geholpen. Dus daar zal het niet aan liggen :D

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En dit forum is verder ook niet bedoeld voor oproepen voor (commerciële) thuishulp.

 

Dit forum is voor vragen en antwoorden waarmee je elkaar middels dit forum verder helpt en waar een ander door het lezen van jouw vragen en de antwoorden, mogelijk ook weer iets aan heeft.

 

Wil je dus een vraag stellen, open je een nieuw onderwerp en voorzie je die van een duidelijke onderwerptitel. Dan krijg je hier antwoord.

 

Wil je (al dan niet tegen betaling) thuis geholpen worden, gebruik je daarvoor een andere site, zoals een van de vele veiling/vraag en aanbod sites.

 

Sat4all is een thuisbasis voor satelliet TV hobbyisten en niet voor mensen die alles thuis gebruiksklaar geïnstalleerd en geconfigureerd willen hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...