Ga naar inhoud


Probleem met UTP kabel


pirrewit

Aanbevolen berichten

De dreambox 8000 speelt al 11 jaar zonder probleem met een zelfgemaakte utp kabel. Wanneer ik nu deze kabel in een Ultimo steek dan gebeurd er niets. Als ik nu een andere zelfgemaakte utp kabel neem om te verbinden met de Ultimo dan loopt deze als een zonnetje. De kabels zijn niet even dik. De oude kabel terug in de Dreambox en weer beeld. Hoe verklaar ik dat? Dus Ultimo wil een bepaald soort kabel?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien is éen adertje van het eerste kabeltje rot of ergens in de connector gebroken.

Meten is weten, dus een advies is om het kabeltje door te meten.

 

Ik denk niet dat de Ultimo afwijkt van de standaard LAN aansluiting.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de kabel is toch niet stuk want hij werkt wel foutloos met de dreambox? Ik heb niet de middelen om te meten en de kabel ligt in de muur dus niet te verwijderen.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel kan gedeeltelijk stuk zijn.

Een goed voorbeeld is dat wanneer een ader defect is, de snelheid gereduceerd wordt tot 100Mb ipv een gigabit.

Ook kan het zijn dat twee adertjes ergens in de connector kortsluiting heeft gemaakt door roest/vocht e.d. en dat de ene LAN poort hier minder last van ondervindt dan de ander.

 

Gigabit heeft 8 aderen nodig, 100Mb heeft er maar 4 nodig. ( 4aderparen resp. 2 aderparen)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, pirrewit zei:

Heb even nagekeken en beide hebben een 10/100 Mbit Ethernet port.

Heb je een multimeter of ohm-meter? Misschien kun je de aderen van de oude kabel afzonderlijk eens meten om te kijken of er verschil is met de nieuwe.

Dit is een leuk vraagstuk.

Persoonlijk denk ik dat er iets mis is met de oude kabel.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...