Ga naar inhoud


dreambox 8000 instellen firewall


Philips

Aanbevolen berichten


Ok, bedankt mobieltje.

Dan gebruik dus niemand een firewall in de dreambox.

Nu is dit misschien ook niet nodig omdat een router ook wat helpt.

 

Maar met een router en een dreambox7000, toen de firewall uitstond had iemand wat veranderd in de dreambox7000

grts

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan leef je gevaarlijk, als iemand achter de router kan komen

(hetgeen qua logfiles ~ meldingen ook zichtbaar moet gemaakt worden in je webinterface van de router en het IP-adres van die inbreker gelijk melden bij jou provider)

de firewall van routers moet ten alle tijden ingeschakeld zijn AL TIJD

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hebt gelijk ik zit nog met een ouder type router een linksys WRT54G overigens staat de firewal wel ingesteld.

Volgens mij kunnen ze binnen via het internet protocol versie 6. Ik heb eens van een hacker gehoord dat ze altijd wel

door een router komen. Ik heb een bedraad netwerk en gebruik eigenlijk geen wireless.

Ik zit de denken aan een Netgear WNDR4500 router maar wil graag dat je kan zie welk verkeer over de router gaat.

Bij veel van dit soort routers kun je nietzoveel bekijken en instellen. eigenlijk wil ik zien wat je bij wireshark kan zien.

maar bedankt. Ik zie ook regelmatig check.sanasecurity.com verschijnen via cports en ik wil dat dat verkeer niet op mijn netwerk

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Al eens gedacht aan een Fonera2.0n?

 

-Je deelt een beetje van je internet als hotspot (aantal KB/s max kan je instellen) dmv FON systeem.

-Je kan wereldwijd gratis van andere fon hotspots internet gebruiken.

-Troughput van fonera2.0n is erg hoog (wan poort is wel 100Mbps full duplex, geen 1Gbps), in vergelijking met m'n Linksys gaat datatransfer 4x sneller bij gelijksoortige connectie.

-IPv4 en/of IPv6

-Gebaseerd op openwrt, ontwikkeling is heel frequent (eigenlijk wat openpli op enigma2 is, maar dan op je router).

-plugins kunnen toegevoegd worden(webcam stream, download manager, youtube-picasa-flickr-twitter-facebook upload support, dlna server, bewakingscam(motiondetection) etc. etc.

-usb poort voor randapparatuur(met usb hub veel mogelijkheden, external drive, usb stick, usb webcam, usb soundcard(voor audioplay functie))

 

En ga maar door....Oh ja, ook router functie, poortforwarding, 1x 100Mbps wan, 4x 1Gbps lan + 802.11b/g/n wlans (prive & publiekelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb nog nooit aan Fonera2.0n gedacht maar ik ga hier naar kijken, bedankt

 

voor nu wil ik een goede oplossing dus hoop ik dat iemand een inhoudelijk antwoord geeft op mijn vraag

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"check.sanasecurity.com is van je virusscanner AVG lijkt me dat je dat verkeer juist wel wilt!" ja dat wil ik wel

maar waarom blijft deze check niet altijd zichtbaar. Bij een CPORT start zie je de check even en dat is het weg.

 

Een router die dataverkeer zichtbaar maakt alla wireshark dan ben je al goed paranoide geworden ;)

Ok, zit wel wat in, maar het valt nog wel mee hoor -:)

 

ok, ik kijk daar nog naar http://nl.tp-link.co...del=TL-WR1043ND , allen bedankt voor het meedenken

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...