Ga naar inhoud


corsa diesel en zwarte rook ?


odul

Aanbevolen berichten

Deze morgen een auto corsa gezien waar langs de uitlaat zwarte rook uit kwam en vervolgens zwarte rook uit motorkap.Toen de auto stil werd gelegd was er achter de uitlaat op het gras een zwarte olieachtige vlek. Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

naar mijn weten is zwarte rook uit een auto altijd brandstof.

 

Dat zwarte olie achtig spul zou brandstof gemengd met roet en condens kunnen zijn.

Als die auto een catalysator heeft dan is die iig overleden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwarte rook bij een diesel betekend dat er teveel brandstof in verhouding met de lucht aanwezig is. (Luchtfilter dicht?) Kan ook te maken hebben met verstuivers die niet meer lekker zijn, zuigerveren die niet goed zijn etc. Echter de snelste check is de brandstof/lucht verhouding, en dan met name het lucht filter.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat pionewbie zegt. Een defecte turbo ziet er ook zo uit. Ik hoop voor jou dat het wat anders is, turbo's zijn prijzig.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

opel heeft altijd zwarte rook, ik had dat vroeger ook met mijn corsa en diesel.

Als ik smorgens op de weg rij, zie ik dat wel vaker, heeft temaken denk ik met het weer vocht etc.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal eens bij de pomp of automatarialen zaak een goedje (kan ff niet op de naam komen) die je bij je diesel gooit

 

Dit reinigt smeert je verstuivers, voor die paar euro zou ik het proberen,

 

Bij mij was het vorige maand idd duur grapje Verstuivers laten reviseren en dag later de koppakking kapot.

 

Rij zelf een hyundai terracan 2,9 cdri kreeg een totale rekening van 2289 euro gepresenteert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen een auto corsa gezien waar langs de uitlaat zwarte rook uit kwam en vervolgens zwarte rook uit motorkap.Toen de auto stil werd gelegd was er achter de uitlaat op het gras een zwarte olieachtige vlek. Wat zou de oorzaak kunnen zijn ?

was die moter koud of warm ??

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

lol..

 

Verstuivers laten reviseren en dag later de koppakking kapot.

 

Toch geen "oorzaak en gevolg" he? want dan heb je wel een erg slechte garage..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij , zwarte rook is olie , dus zuiger of zuigerveer kapot , bij mij dus klep gebroken daardoor zuiger kapot ,

Daf CF 85 , bij Aalst .

Witte rook is brandstof of koeling .

Let wel op bij een diesel , deze kan op de olie uit het carter gaan lopen ,als hij veel olie gebruikt , dan slaat hij dus op hol .

De motor stopt dan pas als de olie op is !

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...