Ga naar inhoud


Kan onweer je signaal definitief kapot maken


guppie3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Afgelopen zondag is er 1 zware blikseminslag geweest in mijn straat 150 meter verderop. Was de enigste die hele avond en ook in de bui :(

Zowel op mijn receiver boven alsook de kapot gegane vu+ duo (welke ik nu tijdelijk nu heb vervangen door mijn oude DM500S) lijken geen signaal meer te krijgen vanaf de schotel op geen van de 3 lijnen naar binnen. Kan hier iets kapot gegaan zijn?

Groetjes,salutations,greetings.

Vu+ Duo 1.5TB

Xtrend 6000HD

DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste guppie3

Het ziet er naar uit dat de bliksem op het elektriciteitsnet is ingeslagen. Mogelijk is er bij je meer kapot gegaan dan alleen de twee satellietontvangers. Grote kans dat dit met een overspanningsbeveiliging te voorkomen was geweest, je weet wel van die verdeeldozen met overspanningsbeveiliging die soms ook bij de Duitse grootgrutters voor 10 euro te koop zijn.

Tja, en als je satellietontvanger door de overspanning kapot is gegaan, dan is het heel goed mogelijk dat de diseqc-switch en/of de lnb’s ook de geest hebben gegeven door overspanning. Je kunt er van uit gaan dat één van deze onderdelen kapot is als je oude ontvanger geen signaal meer krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik nagaan of de lnb's echt kapot zijn?

Is er een makkelijke manier?

Ik moet zeker weten dat ze kapot zijn en ik heb bewijs nodig voor de verzekering.

aangepast door guppie3

Groetjes,salutations,greetings.

Vu+ Duo 1.5TB

Xtrend 6000HD

DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hieruit de conclusie trekken dat je lnb’s hebt die vier aansluitingen hebben. Twee aansluitingen van elke lnb gaan naar twee diseqc-switches. De derde aansluiting gaat naar de slaapkamer. Er is dus nog een vierde aansluiting op de lnb over. Sluit de coaxkabel die naar de slaapkamer gaat eens aan op die ongebruikte aansluiting. Er is een kans dat die aansluiting nog gewoon goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alles vervangen want ik heb het bij de buren ook gehad

allus nieuw er op gezet ,behalve de lnb's, maar het duurde maar even

doen waren de lnb's ook nog stuk, dus dat wert zelf betalen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...