Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
superschroot2

Slecht signaal op astra 23.5

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben inmiddels al een jaar of 6 een Visio Big Bisat staan met 4 LNB's om de Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5 en Astra 28.2 te ontvangen.

Dit ging tot een tijdje geleden goed, maar nu hebben ze problemen, met name op de belangrijkste, de Astra 3 op 23.5. Ze hebben een VU+ Duo staan waarvan een jaar geleden een paar condensators vervangen zijn.

Als ik de waardes van de Astra 3 aflees, kom ik maximaal tot 67 a 68% SNR (10.8 dB). We hebben de afgelopen dagen al een paar uur gespendeerd om de schotel opnieuw te richten om de waardes omhoog te krijgen, maar helaas zonder succes.

Ik heb alletwee de tuners geprobeerd, allebei geven ze dezelfde waardes.

Ik woon tegenwoordig ver van mijn ouders vandaan, hebben jullie tips wat ze nu het beste kunnen doen? Kabels lijkt het dan niet te zijn, tenzij allebei de kabels toevallig precies hetzelfde probleem hebben waardoor ze op dezelfde waardes uitkomen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste superschroot

Welkom op dit forum.

Staat de schotel volgens de bigbisat calculator afgesteld?
Welke lnb's worden er gebruikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog wat vragen:

-Hoe ben je tewerk gegaan bij het opnieuw proberen uit te richten van de schotel?

-Kan het zijn dat het vrije zicht op met name de 23oost wellicht inmiddels belemmerd is? (groeiende bomen o.i.d.?)

-Heb je de beschikking over een andere satellietontvanger, waarmee je bij je ouders kunt testen of er daarmee zich óók problemen voordoen?

Groet,

A33

aangepast door a33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door KRelectro
      Beste allen,

Ik weet dat dit forum uitpuilt met de Viseosat Bisat G4 beugel, maar ik heb er toch nog een vraagje over ...
      Na verschillende locaties uitgetest te hebben om mijn schotel te (ver) plaatsen slaag ik er niet in om de Astra 23 beter af te stellen.
      Er staan 2 schouwen, maar die zouden 10m hoog mogen zijn volgens dish pointer, dus normaal geen probleem.
      Daarom heb ik ook een andere locatie uitgetest op het plat dak, maar de waardes blijven hetzelfde.
      Ik heb foto 's getrokken van mijn satfinder met de waarden op.
      Met de beugel voor hotbird13, astra 19 en astra 28 was alles veel beter.
      Ik heb er gelijk een geobsedeerde al meer dan een dag op gezocht...
      De paal en beugel waar ik op getest heb staan volledig waterpas, zefs de doorbuiging gecompenseerd.
      De arm hangt niet door, dit is ook uitvoerig gecontroleerd.
      De 13 en 28 zijn ook niet meer wat ze geweest zijn ... (vandaar een afbeelding van de 13)

Met vriendelijke groeten,

Kenneth

Kunnen jullie eens kijken of de waardes beter zouden te krijgen zijn ?

• Door pallemans
      Beste mensen, 

Graag jullie advies: ik woon in Noord Italië tegen de grens van Zwitserland. Op verschillende forums lees ik dat je met de juiste tools hier ook de UK shortbeam Astra 28.2 kunt ontvangen met de gratis kanalen BBC en ITV etc. 
      CanaalDigitaal heb ik al en werkt perfect. 
      Nu lees ik op de CD website over de triple LNB die de Astra 1, 2 en 3 kan ontvangen. 
      Als ik deze LNB aanschaf zou ik dan theoretisch naast CD ook de UK shortbeam freesat kunnen ontvangen? 

En wat is er voor nodig?
      Ik lees op de verschillende forums dat een Dish van 1m tot 1.4m vereist is. Wat is een goed high quality merk? 
      Ik lees dat Invacom LNB van hoge kwaliteit zijn en de UK beam kunnen ontvangen in noord-Italië. Is de CD triple LNB van gelijkwaardige kwaliteit? 

En receivers worden de Pace 2600 receivers aangeraden. Dit ziet er uit als een kastje van de jaren '80. Zijn er inmiddels betere receivers op de markt? (Grundig wordt sterk afgeraden vwb stroomproblemen naar de lnb kop toe, ampère kwestie oid...? .) 
      Uiteraard moeten er vol koperen coax kabels komen. 

Daarnaast, wat is met deze beste apparatuur de beste opzet om CD en UK freesat te kunnen kijken? Wat is de elevation, azimuth en polarisation hoek die gezet moet worden? Wat moet de afstand van de arm zijn vd LNB tot de Dish? En andere hulpmiddelen die benodigd zijn hoor ik graag. 
      Zoals je ziet ben ik een beetje noobie hierin maar lees graag alle forums door, NL of Eng. om mezelf te verdiepen. 

Thanks voor alle hulp! 
    • Door Loek3000
      Heb nu de T90 op het dak, uitgericht, alles gelukt tot nu toe (moest de graden bepalen met mijn mobiel, zat me gek te zoeken naar de elevatie aanduiding op de schotel...)

Ik heb deze keuze gemaakt, alleen begin nu toch te twijfelen...

Veruit het belangrijkste zijn 13,19,23 en 28, deze wil ik met het sterkte signaal binnen krijgen, nu heb ik 28 97% maar de 23, 19 en 13 komen ongeveer met 80 door, nu zit ik te denken....
      Thor vind ik ook redelijk belangrijk...

Is het per definitie zo dat hoe meer je de lnb op het 0 punt zet, deze dan ook altijd het sterkste is?

Ik heb trouwens wel een vergissing gemaakt, ik dacht dat de getallen op de rails door gingen tot 25 en nog een beetje (wat niet is aangeduid) dus vandaar deze instelling, de (voor mij) belangrijkste satellieten komen daarom redelijk centraal binnen :

Astra 3B (23.5° O)        -6.8
      Eutelsat 21B (21.5° O)        -4.7
      Arabsat 5C (20.0° O)        -3.2
      Astra 1KR/L/M/N (19.2° O)    -2.3
      164.86°    29.11°            +0.0
      Eutelsat 16A (16.0° O)        +1.0
      Eutelsat Hot Bird 13(13.0° O)    +4.1

Maar mijn vraag is dus ook, is er een betere opstelling te realiseren en moet ik een nieuwe berekening maken: deze bijvoorbeeld)

Ik gebruik OpenATV op een Mutant HD51
    • Door rdashp
      Door verbouwing moet de Technisat Multytenne 4in1 Twin helaas verplaatst worden.
      Veel plek is er helaas niet meer voor zonder lelijk in het zicht of loop te hangen.

Daarom wil ik hem graag aan de ZW hoekje van dakterrashek bevestigen.
      Nadeel is dat voor de Astra 23,5, Astra 28,2 en Eurotelsat 28,5 onze 150mm schoorsteen, op maar paar meter afstand van die hoek, in de weg lijkt te staan. Zie plaatjes.

Gaat dit goed of is de 45cm Twin inderdaad te klein om ‘om de schoorsteen heen te kunnen kijken’?
      Wat is jullie ervaring? Bvd

• Door titaan
      Hoi,

Momenteel ziet mijn huidige setup er zo uit:

- Triax 80 cm schotel met muurbeugel bevestiging
      - Quad LNB op Astra 19,2° en 23,5°
      - 2 ontvangers, 1 twin-ontvanger met 2 coaxkabels en 1 ontvanger met 1 coaxkabel

Tevreden van, maar ik zou graag uitbreiden om ook op 28,2° de FTA Engelse kanalen zoals BBC HD en Channel 4 HD  te kunnen ontvangen.

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, o.a. over de Triple LNB, maar dat lijkt me niet zo'n goede oplossing.
      Zelf dacht ik aan een nieuwe schotel te plaatsen met een tegelvoet, en hierop een aparte LNB voor 28,2° en met een DiSEqC switch te gaan werken om deze met de huidige setup te verbinden. Hierbij heb ik nog een paar vragen:

- Minimale diameter van de schotel voor een goede ontvangst (oosten van België)? Sommige adviseren 100cm, volgens sommige coverage sites volstaat 78cm al?
      - Wat voor DiSEqC switch heb ik nodig, en hoe ziet zo'n setup er dan uit?
      - Wat voor tegelvoet setup zouden jullie adviseren? Niet te veel gedoe met slechte uitrichting als het wat harder waait?

Heel erg bedankt voor jullie advies!
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid