Ga naar inhoud


Slecht signaal op astra 23.5


superschroot2

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben inmiddels al een jaar of 6 een Visio Big Bisat staan met 4 LNB's om de Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5 en Astra 28.2 te ontvangen.

 

Dit ging tot een tijdje geleden goed, maar nu hebben ze problemen, met name op de belangrijkste, de Astra 3 op 23.5. Ze hebben een VU+ Duo staan waarvan een jaar geleden een paar condensators vervangen zijn.

 

Als ik de waardes van de Astra 3 aflees, kom ik maximaal tot 67 a 68% SNR (10.8 dB). We hebben de afgelopen dagen al een paar uur gespendeerd om de schotel opnieuw te richten om de waardes omhoog te krijgen, maar helaas zonder succes.

 

Ik heb alletwee de tuners geprobeerd, allebei geven ze dezelfde waardes.

 

Ik woon tegenwoordig ver van mijn ouders vandaan, hebben jullie tips wat ze nu het beste kunnen doen? Kabels lijkt het dan niet te zijn, tenzij allebei de kabels toevallig precies hetzelfde probleem hebben waardoor ze op dezelfde waardes uitkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


En nog wat vragen:

-Hoe ben je tewerk gegaan bij het opnieuw proberen uit te richten van de schotel?

-Kan het zijn dat het vrije zicht op met name de 23oost wellicht inmiddels belemmerd is? (groeiende bomen o.i.d.?)

-Heb je de beschikking over een andere satellietontvanger, waarmee je bij je ouders kunt testen of er daarmee zich óók problemen voordoen?

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...