Ga naar inhoud


Wel goed signaal op decoder, niet op CI module in TV


mfernhout

Aanbevolen berichten

Misschien een idee om op youtube te kijken naar de installatie video van Samsung en deze te volgen:

 

deze video: How to; Samsung Smart tv 2013: LNB-instellingen voor satelliet ontvangst instellen.

 

Deze video is ook van toepassing op de smart tv. van 2015, althans het werkte bij mij op de 7000 serie.

aangepast door enfield
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank allen voor verdere reacties en YouTube verwijzing. Alles staat ingesteld zoals het moet (zie foto's), probleem blijft m.i. dat simpelweg de signaalkwaliteit via CI maar tot 55% komt en bij exact zelfde hardware en instellingen tot 84% op de gewone M7 decoder. Ga nu bij CD en Samsung aankaarten, evt monteur erbij vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

de CI heeft niets te maken met de ontvangststerkte.

 

Trek deze uit de tv, leg ze weg en probeer er dan voor te zorgen dat je ontvangst heb op de FTA kanalen zoals de duitse zenders en BVN.

Als dat allemaal in orde is steek je de CI module met kaart terug in je TV en kijk dan of de kanalen van CD open gaan.

 

Trouwens ik heb pas ook een probleem gehad met een philips tv. Die geen signaal zag en dan ook geen enkele zender vond.

Sloot ik een ontvanger aan, met een ander kabel, dan was alles ok.

 

Bij mij zat het probleem in de aansluitdoos in de want.

Daar zat een slecht contact in en door een andere kabel te gebruiken had het geluk dat ik even goed contact had.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

UPDATE: HET WERKT!

 

Had eindelijk de tijd om alles nog een keer goed na te lopen. Heb de TV naar boven gesjouwd en direct 'op de schotel' aangesloten. Daar al beter signaal leek het, maar alleen op de 19gr. Alle instellingen zitten testen en de grote verandering kwam nadat ik met verschillende 22kHz standen heb geprobeerd. Het blijkt dat de 19gr op UIT het beste resultaat geeft en de 23gr op AAN of AUTO. Bij die stand schoot de signaalkwaliteit omhoog (van 0% of 35% tot 100% beide). Voor de ervaren satelliet gebruikers onder jullie wellicht 'logisch' maar ondanks eerdere testen had ik dit gemist.

 

Daarnaast de F-koppelingen nog eens goed bekeken en de koperkern kwam er wel erg ver uit, dus afgetopt en wellicht ook daar nog wat winst geboekt. Eenmaal in de woonkamer aangekomen/aangesloten: alles prachtig op 99% of 100% en dus OPGELOST.

 

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken! Het is stiekem toch ook wel leuk dat gepuzzel, en nog leuker als je eenmaal zit te kijken zonder decoder ;)

 

Goede Kerstdagen allemaal!

 

Mick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Alle instellingen zitten testen en de grote verandering kwam nadat ik met verschillende 22kHz standen heb geprobeerd. Het blijkt dat de 19gr op UIT het beste resultaat geeft en de 23gr op AAN of AUTO.

 

 

Mmm, dat is wel een beetje gek.

Normaliter is het zo, dat als je voor "universele LNB" gekozen hebt, dat het niet uitmaakt welke keus je bij 22kHz neemt. De ontvanger kiest dan zelf "Auto". Voor de duidelijkheid kan je dat dan zelf natuurlijk ook invullen.

 

Maar, als het nu werkt zoals het moet, dan is het natuurlijk prima! :-)

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 22 kHz. schakelt tussen de lage en hoge band.

Het hangt er dus maar net vanaf naar welke transponder op 19 je gekeken hebt.

 

Als LNB heb je toch wel een universele lnb geselecteerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@A33 - denk dat je gelijk hebt! Naar aanleiding van je post nog eens getest op AUTO voor beide posities en... het werkt nog steeds. Voor zover ik weet (kan herinneren, kon het nu niet terugvinden in de instellingen) had ik inderdaad een Universele LNB geselecteerd, dus dan klopt het allemaal weer.

 

Dat betekent dus dat het simpelweg afknippen van 2mm koper in een (door de installateur aangelegde) F-koppeling het probleem heeft opgelost... Iets wat op zich ook zo was bij vergelijkbare problemen op internet: meestal bleek het een ondeugdelijke kabel oid te zijn. Bij mij heeft de vorige bewoner het allemaal netjes laten aanleggen, waardoor het op 3 aansluitpunten tot hetzelfde resultaat kwam (en ook alle 4 uit de schotel komende draden hebben dezelfde lange koperkern in de F-koppeling). Dat was genoeg voor een minder kritisch ingestelde M7 decoder, maar niet voor de CI van Samsung.

 

Afijn - nu is het helemaal opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...