Ga naar inhoud


Wel goed signaal op decoder, niet op CI module in TV


mfernhout

Aanbevolen berichten

Het lukt me niet om een Samsung UE48HU7500 (gecertificeerde) TV werkend te krijgen met de witte CI module van CanalD.

 

Als ik het signaal op 12.515 GHz test op mijn gewone decoder is het prima (niveau 76% / kwaliteit 84%) en werkt alles, maar direct op de TV tuner is het bij dezelfde aanvoer slechts 55%.

 

Afstemmen op de CD TTV Telesat stand lukt dan helemaal niet (0 zenders), op de 'satelliet' handmatige stand krijg ik wel alle zenders binnen (FTA en gecodeerd). Echter, dan volgt bij herstart van de TV de melding 'Service niet beschikbaar'.  

 

Zie foto's waar ook instellingen zichtbaar zijn (Astra 19.2E; DisEcq 1/4; LNB 9750/10600; 22kHZ auto)​.

 

Ligt dit aan de TV? Heeft die andere signaalkwaliteit nodig of is die 'gevoeliger' oid? Of mis ik iets anders?

post-65627-0-49002900-1444489131_thumb.jpg

post-65627-0-83842100-1444489144_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je ook astra 3 op 23.5°E

want daar zitten toch de meeste HD zenders van canaal digitaal

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12515 Mhz H/L - Ik snap niet meteen wat die betekent - staat er misschien nog een andere 12515 in de lijst ?  

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAMSUNG SMARTTV INSTELLEN VOOR TV VLAANDEREN OF CANAL DIGITAAL

Dit is een samenraapsel om je Samsung TV af te stellen op Satteliet 

Instellingen voor TV vlaanderen / Canal Digita l/ Mobistar te configureren

 

Nederlands

thuisgebruik

Land: Nederlands BelgiË

select CD/TVV/ telesat en Digital 

(niet satelliet)

 

Voorkeur HD kanalenlijst (niet SD kanalen)

Operator TV Vlaanderen

thuiskanaal auto

 

 

ASTRA 19.2E

Transponder => 12515 Mhz H/L

Modus DiSEqC => 1 of 1/4 of A

LNB-oscillators Lager => 9,75 GHz of 9750Mhz

LNB-oscillators Hoger => 10,6 GHz of 10600Mhz

Toon 22Khz => auto of AAN

 

 

Op ASTRA 23,5 E zitten de HD zenders. Je hebt wel een Dual LNB nodig (Niet de Astra/hotbird versie!)

 

Astra 23,5E (= Astra 3B) type DVB S2 QPSK Thor3

transponder 12129V (sommigen zweren bij 11739 Mhz V/R) 

Modus DisEQc 2/4 (of B)

 

 

 

Je hebt ook een CI-module nodig die je rechtsreeks in je TV steekt.

P/N 904120 zie achterkant CI module, heeft geen upgrade nodig. bevat ID 8

P/N 910050 heeft EEN upgrade nodig. Namelijk ID 7. Wanneer er Download ID 4 staat is het de oude firmware. Upgraden kan je door af te stellen op BVN en nog een paar settings door de ci module te slecteren en upgrade te drukken etc... zie links

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Smetje - dank voor beide berichten. De 23.5 heb ik ook ingesteld, maar exact zelfde probleem. Bij die handmatige stand krijg ik ook keurig alle zenders van beide satellieten, alleen 'verliest' de TV die na herstart. Het moet sowieso ook via de CD TVV Telesat stand ivm automatische zenderlijsten etc. En ik had idd die informatie uit je tweede bericht op internet gezien en gebruikt bij instellen/valideren.

 

@Marc-Sim - ik kan alleen deze transponder kiezen, en op zich staat die H/L ook bij het tweede bericht bij Smetje, dus ik denk dat dat wel klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt ook is ook bij mijn samsung zo 

H/L

hoge en lage band dacht ik

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

H staat voor Horizontaal, maar wat die L erachter betekent snap ik niet ?? - 12515 Mhz is zo wie zo al hoge band - Heb hier geen Samsung, doch hoe is dat bij andere transponders, staan die allen zo vermeld ?.....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs ook problemen gehad bij het instellen van een samsung tv met Ci module ( wereldbol opdruk)

Een update voor de Ci loste het op .

Ga naar een Canaal Dig. Zender die het wel doet , vervolgens naar de instellingen van de Ci en kies update .

Misschien dat jouw probleem ook oplost .

W.b. H/L aanduiding , waarschijnlijk staat bij een verticale TP V/R .

Er bestaan naast Horizontale en Verticale polarisaties ook Links en Rechts draaiende , deze worden veelal gebruikt bij C-band en Ka-band, ook op Ku gebruiken de Russen deze , 39 gr oost geloof ik .

18 v op de lnb zet een lineaire lnb in de horizontale mode en in een cirulaire lnb op links draaiend

13 v op de lnb zet een lineaire lnb in de verticale mode en in een circulaire lnb op rechts draaiend

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje - die had ik idd al gelezen en ook gebruikt om instellingen te valideren, maar zonder resultaat. Ik heb juiste abonnement, juiste instellingen, etc (alles werkt immers ook op de decoder), maar het lijkt alsof het signaal niet goed doorkomt op de TV.

 

@Trust - die update is volgens mij alleen voor de zwarte CI met de wereldbol, ik heb een nieuwe/witte. Ga voor zekerheid nog een keer kijken of daar ook een update voor is, maar dacht het niet.

 

Uit andere fora/topics lijkt het dat het voor kan komen dat een hardware storing (iets in de LB, of een coaxbreuk, etc) de oorzaak kan zijn; dat die wel lagere signaal oplevert bij de ene tuner (in dit geval de tuner) dan een andere tuner (decoder). Klinkt onlogisch, maar zou dat kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je voor het testen 2 aparte kabels vanaf de lnb of steek je steeds dezelfde om ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds dezelfde. Heb ook al andere aanvoer vanuit de schotel geprobeerd, en andere wandcontactdozen. Geven allemaal exact zelfde resultaat. Versterker / verdeler zat er al niet meer tussen in oude situatie, heb nog wel geprobeerd maar heeft ook niet geholpen.

 

Blijft vreemd dat dezelfde aanvoer/LNB/kabel/etc op de decoder tot prima resultaat leidt, maar op de TV/CI tot te weinig signaal...

 

Maandag ook maar eens met Samsung en CD bellen, al vraag ik me af of die dit kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mfernhout: De 'Front-End', tuner blokje dus, in jouw (gewone) M7-801 is toevallig ook van Samsung.

 

@ trust, merci voor uitleg H/L mysterie - Nu nog V/R respons afwachten. 

  • Like 1

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan mfernhout

 

tot voor kort had ik geen idee wat een common interface module met een ontvanger doet .  Het is inderdaad zeer ingrijpend op alle gebied en daarom is het beter indien mogelijk een softcam te gebruiken of desnoods een alternatieve module zoals aston.

 

het filmpje van hd+  ci+ op de duitse site spreekt boekdelen over de power van de module .

Dat het tot aan het tuner gedeelte reikt kan ik miij nu wel voorstellen ,  het is net zo  invloedrijk als kanker in het menselijk lichaam.

 

PS  vroeger dacht ik dat een CI module enkel de codering (algoritme ) voor zijn rekening neemt  .

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ci neemt alleen de decodering van de stream voor zijn rekening, CI+ bepaalt daarnaast wat je nog met je ontvanger mag doen, zoals geen doorspoelen van reclame en je opgenomen programma na 2 keer afspelen wissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...