Ga naar inhoud


vu+ solo met openpli 3.0 haalt geen updates meer binnen.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten

Heb deze vraag gesteld op het pli forum maar kreeg geen reactie.

 

Sinds ongeveer een week kan ik mijn Solo niet meer updaten via menu software update. Gisteren de laatste versie erin gezet via USB maar het probleem blijft ook in deze versie van 01-10-2012 OpenPLI 3.0.

 

Ga ik naar het menu van de software updates dan krijg ik telkens 73 updates packages available kies ik optie 1 dan reboot de solo alleen maar naar een paar seconden, kies ik optie 2 dan krijg ik de melding update complete, 0 packages were installed.

 

vraag 2. op open pli forum

heb het image van gisteren via usb geladen tijdens de setup kon ik nu cccam installeren maar nieuwe software updates werkt niet lees eerdere post,

 

vandaag de huidige image geladen en cccam wordt niet tijdens de setup geladen ook werkt software update niet en software beheer werkt ook niet en cccam is ook niet handmatig te downloaden via menu dit alles heeft altijd wel gewerkt 1 week terug.

 

iemand een iedee???

 

Met het image van vandaag 20121005 heb ik net per usb geflashed in de wizard wordt gevraagt om cccam te downloaden maar dit gebeurt niet en later in het menu applicaties dan groene knop no new plugins found????

 

toen maar fabrieksinstellingen gedaan en nu was cccam wel te downloaden in de wizard. vreemd???

 

is er een probleem met de server van pli of is er iets mis met mijn Solo.

 

Iemand een iedee???

 

Het doorlopen van de taalinstellingin in de wizard naar de nederlandse taal drukken verliep heel traag met het laatse image van vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit vervalt omdat het om een Solo gaat, ik ging per ongeluk uit van een Duo.

Zie volgende bericht a.u.b.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 2 jaar had ook ik telkens dit probleem en ben overgestapt op VTi.

Sindsdien nooit meer dit probleem gehad.

 

Maar ik laat de keus aan u.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover als Open PLi 3.0 ben ik nog nooit gekomen, had al snel problemen met de "oude" PLi.

Probeer eens VTi en kijk of het dan wel goed gaat.

 

Na de flash moet je gelijk al een update doen.

Is in VTi erg simpel, blauwe toets en dan groene toets.

Dan komt er een overzicht met wat er nieuw is, dan nog een keer groene toets.

Verder je zenderlijst er in zetten, plug-ins die je wilt hebben en dan kan je

nog een keer een update doen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De openpli van vandaag erin gezet en nog steeds het zelfde probleem, toen de originele vuplus geflashed met usb en die werkt wel geen problemen gevonden. dus ga er van uit dat mijn solo ok is, nu nog vti flashen maar waar kan ik die downloaden???

 

vreemd dat er zo veel problemen zijn met openpli voor de solo???

 

Ik tel nu als zo'n 4 a 5 problemen tijdens de setup wat niet goed gaat.

 

de ergste is dat cccam niet wordt gedownload dan kun je ook geen tv kijken.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen tot nu toe.

 

1. Tijdens de setup wordt automatich gescand naar lnb a/b/c/d maar 28.2 wordt niet gevonden.

2. Tijdens setup Land kiezen (flaggen) loopt zeer traag van flag naar flag.

3. Tijdens setup wordt cccam niet geinstaleerd en de channel list ook niet.

4. In menu bij update's worden steeds 73 updates getoont en bij optie 2, 0 package.

5. menu applicatie ook geen plugins found dus geen cccam te downloaden.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als VTi dan wel goed werkt, dan blijf je toch bij VTi.

Zoals eerder geschreven, ook ik had die problemen, maar niet in de Vu+ eigen software en die van VTi.

Dus ik blijf bij VTi, jammer dan voor PLi.

 

En in VTi, heb je CCcam er in 5 seconden op, 3x blauwe toets en dan groen om te activeren.

Makkelijker kan het toch niet.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij er niet om, om naar vti te gaan ik was aan het uitzoeken waar die problemen vandaan komen, heb de zelfde vragen gesteld op het pli forum en melding gemaakt van deze problemen, waar deze problemen vandaan komen weet ik niet, ik heb van alles al getest.

 

gisteren melding gemaakt op het pli forum en het image van vandaag werkt wel, alles is weer te downloaden.

OpenPLi-3.0-beta-vusolo-20121014_usb.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...