Ga naar inhoud


Mijn ervaringen met oscam en de weg er naartoe


bigm

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn cccam-server naar oscam omgebouwd, 2 weken zoeken waarom het niet liep.

Het is een linux-pc waar ook mijn fileserver, mijn ftd downloadserver en mijn vlc-server op draait.

Uit elende ben ik van debian naar ubuntu gegaan, omdat dit ook gelijk makkelijker was met samba.

Mijn hardware is niet schokkend... een p4 op 3,2Ghz met 1 Gb ram en 1Tb in een raid config voor de data en mijn systeem op een losse 80Gb schijf.

Mocht de boel compleet crashen heb ik mijn data nog.

Inmiddels ben ik erachter dat versie 7518 bij mij het lekkerste loopt.

Ik gebruik smargo's als readers.

De smargo triplereader werkte bij mij in ieder gevalniet lekker.

Ik heb nl 3 kaarten wat een luxe niet?

1 keer tvvlaanderen

1 keer canaldigitaal

1 keer ziggo

 

Ik bleef last hebben van blokkerig beeld , oscam die crashte, verbindingen die iedere keer verbroken werden.

Op den duur had ik er genoeg van en ging weer terug naar cccam.....en daar ook de problemen.

wat was er veranderd.....de triplereader.... (eerste tip begin niet met teveel onbekenden)

terug naar de smargo's probleem weg.

Oke opnieuw dan maar weer.

eerste probeem weg...... Oscam crashte...

Op de achtergrond werd cccam telkens opnieuw gestart waardoor de boel ermee ophield (tweede tip zorg dat alle andere cams niet naar dezelfde kaartlezer willen gaan)

Wat ook heel belangrijk is, is dat alle kaartlezers een eigen groep hebben en de users naar alle groepen die ze willen gebruiken ingedeeld staan in die groepen.

Ik zal mijn configs erbij plaatsen:

# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r7667

# Read more: http://www.streamboa.../oscam.conf.txt

[global]

serverip = 192.168.1.x

logfile = /var/log/oscam.log

clienttimeout = 10000

fallbacktimeout = 1500

clientmaxidle = 0

unlockparental = 1

nice = -1

maxlogsize = 100

preferlocalcards = 1

readerrestartseconds = 1

block_same_ip = 0

block_same_name = 0

lb_min_ecmcount = 4

lb_reopen_mode = 1

failbantime = 0

[cccam]

port = 12000

nodeid = xxxxxxxxxxxxxxxx

version = 2.3.0

reshare = 2

reshare_mode = 1

ignorereshare = 1

forward_origin_card = 1

stealth = 1

minimizecards = 1

[monitor]

port = 16000

serverip = 192.168.1.9

monlevel = 4

[webif]

httpport = 8888

httpallowed = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255

 

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r7518

# Read more: http://www.streamboa...scam.server.txt

[reader]

label = voetbal

description = met

protocol = smartreader

device = 001:004

pincode =

smargopatch = 1

caid = 0100

ecmwhitelist = 0100@00006A:64

detect = cd

mhz = 480

cardmhz = 357

ident = 0100:000000,00006A

group = 2

emmcache = 1,1,15

lb_weight = 1000

auprovid = 00006A

ratelimitecm = 3

ratelimitseconds = 10

[reader]

label = ziggo

description = kabeltje

protocol = smartreader

device = 001:005

pincode =

smargopatch = 1

caid = 0604

rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A

boxkey = 1122334455667788d

etect = cd

mhz = 600

cardmhz = 600

group = 3

emmcache = 1,3,2

lb_weight = 1000

 

[reader]

label = vlaamsefriet

description = vlaanderen

protocol = smartreader

device = 001:006

pincode =

smargopatch = 1

caid = 0100

ecmwhitelist = 0100@00006C:64

detect = cd

mhz = 480

cardmhz = 357

ident = 0100:000000,00006C

group = 1

emmcache = 1,1,15

lb_weight = 1000

auprovid = 00006C

ratelimitecm = 3

ratelimitseconds = 10

# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r7667

# Read more: http://www.streamboa.../oscam.user.txt

[account]

user = woonkamer

pwd = dm8k

group = 1,2,3 # alle groepen nederland, belgie en kabel

cccmaxhops = 2

cccreshare = 0

 

[account]

user = slaapkamer

pwd = dm

group = 1,3 # nederland, belgie

cccmaxhops = 2

cccreshare = 0

 

 

[account]

user = dochter

pwd = dm600c

group = 2 # ziggo

cccmaxhops = 2

cccreshare = 0

 

Op mijn boxen draai ik cccam.

ik heb nog niet kunnen testen met dvb.api.

maar dat ga ik zeker nog doen.

Ik hoop dat men hier wat aan heeft.

ZOdra ik dat heb getest laat ik het weten :)

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites


ratelimitecm = 3

ratelimitseconds = 10

 

is verandert bij nieuwere versies, lees der eens over.

Vul bij ziggo een ident in, 0604:000000,000001,000002,000003

Als je veel vragen krijgt op pakketten die je niet hebt. vul chid in die op je kaart aanwezig zijn. Zie entilments van je kaart. Zo kan je nog meer filteren btw.

 

Als laatste max_cache_time = 25 , ziggo vraagt ecm's om de 25 seconde. Nu bewaart hij cw's dus 25 seconde.

 

Als het niet stabiel is, komt dat door je instellingen. Kijk in de webif - status, onderaan zie je debug, klik eens op 2, of hoger en bekijk dan je logs ;). Meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ratelimitecm = 3

ratelimitseconds = 10

 

is verandert bij nieuwere versies, lees der eens over.

Ik weet waarna je verwijst, maar ook die discussie is niet duidelijk voor de iets meer leek.

Een aantal deelnemers aan die discussie (inclusief @DoeEensGek) spreken elkaar ook wel tegen !!!

Spreekt de 1 over request_mode = 1, de ander over 0.

Ook de ratelimitseconds varieert van 9 naar 12, dus enige duidelijkheid is door de "bomen in het bos" niet meer te onderscheiden.

 

Proefondervindelijk heb ik de beste resultaten met ;

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

cooldown = 10,600 (in reader sectie)

 

 

request_mode = 0

decodeforever = 1 (in .conf sectie)

 

En ..... voor Seca3 in de oscam.dvbapi niet voorzien van de 1 bij ; P:0100:00006a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn oscam instelling op Ziggo afgesteld.

Request_mode is wat anders als ratelimit! Request mode geld alleen voor dvbapi van oscam. Hij gebruikt cccam clients om mee te kijken. Hij doet dus volgens mij niks met dvbapi.

Ik verwijs hem nergens naar, adviseer hem wel om de wiki pagina's te lezen, dan kom je een hoop te weten. Eventueel googlen voor meer info erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Wat ook heel belangrijk is, is dat alle kaartlezers een eigen groep hebben en de users naar alle groepen die ze willen gebruiken ingedeeld staan in die groepen.'

 

Waarom is dit heel belangrijk? Ik heb ALLES in 1 groep, incl. mijn cacheex. user. Fout dus? Waarom opdelen in groepen, is dat stabieler?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gruik groepen ivm met sat en kabelte scheiden, meer niet.

ik heb de tip gekregen dat het stabieler zou zijn,of dit broodje aap?

inmiddels oude phoenix lezers gepkt...mijn smargo hebben de beste tijd gehad...krijg ze niet lekker draaiend.

veel unsupported systemen geregeld reader off.......met deze oude lezers vrijwelmeteen cardok

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle instellingen bepalen of je setup stabiel is. Groepen kunnen daarbij helpen, maar ze zijn toch echt ergens anders voor bedoeld. Als jij bepaalde readers van bepaalde users wil scheiden zijn groepen een prima oplossing.

 

Ik merkte dat mijn systeem niet stabiel was vanwege mapping die ik fout had toegepast, je kon het zien door ecm tijden die opliepen en na een paar uur klapte oscam eruit.

Lees de logs en filter alles eruit waar je totaal geen interesse in hebt/niet kan beantwoorden!

Als je iets aanpast in de webif, ook de files, krijg je in de log vaak gelijk te lezen of er iets niet goed zit. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf Smargo en Omnikey readers. Smargo lijkt beter te werken met CCcam, Omnikey met OSCam. Nadeel van Omnikey vind ik de device nummering in OSCam. Toekenning vaste reader aan vast device nummer gaat niet, devices wisselen soms bij mij na herstart. Verder werken deze readers goed, zeer snel CARDOK.

 

Ik heb de boel ook opgedeeld in groepen, naar aanleiding van bijgevoegd document. LIjkt nu wel stabieler te draaien, nog geen Segfault gehad sindsdien.

The Essential Guide how to use Oscam Cache.pdf

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met update 7728 lijken de pcsc readers bij mij beter te werken, er is in de afgelopen versies ook druk aan gewerkt, met positief resultaat tot gevolg dus!

 

Ook nog geen wisseling gezien van de device nummers, maar heb 7728 nog te kort draaien om hier echt uitspraken over te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...