Ga naar inhoud


Het avontuur begint: de Technisat Multytenne plaatsen


magielsr

Aanbevolen berichten


En terecht. Zo'n antenne past bij de doelgroep. De 5 satellieten worden prima ontvangen. En vanwege het digitale signaal: "Genoeg is genoeg". Bij regen tussen de antenne en satelliet verlies je 5..20% signaal - en dat levert geen problemen op. Bij zware onweerswolken kan de polarisatierichting van de signalen verdraaien - en dan hebben ook grote antennes problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zou het JoeG135 dat ze in de UK zitten te wachten op een Multytenne in UK edition? Welke Engelsman is nu geïnterresseert in de Astra 23,5?
Maar de Multytenne wordt in de UK wel degelijk toegepast. Ik heb op Engelse forums al vaak gelezen over een uitstekende ontvangst met de Multytenne als je de schotel maar scheef genoeg zet. Het gaat ze dan hoofdzakelijk om de Hotbird 13, 19,2, 28,2, 28,5. En niet alleen in Londen maar zeker 150km noordwestelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als starter van deze thread, zie ik dat deze populaiur geworden is! Maar ik zie dat ik verzukmd heb mee te delen dat het plaatsen van de Multytenne (waar het allemaal mee begon) een 'eitje' bleek te zijn (alhoewel Planeta HD niet gelukt is). Ik heb goede ontvangst (met name was ik op zoek naar BBC en ITV en overige Engelse zenders). Met zware regen heb ik eigenlijk pas 2 tot 3 keer geen beeld gehad, dus prima mee te leven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is best een mooi product, maar meer voor op de camping waar je met mooi weer verblijft.

Ik heb de schotel een paar maanden in gebruik gehad. Zolang het droog bleef was het prima, maar een beetje regenbui zorgde er al voor dat er blokjes kwamen of het beeld op zwart ging. Vooral op HB en 28.2. Het verschil met bijvoorbeeld een Triax 78 en een goede Inverto lnb is dat je wel beeld blijft houden.

Je wilt klein dan moet je wel meegaan met het compromis van zo'n product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...