Ga naar inhoud


Het avontuur begint: de Technisat Multytenne plaatsen


magielsr

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik zou alleen de pvc pijpjes vervangen voor chassis ringen.

PVC zal door zon en weer/wind geen lang leven hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo, ik heb 2 weken geleden ook een gebruikte tripplesat gekocht (3 lnb's 2 uitgangen) omdat ik het mooi klein vond. Nu begrijp is dat het wat lastig is uit te lijnen.

Ik kon alleen maar astra 19.2 te pakken te krijgen rond de 70%.

Ik woon in Dokkum, en mijn schotel zit precies zo op de muur als van socrates post #118

 

Nu heb ik begrepen dat ik opvulringen achter de muurplaat moet doen, ik neem aan de bovenste 2?

Hoe kan ik het beste meten en hoeveel graden is het van Dokkum?

 

Your Location Satellite Data Dish Setup Data google_earth_feed.gif
Latitude: 53.3312°
Longitude: 6.0087°
Name: 23.5E ASTRA 3B
Distance: 38888km
Elevation27.0°
Azimuth (true)158.5°
Azimuth (magn.)157.5°
LNB Skew [?]:  -5.1° 
arrow-l.png
 

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SuperCow

In Dokkum moet de Triplesat 4,8 graden schuin naar het oosten gekanteld worden voor een optimale ontvangst.

In de foto heb ik aangegeven waar je de waterpas tegenaan moet leggen.
4,8 graden schuin wil zeggen, 8mm schuin op 10cm hoogte.
Zover ik kan nagaan is de hoogte van de schotelhouder (H) 56mm.
Op 56mm moet dat dan 4mm zijn (maat X).
Je plaatst onderaan op dat vlak een inbussleutel van 4mm en plaatst dan de waterpas boven tegen de beugel en onder op inbus 4.
Nu ga je achter de bovenzijde van de muurbevestiging vullingen plaatsen totdat de waterpas precies verticaal staat. Aan de onderzijde is twee sluitringen op elkaar voldoende.

In eerste instantie moet je de schotel op de Astra 19,2 uitrichten. Die zit precies midden voor de schotel. Als je die gevonden hebt, dan ga je de schotel optimaal uitrichten op de Astra 23,5 zodat je daar maximale signaalkwaliteit hebt. Stel dit uiterst precies af met de elevatie en de draairichting want je hebt elke kleine verbetering heel hard nodig om voldoende signaal op de Astra 23,5 te hebben.
En vergeet zeker het regenkapje niet want dat helpt enorm bij eventuele regendruppels op de lnb-kap.
 

post-60869-0-20473900-1454058954_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje voor je uitgebreide uitleg en je tijd om het plaatje te maken. Het is een stuk duidelijker voor mij wat ik moet doen.

Als aankomende zondag het weer een beetje toelaat zal ik samen met mijn vader aan de slag. Ik zal terugmelden hoe het is gegaan.

  • Like 1

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SuperCow

Het zou leuk zijn als je het sat4all-forum mee helpt een beetje vrolijk te maken. Je gebruikt nu de meest afgezaagde avatar die er is.
Zoek eens op Google afbeelingen met de term: super cow cartoon
Daar staan heel veel leuke plaatjes die je voor je avatar kunt gebruiken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat een drama, is niet echt gelukt, astra 19.2 en 28.5 zitten rond de 75% maar astra 23.5 rond de 30-50%

Eerst probleem is dat de schotel te dicht bij de muur zat, met wat klossen erachter krijgen we op de astra 23 ook signaal.

 

Het is volgend weekend ofzo maar weer eens proberen.

aangepast door SuperCow

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik niet. Als de muur in de weg zit voor het signaal, dan begint het probleem altijd met de buitenste lnb, dus voor de Astra 19,2 of de Astra 28,2 afhankelijk van de situatie. De middelste kan toch niet? Als de situatie is zoals op de foto die ik in bericht 125 heb geplaatst, dan zou je problemen moeten hebben met de Astra 19,2.
Heb je al op dishpointer gekeken hoe de signalen t.o.v. de gevel vallen?
Maak eens een foto.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Ik zag deze post van je: https://www.sat4all.com/forums/topic/327661-het-avontuur-begint-de-technisat-multytenne-plaatsen/page-6?do=findComment&comment=2258612

  • post-60869-0-32840200-1409865120.png

 

Werkt dit goed, of is het een grapje?

Als het werkt zou je ook gewoon triax pan kunnen gebruiken zonder de technisat pan?

 

Dit zou eventueel een oplossing kunnen zijn als ik de boel niet uitgelijnd krijg.

 

Ik zal van de week even foto's maken van mijn situatie.

aangepast door SuperCow

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Ik zag deze post van je: https://www.sat4all.com/forums/topic/327661-het-avontuur-begint-de-technisat-multytenne-plaatsen/page-6?do=findComment&comment=2258612

  •  

gewoon triax pan gebruiken zonder de technisat pan

 

Dit zou eventueel een oplossing kunnen zijn als ik de boel niet uitgelijnd krijg.

 

Inderdaad met 4 of 3 losse (solo / twin / quad) LNB's :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat het een grapje is.

Hoogstens scherm je de achtergrond ermee af waardoor er iets minder thermische ruis in de LNB kan komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een grapje is.

Hoogstens scherm je de achtergrond ermee af waardoor er iets minder thermische ruis in de LNB kan komen.

https://www.sat4all.com/forums/topic/329206-verzoek-aan-sprietje-4-lnbs-op-90-cm-funke/page-3

 

Hier, bericht #39 en verder, was het ook al eens aan de orde. Het lijkt vooral een gelukstreffer, van een goede maat van de achterste schotel.

Ik zou er niet aan beginnen....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...