Ga naar inhoud


vind astra 23,5 niet


haramo

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zowel voor Astra 1 als Astra 3 zie ik links boven in het scherm LNB 1 staan.

Heb je wel via de diseqc settings de juiste LNB aan de juiste satelliet gekoppeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ceesv,

 

wat ik ook probeerde mee te delen in mijn vorige bericht is dat ik maar één kop aangesloten hebt op de schotelantenne, dus geen 2e lnb en ook geen switch ofzo.

 

Ik wou gewoon de instellingen laten zien die ik had gebruikt toen ik wel de 2e lnb voor astra 3 had aangesloten, weliswaar zonder switch en de coaxkabel gebonden aan de 2e lnb (astra 3 ) uiteraard, maar astra 1 nog steeds correct gericht. om zo één voor één de LNB uit te testen zoals dit me hier werd aangeraden te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook wel merk, is dat ik de melding krijg 'no signal' bij enkele astra kanalen, terwijl dit nog werktte voordat ik meer signaal ontving.

 

Kan het zijn dat de LNB in de klem naast astra 1 signalen ook astra 3 signalen ontvangt(of een andere satelliet) en daarom meer signaal geeft?

 

en dus ook daarom dat sommige kanalen 'no signal geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wel nog geprobeerd met andere instellingen, maar kreeg bij allen geen signaal. maar zal dat nog eens proberen.

 

de gegevens van de LNB staan hieronder (van de verpakking overgenomen). Wat is local osc freq? high band? als je zegt dat de freq voor astra 3 in die high band liggen, welke high band bedoel je dan?

 

Universal Single LNB Multiconnect

SAB (het merk)

Slim Premium SPS

With Weather protection

Full HD

0,1 dB

 

input: 10.70 ~12.75GHz

output: 950~2150MHz

GAIN: 60dB

Diameter:

LNB 23mm

Adaptor 40mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor de moeilijke termen.

Doe het volgende:

1) Verander de LNB waarde in 975 / 10600

2) scan opnieuw op astra 3

3) geniet van de nieuw gevonden zenders

 

Doe hetzelfde voor Astra 1 omdat je daar ook te weinig zenders hebt.

 

Sprietje (met zijn engelengeduld) zal je later wel uitleggen hoe dat zit met die lo en hi band.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik was gisterenavond onbereikbaar maar heb nu alles eens doorgelezen.

Op de foto’s zie ik een aantal zaken:

Als de lnb in de klem de Astra 1-lnb zit en je hebt daar ontvangst mee, dan staat er voor de Astra 3 in ieder geval geen muur in de weg want die signalen komen nog verder van links. Of je in deze situatie ook de Hotbird kunt ontvangen vraag ik me af maar dat is heel makkelijk te controleren via http://www.dishpointer.com/

Toets je adres en woonplaats in, selecteer de Hotbird 13 graden oost en zoom maximaal in. Nu kun je aan de groene streep precies zien of het signaal nog langs het gebouw komt of dat het gebouw in de weg staat.

Die 47mm die je ingesteld hebt is goed maar je hebt slechts één boutje in de houder kunnen doen omdat je de koppen anders niet dicht genoeg bij elkaar kunt krijgen.

De kop staat nu heel erg scheef en dat is niet goed.

Je moet je voorstellen dat die kop een bepaald gezichtsveld heeft die nu voor een groot deel naast de schotel kijkt. Hierdoor ontvang je minder signaal maar ook slechter signaal. Dat is niet goed en daarom had ik je ook al geadviseerd die SAB-rail te nemen.

Verder ben ik geschrokken van de skew van beide lnb’s. Ik had opgegeven 4 graden voor de Astra 1 en 7 graden voor de Astra 3. Jij hebt de skew voor de Astra 1-lnb op 40 graden staan en van de Astra 3-lnb op 20 graden. Geen wonder dat je slecht signaal hebt. Als je niet weet hoeveel 4 graden is, kijk dan op het gradenboogje wat ik als bijlagen heb meegestuurd.

 

En zoals al opgemerkt is, de hoge frequentie moet niet op 10750 MHz staan maar op 10600 MHz.

post-60869-0-88584400-1352708164_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedank iedereen, echt enorm bedankt, en zeker voor het geduld en kennis van Sprietje :)

 

betreft hotbird:

 

Dit heeft al eerder gewerkt, dus is ook geen probleem zeker, toen ik een monoblock had (astra 1 en hotbird) ,ik denk zelf dat ik beter ontvangst ga hebben omdat de schotel nog beter zit qua richting voor het opvangen van hotbird signaal,omdat ik de schotel moest richten met de LNB astra 1 in de klem(schotel wijst nu iets meer naar oosten dan toen ik monoblock gebruikte), wat betekent dat signaal beter zal zijn? Nu ik mijn gedachtegang volledig ingevoerd heb, zou het idd minder signaal kunnen betekenen, misschien dat de schotel iets te veel naar oosten gericht is, waardoor signaal van hotbird niet meer door de schotel opgevangen kan worden, hmm,hopelijk zal dat nog nipt gaan. maar het signaal komt van hotbird wordt zeker niet tegengehouden door de gebouwen, anders zou het ook niet gewerkt hebben met de monoblock. Mocht mijn schotel geen signaal kunnen opvangen, zou de opstelling: LNB hotbird in de klem, dan astra 1 ernaast en astra 3 volgt (allen in westkant), of zal schotel moeite hebben met signaal van astra 3 te ontvangen? hmmm.

 

Ik had al via dispointer gekeken, ik dacht dat alle stralen binnenkomen, maar op dispointer worden de groene lijnen weergegeven aan voorkant van gebouw , ik ben aan de achterkant.

 

betreft 47mm afstand:

 

Ik zal nog de andere stuk van de houder erop vastmaken, zodat dat dan opgelost is (hoop ik, mijn inzicht groeit naarmate ik fouten maak :) ) maar wat bedoel je met dat de kop heel erg scheef staat? voor mij zijn al de kanten van de kop van de LNB hetzelfde. ik denk niet dat ik het begrepen heb. Wordt het geizchtsveld bepaald door heel de witte kop of enkel het centerpunt ervan? en als je zegt scheef, heeft dat te maken met de schuinstand(dus dat ik de houder zoe heb gedraaien dat lnb astra 3 iets hoger komt te staan?

 

 

Betreft de skew,

 

van astra 1= omdat ik aan het draaien was met de lnb voor astra 3 is die van astra 1 ontregeld geweest. maar heb deze teruggezet op haar plaats, want anders had ik helemaal geen signaal. maar of ik beter signaal ga krijgen,geloof me, ik heb het geprobeerd. kan het aan mijn schotel liggen, misschien proper maken? niet dat 'm zoo vuil is.misschien twee kleine vlekjes.

 

astra 3: wel is maar een moment foto, maar ik heb traagjes gedraaid met hoop op een signaal te zien springen op tv maar niets.

 

betref frequentie:

die ik de genoemde waarden voor alle LNB's toe te passen?

 

Het probleem zal dan liggen aan de gezichtsveld, dus kop te scheef, kun je daar eens iets meer over zeggen, eventueel foto's?

aangepast door haramo
Link naar reactie
Delen op andere sites

astra 3: wel is maar een moment foto, maar ik heb traagjes gedraaid met hoop op een signaal te zien springen op tv maar niets.

 

Die transponder waarvan je dacht dat die van Astra 3 was is in werkelijkheid van Astra 1. Die freq bestaat nl niet op Astra 3.

 

betref frequentie:

die ik de genoemde waarden voor alle LNB's toe te passen?

 

Ja dit geldt voor alle LNB's . De combinatie 9750/10750 was wellicht wel geldig voor je oude astra1/hotbird monoblock maar alle hier verkochte losse LNB's zijn 9750/10600 (in mijn vorige post zat een tikfoutje, sorry)

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen

 

Heb weer een poging gedaan nadat ik de LNB instellingen gewijzigd heb naar 9750/10600. Ondertussen zijn de verdwenen kanalen terug en zelfs de gratis zender bvn werkt nu. (ASTRA 1 19.2° )

 

Voor astra 3 23.5° vind ik spijtig genoeg geen signaal. Heb wel astra 2 28.2° gevonden.

 

Sprietje, indien ik de hotbird LNB in de klem vastmaakt, zou dat misschien beter gaan? dus zouden de hoeken beter zijn zodat de houder dan toch goed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor astra 3 23.5° vind ik spijtig genoeg geen signaal. Heb wel astra 2 28.2° gevonden.

Dan moet die lnb dus wat opschuiven naar binnen, richting Astra 1.

En vervolgens ook op een goede frequentie zoeken, zoals 11.914 H. (Regionale omroepen).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of misschien ligt het aan de schotel zelf? vuil, te klein? slechte kwaliteit? lees hier op het forum over dat triax beter van kwaliteit is en andere merken.

 

ik zal binnenkort naar mijn stad gaan waar ik geboren ben, (verlof) en daar kan ik voor een goedkope prijs(9 euro) een andere houder kopen, ene die zelf al niet meer gebogen moet worden omdat die dat al is. enige wat ik moet doen is de koppen verschuiven. Sprietje, wat is daarover je mening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet die lnb dus wat opschuiven naar binnen, richting Astra 1.

En vervolgens ook op een goede frequentie zoeken, zoals 11.914 H. (Regionale omroepen).

 

Bedoel je dat de afstand tussen de twee LNB's (47mm, gemeten van middelpunt van beide LNB's) iets kleiner moet zijn? of degelijk eerst heel de houder tegen de houder van astra 1 zetten? dat is wat Sprietje ook op hamerde :) maar dacht dat als ik 47mm kon krijgen dat voldoende zou zijn en dat het niet uitmaakt hoe kort de houder met lnb3 naast de houder van lnb1 staat?

 

Maar met mijne houder kan ik niet dichter gaan dan hoe het nu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad de houder Astra 3 tegen die van 1 zetten en dan op genoemde frequentie afstemmen.

Kun je niet schuiven? Dan zou je stap voor stap kunnen.

 

Gebruik je ook een satbeepertje? Zo'n ding scheelt veel tijd en ergernis.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...