Ga naar inhoud


Philips dsr 7005 opnemen na 3 dagen alles weg


ritakempeneers

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb vorig jaar een Philips dsr 7005 ontvanger gekregen. Ben er erg tevreden over, alleen gooit hij bijna alles wat ik heb opgenomen er na ongeveer 3 dagen weer af. Heel af en toe laat hij er een programma van Ned 1,2 of 3 wel opstaan. Is soms wel vervelend want ik heb dus niet altijd tijd om te kijken en dan is het er al weer af gegooid.

Kan dit gerepareerd worden en is het dit nog waard of is het iets anders wat ik zelf kan doen.

Met vriendelijke groet

Rita

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opnames zijn slechts drie dagen te bekijken met de Philips DSR7005.

Of je moet de opnames binnen drie dagen decoderen, dan zijn ze onbeperkt te bekijken.

 

De handleiding geeft hier echter geen uitsluitsel over. (zie bijlage)

Dit komt omdat de CanalDigitaal decoders te vaak en te veel updates nodig hebben om de decoder "bruikbaar te maken" voor gebruikers.

De CanalDigitaal reclame belooft veel meer dan dat de CanalDigitaal decoders waar kunnen maken .... :P

Dus zelf even in het menu zoeken of er ergens een optie is om de opnames te decoderen.

Een nieuwe aangepaste gebruiksaanwijzing zie je maar zelden verschijnen.

 

suc6

dsr7005_00_dfu_nld (1).pdf

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ppfff, ik heb voor de zoveelste keer de handleiding weer doorgelezen maar ik kan niets vinden over decoderen en in het menu kan ik ook niets vinden.

In de handleiding vind ik wel een stukje over opnemen in het buffergeheugen:

Als het buffergeheugen vol is, wordt de oudste opname automatisch gewist om plaats te maken voor een nieuwe opname. De opnamen op uw vaste schijf blijven opgeslagen zolang u ze niet verwijdert.

Verder kan ik helemaal niets vinden.

Nou ja, bedankt voor alle antwoorden

Groeten Rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding is niet meer up to date.

In de loop der tijd zijn er meerdere software aanpassingen geweest om de decoder functioneel te maken.

Dat is overigens gebruikelijk bij CanalDigitaal decoders, alleen heeft het niet altijd het gewenste resultaat.

Dus is het dan tijd om met een CanalDigitaal decoder opvolger te komen en dan begint het verhaal weer overnieuw ...

 

Maar goed, daar ben jij nu niet mee geholpen dus waag ik nog een poging.

Zet de decoder s'nachts op stand-by, of op een ander tijdstip dat jou uitkomt, je hebt dan kans dat de decoder automatisch gaat decoderen.

Wat ik me er van herinner gaat het decoderen erg traag, ik vermoed dat een opname van een uur een uur nodig heeft om te decoderen.

Ik geef geen garantie, e.e.a is afhankelijk of je decoder wel alle firmware updates gehad heeft ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan, even een update. Ik heb de decoder vannacht op stand-by gezet, wat ik anders nooit doe en ik zat net te kijken of er iets is veranderd en ik denk dat het gelukt is.

Normaal staat bij al de progamma's die zijn opgenomen een datum en tijd, en nu is bij alle 6 progamma's die al waren opgenomen de datum en tijd veranderd naar vannacht toen ik hem heb uitgezet en tot anderhalf uur daarna. Dusss, ik moet nog een paar dagen wachten voordat ik zekerheid heb maar ik heb goede hoop.

Zal het dan nog even laten weten.

Met vriendelijke groet, Rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...