Ga naar inhoud


Ned1HD,RTL4HD omgeschakeld op 8PSK, Transponderlijst aanpassen!


paqbro

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je hebt hierover al een onderwerp aangemaakt.

Geen cross postings a.u.b.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

CD zet die ook on-line voor de door CD goedgekeurde ontvangers.

Als jij een eigen keuze ontvanger hebt hangt het maar net van de fabrikant af of die dit ondersteunt.

Je kan dus zelf bepalen door je hardware aanschaf hoeveel ondersteuning je krijgt.

 

Weet je, ik heb iets tegen gedwongen winkel nering. Helemaal als we dan in dit soort voorbeelden gaan verzanden.

Ik kies voor een Humax icord HD ontvanger om dat deze ruimvoldoende opname capaciteit heeft.

Vanaf de eerste dag dat we (overigens gedwongen) met CD te maken hebben is er spraken van een soort beleid dat de mensen alleen maar op kosten jaagt en ze, min of meer gedwongen worden om "gecertificeerde" producten af te nemen.

 

Je hebt zon beetje het effect van de sigaren winkel op de hoek, waar je je sigaren koopt, vervolgens thuis er eentje op steekt en dan blijkt dat je ook zijn lucifers moet gebruiken omdat die sigaar anders niet wil branden!! (overigens, die sigaren boer van mij heeft concurrentie en geeft dus zijn lucifers gratis weg ;) )

 

Trouwens ik zie geen reactie op mijn opmerking waarom klanten niet per keer, van te voren, worden geïnformeerd bij een wijziging. Als er een nieuw product moet worden verkocht weet men feilloos mijn mailadres te vinden, dus kun je mensen ook verwittigen voordat je ingrijpende grappen gaat uit halen.

Of is dat soms ook je eigen keus???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook dat ik geen HD zenders van CanalDigital meer kan ontvangen. Alle SD zenders doen het nog wel.

Zelf heb ik een DB7020HD met één kaneltuner en één sat-tuner met Pli 2.1 image erop.

Ik heb al van alles geprobeerd om hem weer aan de praat te kriijgen:

- Handmatig zoeken met gewijzigde modulatie op DVB-S2/8PSK en Fec op 2/3

- Fastscan uitgevoerd, maar deze geeft aan dat er geen nieuwe zenders zijn gevonden

- De laatste zenderlijst van Henksat (20-11-2012) erop gezet, ook nu nog steeds de melding äftemmen mislukt" op alle HD zenders

 

Kan het zijn dat voor het ontvangen van de HD zenders je nu een duo LNB moet hebben?

Ik heb namelijk ergens gelezen dat CanalDigital naar een nieuwe zendtechniek over is gegaan en dat deze daar voor nodig is.

 

B.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb het probleem opgelost. De duo LNB heeft er niks mee te maken.

Ik heb mijn rotorinstellingen iets aan moeten passen: oude instelling was: 4,1 gr oost , nu: 5,1 gr oost'.

Kan het zijn dat bij het importeren van een nieuwe zenderlijst, deze ook je rotorinstellingen kan veranderen?

Ik ben er namelijk vrij zeker van dat mijn schotel niet verdraaid is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in Dreamboxedit 5.0.2 in de linker kolom rechts klik op Ned1 HD en dan Bekijk/Verander kies is in het volgende scherm alles wat ik in de linker kolom wil veranderen grijs.

Wat nu?

Heeft 't soms iets te maken met de (voor mij LOL) ondoorzichtige manier waarop D. met bestanden omgaat?

Waarom kan ik niet gewoon alles importeren van de DM8000 ?

Ik heb 't geprobeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de omzetting naar 8PSK ben ik met 5% qua signaal op achteruit gegaan. Van 82% naar 77%. Als het weer beter wordt, dan ga ik met de satlook color hd meten of ik het signaal beter kan optimaliseren.

Het is bekend dat na de omzetting het signaal wat zwakker is geworden en dientengevolge de schotel heel precies moet worden afgesteld, dus een prima plan om de afstelling van de schotel te optimaliseren.

Veel zal het in de praktijk meestal niet opleveren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Humax HDCI-2000 met daarin een dragon module.

In deze module zit de laatse update, predator 3.80 van circa een jaar geleden.

Hierna geen jongere versie meer gezien.

N.a.v het bovenstaande heb ik alle klanalen van 23,5 oost opnieuw in geladen.

De zenders Ned 1 en 2, RTL4 en 8 alsmede SBS6 geven geen beeld.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem??

 

Groet

gulio

Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1

Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Als nitwit heb ik alle inzendingen gelezen en erg veel begrijp ik er niet van. Ik had een posting gedaan omdat ik sinds zondag avond ook diverse zenders mistte.

Ik werd door edje-ken op deze topic gewezen.

 

Hieronder nog even de topic die ik geschreven had. Kan iemand daar nog iets zinnigs over zeggen?

Ik mis sinds zondag avond j.l. o.a. Ned1 & 2 RTL4 & 8 en misschien nog wat zenders.

Ik heb ook gebeld met CD en kreeg een antwoord dat mijn signaal sterkte minstens 90% ??? moest zijn omdat anders de zenders niet meer te ontvangen zijn.

Ik zit een 300 km onder de poolcirkel en heb die sterkte nog nooit gehaald.

Maar goed, uit de ingezonden berichten begrijp ik dat er "iets": betaald moet worden.

Hebben jullie daar een brief van gehad of een andere mededeling? Ik maak gebruik van een M7 SAT801 van CD en volgens hun site hoef ik niets te doen want dat zou allemaal automatisch gaan.

Heeft iemand misschien meer informatie. Op NED3 heb ik 80% signaal en 80% kwaliteit op NED1 30% signaal en 10% kwaliteit.

Ik maak gebruik van meerdere schotels en gebruik geen duo LNB.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er uit!! Alleen begrijp ik het nog niet. Ik maak gebruik van 4 schotels en 2 decoders.

Daar is koppel apparatuur voor gebruikt. Kijk ik nu op NED3 HD dan heb ik 80% signaal en kwaliteit.

Op NED1 HD heb ik 40% signaal en 15 % kwaliteit. NED3 kan ik dus nog steeds ontvangen.

Haal ik de splitter tussen de 2 decoders weg dan heb ik op NED3 HD 80% signaal en kwaliteit en op NED1 HD ook 80 %

 

Met of zonder gebruik van de splitter maakte dus in de oude configuratie niet uit maar nu klenelijk wel.

 

Het lijkt wel of die splitter de nieuwe signalen niet door geeft. Heeft iemand daar een idee over?

 

Alvast bedankt,

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...