Ga naar inhoud


Afstellen quatro LNB met Emitor Digisat Finder Pro


fjtb

Aanbevolen berichten

Beste Forumvrienden,

 

Ik kamp met een vraag: Hoe kan ik doormiddel van een (vrij simpele) Emitor Digisat Finder Pro meter. Een schotel africhten met een quatro LNB. Ik heb het geprobeerd op de VL band, maar dit heeft weinig succes. Met een normale LNB doet hij het prima en is afstellen een eitje.

 

Voor de volledigheid moet ik africhten op de 23,5 en 19,2.

 

Vast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zult even moeten kijken over welke aansluiting de Quattro LNB zijn voedingspannning krijgt.

Verder kijk je op welke transponder je de boel wilt uitrichten en zal je de corresponderende uitgang van de lnb op de satmeter moeten aansluiten.

 

Je kan natuurlijk ook de satfinder net voor je ontvanger aansluiten, achter de switch.

 

Verder blijft alles hetzelfde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan niet zo dat ik op iedere band wat zou moeten ontvangen?

 

Als ik het zo bekijk is de kantel frequentie (tussen L en H ) bij mijn LNB 11,7 Ghz. Dan zou ik toch echt wel wat moeten kunnen ontvangen op de 19.2

Bijvoorbeeld al Jazera.

 

Om hem achter de switch te plaatsen is op zich natuurlijk een oplossing, echter is dat lastig als je op het dak zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is toch af te gaan regelen op de Astra 23.5.

Let op !! op Astra 23.5 wordt enkel de hoge band gebruikt, meter aansluiten op HH of VH

De regionale FTA zenders  met oa; TV oost, TV Gelderland, die zitten op 11914.5 DVB_S2 8PSK 2/3 29900 .

Dat is Hoge band Horizontaal, aansluiting H/H

Voor het afregelen van de schotel maakt het ook niks uit of je dat nu doet met een quatro of universele lnb.

Je kan net zo goed een universele lnb gebruiken, mocht je er een  liggen hebben, eens de schotel goed ingeregeld, dan de quatro lnb er op.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...