Ga naar inhoud


Heb ik nu een cloon of een originele?


Clarcky

Aanbevolen berichten

Ik heb zopas via de post mijn nieuw dreambox 800SE ontvangen.

Ik heb hem gekocht als een originele (zo was beloofd op de website) prijs 390€ excl verzending

 

Toen ik hem uitpakte werd ik achterdochtig. De afwerking leek mij slordig: de aan/uit knop hangt er een beetje uit. Geen hologram erop, er ontbrak een schroef in de ventilator.

 

Daarom heb ik de test gedaan met de plugin een code opgevraagd. Op de website van Dream multimedia ingetypt.

Ik kreeg als antwoord: inderdaad dreambox 800SE, maar het mac adres en serienummer klopt niet met de sticker op de dreambox.

productiedatum kon ik niet terugvinden.

 

Ik heb toen gemaild naar de verkoper. Eerst anwoordde hij laconiek dat het een echte was. Als ik een code had gekregen van de plugin dan moest het toch een echte zijn.

 

Toen ik nogmaals mailde, antwoorde hij dat de originele software van Dream er toch op draaide.

 

Dit kan mij toch niet overtuigen. Maar nu wordt het nog raarder. In mijn DHCP server zie ik wel het macadres dat Dream mij opgaf en niet wat er op de sticker staat.

De simkaart is type A8P

Ondertussen gewone versie van openpli3.0 erop gezet en het werkte, bootloader is 85.

Kan iemand mij bevestigen dat ik nu een cloon heb of is het een originele?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je simkaartje een A8P is dan heb je een echte.

ALs je van de pli site openpli 3.0 er op hebt gezet en het werkt is het zeer zeker een echte anders zou hij niet meer booten.

Daar moet je nl speciale firmwares voor zoeken.

Dus ik ben er 100% van overtuigd dat jij een echte dm800SE hebt.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afwerking leek mij slordig: de aan/uit knop hangt er een beetje uit. Geen hologram erop, er ontbrak een schroef in de ventilator.

(.......)

 

Ik heb toen gemaild naar de verkoper. Eerst anwoordde hij laconiek dat het een echte was. Als ik een code had gekregen van de plugin dan moest het toch een echte zijn.

 

Toen ik nogmaals mailde, antwoorde hij dat de originele software van Dream er toch op draaide.

 

Dit kan mij toch niet overtuigen. Maar nu wordt het nog raarder. In mijn DHCP server zie ik wel het macadres dat Dream mij opgaf en niet wat er op de sticker staat.

De simkaart is type A8P

Ondertussen gewone versie van openpli3.0 erop gezet en het werkte, bootloader is 85.

Kan iemand mij bevestigen dat ik nu een cloon heb of is het een originele?

De prijs doet ook vermoeden dat het om een echte gaat.

 

Ik vind echter de reactie van de verkoper richting jou niet acceptabel. En ook niet de staat waarin je hem hebt ontvangen.

 

Geeft mij geen goed gevoel over de klantvriendelijkheid van je leverancier. (Maar ik kan het mis hebben.)

 

Als je het niet vertrouwt en/of het apparaat hardwarematig niet 100% in orde is, zou ik hem toch terugsturen. Het klinkt een beetje naar een demonstratiemodel.

 

Je mag nog terugsturen, want je hebt immers bedenktijd bij koop-op-afstand.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac address op de ontvanger (sticker) moet gelijk zijn aan get mac address dat je op je DHCP server ziet, de A8P kaartjes zijn in china te krijgen dit zijn goede copieen van de originele kaartjes en met die kaartje kun je dus ook de originele software draaien. Het lijkt er dus sterk op dat je een clone hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zopas via de post mijn nieuw dreambox 800SE ontvangen.

Ik heb hem gekocht als een originele (zo was beloofd op de website) prijs 390€ excl verzending

 

Toen ik hem uitpakte werd ik achterdochtig. De afwerking leek mij slordig: de aan/uit knop hangt er een beetje uit. Geen hologram erop, er ontbrak een schroef in de ventilator.

 

Daarom heb ik de test gedaan met de plugin een code opgevraagd. Op de website van Dream multimedia ingetypt.

Ik kreeg als antwoord: inderdaad dreambox 800SE, maar het mac adres en serienummer klopt niet met de sticker op de dreambox.

productiedatum kon ik niet terugvinden.

 

Ik heb toen gemaild naar de verkoper. Eerst anwoordde hij laconiek dat het een echte was. Als ik een code had gekregen van de plugin dan moest het toch een echte zijn.

 

Toen ik nogmaals mailde, antwoorde hij dat de originele software van Dream er toch op draaide.

 

Dit kan mij toch niet overtuigen. Maar nu wordt het nog raarder. In mijn DHCP server zie ik wel het macadres dat Dream mij opgaf en niet wat er op de sticker staat.

De simkaart is type A8P

Ondertussen gewone versie van openpli3.0 erop gezet en het werkte, bootloader is 85.

Kan iemand mij bevestigen dat ik nu een cloon heb of is het een originele?

 

Lijkt er op dat men van 2 dreamboxen er 1 heeft gemaakt. Of wellicht een echte sim in een clone.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er op dat men van 2 dreamboxen er 1 heeft gemaakt. Of wellicht een echte sim in een clone.

 

Dit was ook al mijn vermoeden. Ik had ook al websites gevonden die simkaarten A8P verkochten voor zo'n 35 dollar.

Mag ik hier eigenlijk vermelden wie mij die verkocht heeft (duitse website die ook via ***geen-reclame*** verkoopt)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac address op de ontvanger (sticker) moet gelijk zijn aan get mac address dat je op je DHCP server ziet, de A8P kaartjes zijn in china te krijgen dit zijn goede copieen van de originele kaartjes en met die kaartje kun je dus ook de originele software draaien. Het lijkt er dus sterk op dat je een clone hebt.

Dit denk ik ook..helaas, voor bijna de prijs van een originele op de Nederlandse markt. De staat zoals je omschrijft klinkt zeker niet als een originele en nieuwe DMM box.

 

Aangezien je wel een originele sim lijkt te hebben merk je dat dan niet aan de software, maar wel aan de afwerking zoals je zelf al aangeeft. Wat je misschien nog kunt checken is het volgende, bij een originele box zit de sim vastgeplakt met een zwart goedje, bij een clone zit hij gewoon los en kun je hem er zo uit halen.

 

De verpakking en accessoires kunnen ook al een hoop verklappen..(vaak slordig bij een clone). Afstandsbediening voelt veel stroever aan, terwijl de originele soepel zapt.

 

Zou de verkoper vriendelijk vragen zijn spul weer terug te nemen :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit denk ik ook..helaas, voor bijna de prijs van een originele op de Nederlandse markt. De staat zoals je omschrijft klinkt zeker niet als een originele en nieuwe DMM box.

 

Aangezien je wel een originele sim lijkt te hebben merk je dat dan niet aan de software, maar wel aan de afwerking zoals je zelf al aangeeft. Wat je misschien nog kunt checken is het volgende, bij een originele box zit de sim vastgeplakt met een zwart goedje, bij een clone zit hij gewoon los en kun je hem er zo uit halen.

 

De verpakking en accessoires kunnen ook al een hoop verklappen..(vaak slordig bij een clone). Afstandsbediening voelt veel stroever aan, terwijl de originele soepel zapt.

 

Zou de verkoper vriendelijk vragen zijn spul weer terug te nemen :eek:

Sim zat er los in.

Ik zal klacht indienen hiervoor, voel me bedrogen. Via de betaalsite (zal ik maar niet vernoemen) kan je normaal klacht indien voor namaak en dan moet je terugbetaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sim zat er los in.

Dat is zeker niet gebruikelijk en verdacht.

 

Ik denk dat je dit ook zou kunnen melden bij Dreambox zelf, op hun site.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat het wel lastig wordt om het te retourneren nu je er een andere image op gezet hebt. Dan staat hij weer in z'n recht

Ik denk niet dat een leverancier die bedriegt, met recht kan claimen dat jij problemen met het product hebt veroorzaakt doordat jij er iets hebt opgezet dat bij elke genuine Dreambox wel kan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet vertrouwd kijk hier maar eens of je een echte hebt of een clone. http://www.sat4all.c...illegale-clone/

Ik denk dat in dit geval het verhaal inmiddels duidelijk is. En een nieuwe variant van een clone. :sick:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik de test gedaan met de plugin een code opgevraagd. Op de website van Dream multimedia ingetypt.

Ik kreeg als antwoord: inderdaad dreambox 800SE, maar het mac adres en serienummer klopt niet met de sticker op de dreambox.

productiedatum kon ik niet terugvinden.

 

Ondertussen gewone versie van openpli3.0 erop gezet en het werkte, bootloader is 85.

Kan iemand mij bevestigen dat ik nu een cloon heb of is het een originele?

 

Je hebt via de genuine plugin de test gedaan op de website van Dream multimedia en een MAC adres en serienummer gekregen van je box, dat wil zeggen dat je een originele box hebt, dat de gegevens niet kloppen met wat er op de doos staan is jammer en slordig van de verkoper, waarschijnlijk is je box in een verkeerde doos gestopt.

Als je een clone box zou hebben, dat had je op de website van Dream multimedia niet een MAC adres en serienummer gekregen, waarschijnlijk een melding van 7020 of zo iets en dat je contact moet opnemen met Dream Multimedia.

Wat niet klopt is dat er een Bootloader 85 in zit, die bestaat volgens mij niet, in een DM800HD se zit een bootloader 84 of een lager getal, kijk nog maar eens via je Browser, als de box in de stopmode staat (flashen via de Browser), bij het opstarten van je box kan je ook zien welke bootloader er in zit.

 

Als laatste heb je bij de aankoop van een artikel via het internet (kopen op afstand) volgens de wet 7 dagen bedenktijd (afkoelperiode), wil je het apparaat niet meer hebben of heb je het defect ontvangen, heb je volgens de wet het recht om het artikel terug te sturen!

De verkoper is dan verplicht, binnen een redelijke termijn, het geld op je rekening terug te storten.

 

En dan kunnen we hier nog ellelange discussies gaan houden over de voorwaarden die de leverancier op zijn site heeft staan, van ongeopende verpakking en zo, dat is allemaal onzin.

Het apparaat moet teruggestuurd worden in originele onbeschadigde verpakking, mag dus opengemaakt zijn, hoe moet je hem anders bekijken en testen?

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...