Ga naar inhoud


Heb ik nu een cloon of een originele?


Clarcky

Aanbevolen berichten

Ik heb nogmaals gecheckt, is bootloader 84 geen 85.

Op de box zelf staat een serienummer en mac-adres wat niet klopt.

Dus enkel in de verkeerde doos gestoken klopt niet. Het stickertje moet dan ook op de verkeerde box zijn gehangen.

Het effectieve mac adres klopt wel. Serienummer: kan je dit ergens anders terugvinden dan op het stickertje?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De afwerking leek mij slordig: de aan/uit knop hangt er een beetje uit. Geen hologram erop, er ontbrak een schroef in de ventilator.

 

, maar het mac adres en serienummer klopt niet met de sticker op de dreambox.

productiedatum kon ik niet terugvinden.

Er is echt wel wat aan de hand met deze leverantie!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er inmiddels wel genoeg aanwijzingen zijn dat je bent opgelicht met een clone. Dat iemand een clone koopt moet ieder voor zich weten, maar in dit geval heeft de verkoper jou aangegeven een origineel apparaat te verkopen (met de bijhorende prijs), terwijl het een namaak-apparaat blijkt te zijn.

 

Bedoelde je met de betaalsite PayPal? Neem aan dat we dat hier wel mogen noemen..Je kunt daar een geschil openen (klacht: ontvangen object wijkt sterk af van omschrijving).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat het wel lastig wordt om het te retourneren nu je er een andere image op gezet hebt. Dan staat hij weer in z'n recht

Je garantie vervalt niet door er een andere image op te zetten. Het is alleen wel zo (en logisch) dat de fabrikant werking kan garanderen bij hun eigen image, en je dus niet kan komen klagen wanneer er iets niet werkt bij een image van een andere partij. Het is wel verstandig om de fabrieksimage er weer op te zetten wanneer hij retour gaat, want anders zijn daar vaak kosten aan verbonden (onredelijk hoog voor een flash-procedure van enkele minuten, dus doe dat vooral wel zelf).

 

Welke image stond er eigenlijk op toen je de box voor het eerst aanzette?

 

En hoe ziet je afstandsbediening eruit? Voor zover ik weet is degene op de foto in de bijlage de enige originele afstandsbediening bij de SE. Mocht je een andere kleur of een ander logo erop hebben is dat nog een bevestiging voor een clone.

post-50955-0-22202800-1355840607_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simkaart is type A8P kun je zo vinden via Google bij aliexpress die kun je kopen voor ongeveer 50 euro dus het kan inderdaad wel een clone box zijn met een echte sim erin normaal moet deze ook vastgelijmd zijn zo niet is het geen echte.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Clarcky, neem contact op met de leverancier om hem te retourneren en hou in je achterhoofd dat je aangifte kunt doen wegens oplichting.

Ik heb hem gisteren een mail gestuurd met de melding:

Ik ben nu overtuigd dat het een cloon is:

1. test via plugin en website geeft mij een verkeerd mac adres en serienummer

2. slordige afwerking

3. simkaart was niet gelijmd

Ofwel moet hij mij een financiële compensatie geven ofwel dien ik klacht in bij de veilingsite, paypal en dream multimedia.

 

Zijn antwoord: we hebben al zoveel dreamboxen verkocht en nog nooit een probleem gehad. Stuur de uwe terug en we bekijken hem. (op mijn kosten uiteraard)

aangepast door Clarcky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor je dat "bekijken" betekent dat je of een perfecte nieuwe genuine Dreambox krijgt dan wel het volle bedrag binnen een week teruggestort. Daar heb je namelijk recht op. En geen cent minder. (Al was het alleen maar omdat je er zoveel gelazer en kopzorgen door hebt gekregen.)

 

(Aangifte bij de politie kan ook nog volgens mij.)

 

Zo'n antwoord was natuurlijk wel te verwachten.

Ik duim voor je.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gisteren een mail gestuurd met de melding:

Ik ben nu overtuigd dat het een cloon is:

1. test via plugin en website geeft mij een verkeerd mac adres en serienummer

2. slordige afwerking

3. simkaart was niet gelijmd

Ofwel moet hij mij een financiële compensatie geven ofwel dien ik klacht in bij de veilingsite, paypal en dream multimedia.

 

Zijn antwoord: we hebben al zoveel dreamboxen verkocht en nog nooit een probleem gehad. Stuur de uwe terug en we bekijken hem. (op mijn kosten uiteraard)

Hier zou ik zeker niet mee akkoord gaan. Ik neem aan dat hij in zijn voorraad clones niet ook originele heeft liggen en zomaar even omruilt. Hij zal dan hooguit jouw exemplaar ruilen voor een clone die wat mooier is afgewerkt, kloppend serienr. enz.

 

Gewoon geld terug vragen, en kopen bij een betrouwbare winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn ze bij DM wel verkeerd gaan stickeren.

Lijkt me niet iets wat Dreambox gauw zal overkomen. Integendeel, zou ik zeggen, gezien het wereldwijde geclone.

In ieder geval je melden bij je verkoper.

Dat heeft Clarcky juist gedaan is geeft hem geen goed gevoel.

Je zult nl maar eens garantie willen claimen over een half jaar. .... dan wil je geen gezeur.

Dat gezeur is er nu al!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke cardreader zit erin een mups ?

 

Er staat inderdaad MUP op. Wat wil dit zeggen?

Ik heb een mail gestuurd naar dream multimedia met mijn bevindingen en verschillende foto's. Ik heb gevraagd of zij mij konden bevestigen dat dit een cloon is.

Met dit in de hand zal ik zeker sterk staan om bij paypal mijn geld terug te vragen.

 

Mijn vermoeden is dat ze een beschadigde dreambox hebben gerepareerd met een cloon kastje. Het moederbord en de sim zullen origineel zijn.

Vandaar de verkeerde sticker erop. Lijkt mij echt de enige logische verklaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Clarcky, neem contact op met de leverancier om hem te retourneren en hou in je achterhoofd dat je aangifte kunt doen wegens oplichting.

 

Contact opnemen met de verkoper dat je hem terug wil sturen en je geld terug wil. Je kan alvast dreigen met aangifte wegens de verkoop van een illegaal produkt als hij weigert mee te werken. De aangifte zou ik achteraf alsnog doen. En een geschil openen via PP, daar doen ze niet zo moeilijk over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij gewoon een normale pli kan laden in zijn box zo rechtstreeks van de plisite af dan moet het een originele zijn.

Anders zou de box niet meer booten.

En ik heb al eens een A8P sim in een box gezien en ook hier ging de originele software in.

Weet niet of er inmiddels sim kaartjes zijn waarmee je dat zou kunnen doen maar heb er nog niet van gehoord.

In zijn eerste bericht gaf hij immers al aan dat hij originele pli software er op had gezet.

 

Gr Cb1

 

Ok ik laat bovenstaande bericht maar staan maar ben ff op zoek geweest.

Inderdaad een A8P sim kun je los kopen en er daarna originele software op zetten.

aangepast door CB1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...