Ga naar inhoud


goedkope diseqc switches, voldoen die?


a33

Aanbevolen berichten

@pukje, kijk op de lijst van Sprietje (#4) en koop gelijk de beste switches en vervang gelijk allebei.

Ik heb al jaren de Spaun en de Triax. Ze zijn de beste qua levensduur, betrouwbaarheid en isolatie.

 

(Ik heb ook wel goedkopere gehad, maar na een tijdje gingen ze toch haperen. Oké, ze waren ook maar een paar euro, maar na een paar keer vervangen vanwege kuren en onbetrouwbaarheid bij het schakelen had ik het wel gehad.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik werkte ooit eens bij Grootint in Zwijndrecht en legde in polsdikke voedingskabels om de 50 cm een slag naar rechts en bij kabelgoot ernaast naar links zodat het uit fase zou blijven ivm evt storingen en nu is mijn vraag welke line up/configuratie is het beste met een 4/1 switch ik deed het simpel astra 1 op 1 ,astra 2 op 2,astra 3 op 3 en hotbird op 4 dus welke 'storen' elkaar het minste groeten Joe

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag on topic blijven!

 

"Goedkope Diseqc switches, voldoen die?".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Goedkope Diseqc switches, voldoen die?".

 

Mijn antwoord is ja.

Want ze werken en zijn goedkoop.

6 of 8db verlies boeit me maar weinig, ik heb beeld en genoeg reserve met mijn oude kleine bisat.

 

Leuk hoor zo'n Spaun waarvan de buitenbehuizing zowat net zo duur is als een emp incl. buitenbehuizing.

Ik zou zeggen,

begin met een emp en als die niet meer goed werkt, koop je een spaun die je in de buitenbehuizing van de emp stopt

 

En verders zou ik zeggen laat het van je budget afhangen, als je een dikke auto rijd en je tankt voor een tientje ben je ook een beetje vreemd bezig.

 

In het algemeen krijg je waar je voor betaald.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn antwoord is ja.

Want ze werken en zijn goedkoop.

6 of 8db verlies boeit me maar weinig, ik heb beeld en genoeg reserve met mijn oude kleine bisat.

(...)

In het algemeen krijg je waar je voor betaald.

Je geeft zelf al aan dat de kwaliteit twijfelachtig is voor het geld.

Uit ervaring kan ik bevestigen dat goedkope switches over het algemeen geen lang leven zijn beschoren en ook onbetrouwbaar zijn.

Na een jaar begonnen bij mij de switches van Maximum altijd al problemen te geven.

Ik heb nu Triax en Spaun. Al 4 jaren probleemloos.

Het is maar net waar je voor kiest. Geef mij maar stabiel en probleemloos zappen met een multifeed.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals mijn handelaar altijd zij...

 

Wilt u een goede of een goedkope....

 

En wanneer ik dan toch een goedkope kocht, zij hij bij het verlaten van de winkel altijd..

 

Tot morgen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft zelf al aan dat de kwaliteit twijfelachtig is voor het geld.

 

Nee hoor, beweer weinig tot niets over de kwaliteit.

 

 

Beste mietde

 

En dat 3 van de 9 diseqc-switches in de test (is 33%) niet goed schakelen, dat vindt je zeker niet zo erg. Dat heb je alleen bij goedkope switches.

 

 

Als je een goedkope switch wil die gewoon goed schakelt dan zit je bij emp goed.

D'r zit 2 jaar garantie op, soms zelfs 5 jaar...

 

Maar als je de centen hebt dan neem je toch een spaun?

 

Topic starter vraagt of de goedkope ook voldoen, enige goedkope waar ik ervaring mee heb zijn de emp's en daar kan ik kort over zijn, ja die voldoen.

Heb ook ervaring met spaun, die voldoen ook.

 

Maar nogmaals, als ik d'r niet op hoefde te letten dan had ik alleen maar spauns maar ja dan had ik ook een 1.50m grote schotel voor d'rbij en zo'n porsche cayenne wil ik ook liever dan de stadsauto die ik nu heb.

 

Switches die niet goed schakelen zijn niet goed en die zou je om moeten kunnen ruilen en garantie op moeten kunnen claimen.

Wellicht bij aanschaf van een goedkope het overwegen waard hem bij de satboer om de hoek te kopen en niet online.

 

Ik vind de topicstarter meer een vraag stellen in de trant van of die goedkope hdmi kabeltjes bij de action wel deugen of dat hij beter een monsterkabel kan kopen van 100 euro.

 

Nou, die kabeltjes bij de action, die deugen hoor, niet goed geld terug en zonder twijfel de meeste waar voor je geld.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, beweer weinig tot niets over de kwaliteit.

 

Je geeft zelf aan dat ze best 6-8 dB verlies mogen geven. Dat is geen kwaliteit.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot wat menigeen denkt: goedkope rommel is per definitie juist duur en weggegooid geld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een Spaun 4.1 schakelaar binnen gehangen. Moois strak tegen de muur en lekker droog. Dat vind de electronica wel fijn. Ik denk dat wanneer je een wat goedopere schakelaar ook binnen zou hangen het allemaal wel mee zou vallen. Vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ga af op tests en wat ervaringen van forumleden.

 

Omdat ik géén geld heb voor een dikke auto maar wel genoeg voor een goede satelliet installatie geef ik het daar dan maar aan uit. Bovendien kijk ik meer televisie en heb satelliet als hobby. Dan maar geen dure auto. Die dingen staan voor de meesten toch minimaal 23 uur per dag stil. Televisie en dergelijke doorgaans niet dus dan daar maar financiële prioriteit leggen waaronder dus een Fuba, Spaun en Inverto spullen.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een Spaun 4.1 schakelaar binnen gehangen. Moois strak tegen de muur en lekker droog. Dat vind de electronica wel fijn. Ik denk dat wanneer je een wat goedopere schakelaar ook binnen zou hangen het allemaal wel mee zou vallen. Vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ga af op tests en wat ervaringen van forumleden.

Het overzichtje van Sprietje slaat echter in eerste instantie op het functioneren, niet op de hardwarekwaliteit van het materiaal.

Alle diseqc-schakelaars moeten droog blijven om te functioneren, ook een Triax of een Spaun. Die kunnen net zo goed roesten.

De kwaliteit zit hem in de betrouwbaarheid, de levensduur en het aantal dB dat de schakelaar "gebruikt".

Als je bij zware regenval alle zenders wil blijven ontvangen bij een gemiddelde schotel, moet je geen goedkope switch nemen die 6-8 dB opslokt.

Laat staan als je met een grotere schotel zoveel mogelijk Nilesat of Badr binnen wilt krijgen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij zware regenval alle zenders wil blijven ontvangen bij een gemiddelde schotel, moet je geen goedkope switch nemen die 6-8 dB opslokt.

Laat staan als je met een grotere schotel zoveel mogelijk Nilesat of Badr binnen wilt krijgen.

 

Of meteen al een grotere schotel aanschaffen, ik denk een betere investering dan de duurste switch

 

Ach, je kunt het zo gek maken als je wil, een 3x zo dure switch en of een dure schotel, dure coax lnb's..........

Feit is dat de 6 db verlies voor de overgrote meerderheid geen probleem veroorzaakt, bovendien zegt die 6 db verlies ook nog niet alles.

Wellicht heb je amper verlies bij SBS6 :o)

De meesten willen niet meer dan de 2 astra's wellicht de 3 astra's en met een schotel dicht bij de ontvanger in de buurt maakt die 6 db nix uit.

Ga je de grenzen opzoeken dan ligt het natuurlijk anders.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of meteen al een grotere schotel aanschaffen, ik denk een betere investering dan de duurste switch

Dus het rendement van een grotere schotel afknijpen met een goedkope switch die 8 dB verbruikt? :crazy:

Koop je dan ook een iphone terwijl je alleen maar gebeld wilt kunnen worden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...