Ga naar inhoud


HD+ is dit mogelijk ??


drdish

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal.

Is het mogelijk om op een dreambox 8000 hd met openpli 3.0, en een officieele kaart met module, HD+ zichtbaar te krijgen?

 

Module geplaatst, mijn dreambox dat hij niet geschikt er voor is, op dit moment heb ik ook geprobeerd zonder modulle maar, kaart los geplaatst in kaart lezer, ook dan is HD+ niet zichtbaar geworden.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan in Duitsland de HD+ module pas werkend gemaakt worden in een CI-ontvanger na het inladen van bepaalde software vanaf de HD+-website.

Welke gevolgen dat heeft voor de ontvanger, weet ik niet (meer).

 

Maar de HD+-module + kaart plaatsen en draaien maar, werkt niet.

 

Edit: Er schijnt inmiddels een module op de Duitse markt te zijn die meerdere coderingen kan ontcijferen: o.a. die van Sky-Duitsland en HD+ ook.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal.

Is het mogelijk om op een dreambox 8000 hd met openpli 3.0, en een officieele kaart met module, HD+ zichtbaar te krijgen?

 

Module geplaatst, mijn dreambox dat hij niet geschikt er voor is, op dit moment heb ik ook geprobeerd zonder modulle maar, kaart los geplaatst in kaart lezer, ook dan is HD+ niet zichtbaar geworden.

Peter

 

Ligt een beetje aan welke versie van HD+ kaart je hebt de HD01 en de HD02 kun je "gewoon" met CCcam lezen de HD03 volgens mij nog met niks en dus alleen met de module.

 

verder is het zo dat ik ergens gelezen heb dat een CI+ module niet werkt in een enigma box...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt in weze om de vrijheden die je hebt op je dm8000 allemaal overboord te gooien en graag onwettige beperkingen in huis te halen.

 

Ik denk dat je dan beter je dm8000 kan verkopen aan een liefhebber van gebruikersvrijheden, en zelf een gecertificeerde ontvanger te nemen van de signaal leverancier die het HD+ kanaal bied wat jij wilt zien.

Dan heb je HD+ (en waarschijnlijk ook CI+) support met alle beperkingen die er bij zitten.

 

(een sportauto nemen om als scootmobiel te gebruiken) aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om op een dreambox 8000 hd met openpli 3.0, en een officieele kaart met module, HD+ zichtbaar te krijgen?

 

Module geplaatst, mijn dreambox dat hij niet geschikt er voor is, op dit moment heb ik ook geprobeerd zonder modulle maar, kaart los geplaatst in kaart lezer, ook dan is HD+ niet zichtbaar geworden.

Kijk even wat er op de kaart staat: HD01, HD02 of HD03 (staat in kleine zwarte lettertjes net boven de chip contacten)

HD01 & HD02 = dit gaat werken met bijbehorende RSAkey en BOXid

 

HD03 werkt momenteel nog niet maar er wordt momenteel volop aan gesleuteld om te zien hoe deze zijn keys afstaat zonder de bijbehorende gecertificeerde ontvanger danwel CI+ module.

De bijgeleverde CI+ module gaat al helemaal niet werken op een enigma box aangezien deze geen van allen CI+ gecertificeerd zijn en de CI module verrekt te werken in een niet CI+ complaint ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik zei: als je een HD+-module koopt en die in een ontvanger met CI plaatst, moet er vervolgens van de HD+ site ook nog bepaalde software worden gedownload die op de ontvanger moet worden gezet. Vervolgens is het CI-slot voor andere modules waardeloos geworden en is er geen weg meer terug.

 

Koop voor een paar tientjes in Duitsland een HD+ ontvanger inclusief smartcard die een jaar geldig is, en je hebt wat je wilt voor een paar centen en vernielt geen ontvanger die in wezen geen beperkingen heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...