Ga naar inhoud


waarom zijn premium nummers duurder via een mobieltje?


Aanbevolen berichten

hi,

als ik kijk naar zenders die een premium nummer gebruiken (bvb geldinzameling),zie ik dat het bellen naar zo'n premium nummer duurder is,via een mobieltje dan een vast toestel.

is er hier een verklaring voor?

waarom zijn premium nummers van een ander land onbereikbaar?

ik kan dit verstaan van groene nummers,maar niet zo direct van premium nummers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verklaring is heel eenvoudig

 

de mobiele providers zijn van die lekkere jongens bellen is goedkoop ,maar doe je even

iets anders dan naar normale nummers bellen laten ze de kassa ringkelen

bel je na een voip nummer is dat nummer meteen een service nummer.

 

Die betaal nummers is een overeenkomst met de telefoon provider ,belt iemand b.v. 2288 dan

betaald de beller 2,00/pminuut en de gebelde krijgt 1.00/pminuut nu hebben de nationale

aanbieders een overeenkomst dat ze onderling verrekenen maar die overeenkomst

hebben ze niet met buitenlande aanbieders dus vanuit het buitenland kan je die nummers niet bellen.

 

Er zijn zelfs providers die het bellen naar buitenlandse 0800 (kostenloos) nummers niet toestaan

maar bij betamax gaat dat wel weer.

Via betamax kan je ook niet bellen naar servicenummers ook al zijn ze lokaal.

 

Ik vind het ook een belemmering dat je geen buitenlandse service nummers kan bellen een voorbeeld

je boekt via internet een vakantie bij een buitenlandse reisorganisatie nu wil je iets van hun weten maar

zij hebben alleen servicenummers die de lokale gesprekskosten kosten om hun klanten

goedkoper te laten bellen maar de buitenlandse klanten staan in de kou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...