Ga naar inhoud


Hoe zit het met de voeding?


Heavy Helder

Aanbevolen berichten


Elke voeding wordt door de jaren heen minder, maar die van de Dreambox gaat echt jaren mee.

Uiteindelijk is hij ook weer te vervangen. Bij de DM500HD en DH800HD se is hij extern, dus dat is gemakkelijk.

Maar ook bij de DM8000HD is hij natuurlijk te vervangen, Ik denk dat de Dreambox voedingen sowieso HQ zijn, maar als deze na jarenlang gebruik toch versleten is, betekent vervangen ook dat hij wederom jarenlang mee gaat. Dus met die DM8000HD haal je eigenlijk iets onverslijtbaars in huis.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een DM8000 tot de nok gevuld met extra hardware. Al 3 jaar geen problemen ondervonden.

 

Misschien dat er verschil zit in 1e (made in NL) en 2e(made verweg) generatie, maar dat lijkt me niet.

Wil je niet wachten to Goliath uit komt? Aangezien DM8000 niet meer gemaakt wordt, lijkt het mij dat enigma2 ook z'n einde naderd. Ik dacht dat Goliath geen enigma2 is...toch?

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, je bent op de hoogte dat een geliefd image als OpenPLi meer bied op niet Dreambox Enigma2 tuners als VU+ Clarketech en wat Pli allemaal ondersteund?

Indien Pli een voorkeur is zou ik geen Dreambox nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de reacties!

 

Oh ja, je bent op de hoogte dat een geliefd image als OpenPLi meer bied op niet Dreambox Enigma2 tuners als VU+ Clarketech en wat Pli allemaal ondersteund?

Indien Pli een voorkeur is zou ik geen Dreambox nemen.

 

Ik gebruik idd openPli. Ben er erg tevreden over. Mijn voornaamste gebruik bestaat eruit om tv-programma's op te nemen op hdd en eventueel op dvd te zetten. Ik heb me (nog) niet verdiept in de niet-dram enigmadozen. Zal daar eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

 

Wil je niet wachten to Goliath uit komt? Aangezien DM8000 niet meer gemaakt wordt, lijkt het mij dat enigma2 ook z'n einde naderd. Ik dacht dat Goliath geen enigma2 is...toch?

 

Misschien wel een goed idee. Dan doen we het nog even zonder HD. Is bekend wanneer de Goliath op de markt komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd vraag is wanneer die Goliath komt.

 

Indien je DM8000 neemt, met OE2.0 image kan je meer, ivm aanwezige closed source van Dream Multimedia wat niet in Pli zit (bv HD opname branden op Bluray formaat wat afspeelt op BluRay player in identieke HD kwaliteit.(h264+AC3).

 

Dat je het weet. Indien je echt Pli wilt gebruiken, dan is een Dreambox arelax, omdat je bij pli beseft dat niet dreambox meer doet met Pli. (Tenzei je dus image op Dreambox zet die closed source oe2.0 bevat, wat pli helaas niet doet.)

 

Persoonlijk zou ik geen Dm8000 nemen, het is immers uit de productie, dus hoelang kan je er nog hardware voor krijgen. En het is wel duur vergeleken met nieuwere niet DM8000 ontvangers. Kijk eens naar de DM7020HD, of de top range van VU+/ClarkeTech die enigma2 zijn en pli supporten, en vraag verkoper dat je indien er hardwareproblemen voordoen, je deze direct kan omwisselen binnen garantie termijn(laat dit noteren bij bon).

Zo voorkom je soldeerboutready situatie.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...