Ga naar inhoud


[SAB SKY 4800 Mini] Alternatief voor Ferguson Ariva 102mini - NIEUW


M_Z

Aanbevolen berichten

Vandaag is er een nieuwe mini ontvanger aangekondigd door SAB om te concurreren met de Ariva 102mini.

Wat mij alvast positief opvalt is dat deze ontvanger een normale (female) HDMI aansluiting heeft die je met een losse HDMI kabel kunt aansluiten ipv het te kleine korte kabeltje op de Ariva.

Minpunt is dat er (nog) geen Nederlandstalige firmware is, wel heeft ie Fastscan voor Canaldigitaal en een zgn. Conax smartcardreader die multi-CA zal zijn.

Ook deze gaan we in de gaten houden !

 

Hierbij de specs:

Full HD 1080P Satellite receiver,

1 Cardreader, FastScan, Blindscan,

MultiSearch, USB PVR, TimeShift,

USB Wifi, Media Player, YouTube,

Weatherforecats, RSS Reader, Picasa,

Google maps
,
12V support for camping use
SPECIFICATION Ⅰ.General 1.Product Type Name SAB SKY 4800 mini 2.Main Features STB Type DVBS/S2 Receiver Main Chipset ALI 3606 Mechanical MF plastic case Func/Interface HDMI, LAN,USB2.0,AV 3.Special Features Heatsinking Yes Encrypt ASIC Type TUNER Type Silicon Tuner Demodulator Type M3501 SMPS Type Separate SMPS 4.Notice RoHS Need Certification CE Authentication by CCS Ⅱ.Software Features 1.Software General Features(DVBS) MPEG MPEG2 SD, MPEG2 HD, H.264/AVC SD, H.264/AVC HD,MP4,Divx CA Type Embedded Conax(OPTION) SCPC/MCPC SCPC and MCPC receivable from C/Ku band satellite PAN/NTSC Automatic PAL/NTSC conversion Channels Number 4000 channels TV and Radio programmable Favorites 8 different favorite groups selection OSD Language Multi-language OSD (English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese, Russian, Turkish, Arabic, Polish etc) EPG Fully support to 7 days Electronic Program Guide(EPG) PIG Picture in Graphics(PIG) support Color OSD True color On Screen Display NetSearch Automatic network search for newly added transponders DiSEqC DiSEqC 1.2 fully support, 13/18V, 0/22K, 0/12V LNB control Channel Edit Various channel editing functions(favorite, moving, locking, renaming, deleting and sorting) Parental Ctrl Parental control for channels Easy Menu Ease to use Menu System SoftUpgrade Software upgrades through RS232 port and Receiver to receiver, Support USB upgrade Timer 8 Timer Reservations, automatically switch to a specific channel Subtitle Subtitle support DVB EN300743 and EBU Teletext Teletext support DVB ETS300472 by VBI and OSD Save Channel Automatic save for last channel Sort Channel Channel list can be sorted by alphabetic A-Z,Scramble,Favorite,Lock,Sat MutiPicture Dual display – HD and SD simultaneous USB Disk Supprot FAT16/FAT32/FAT12 Fold browser Only list JPEG/BMP files HDMI Interface 480i/p, 576i/p, 720p, 1080i with HDCP copy protection Record Recording,Timeshift,Mediaplayer Game Games (Tetris, Othello, Sudoku.) Ⅲ.Hardware Features 1.Back panel LNB IN IEC 169-24, F-Type, Female HDMI 19 PIN Female HDMI 1.2 RS232 1 ⊙3.5mm JACK LAN RJ45 10/100M Ethernet interface USB 4 PIN Female USB 2.0 AV 1 ⊙3.6mm JACK IR 1 ⊙3.6mm JACK POWER DC12V IR 38KHz LED Indicator RED:STANDBY;GREEN:WORK ON Battery Type 2 x 1.5V AAA 5.Mechanical Mechanical Type MF plastic case Dimension W:108.0 mm,D:70 mm,H:23 mm Net Weight 6.Packing Type Chip packing,20PCS per carton box Outline Size W:50.5 cm,D:31.5 cm,H:34.5 cm Shipping Info 9600sets/20’container, 19920sets/40’container 7.Accessories Battery 2 x 1.5V AAA User manual Color cover/black white Print Manual Ⅳ.Electric Performance 1.Main Chip Sets CPU frequency 400MHz Flash Memory 1PC 32Mbit/4Mbyte SPI FLASH SDRAM Memory 1PC 64MX16bit/128Mbyte DDR2 2.DVBS Tuner Tuner Type AV2012+3501 ON BOARD Frequency Range 950 ~ 2150MHz Input Impedance 75Ω LNB Power and Polarization Vertical 13VDC;Horizontal 18VDC @ 650mA (max) 22KHz±0.4KHz(0.6V±0.2V)tone, Overload Protection Input Level Range -65dBm ~ -25dBm 3.DVBS Channel Decoder DVBS Demod standard DVB-S,DVB-S2 DVBS Demodulation QPSK, 8PSK DVBS Symbol Rate 2 ~ 90MSPS(Code Rate 1/2) DVBS Code Rate 1/2,2/3,3/4,5/6,7/8 for DVBS, 1/4,1/3,2/5,1/2,3/5,2/3,3/4,5/6,8/9,9/10 for DVBS2 4.TS Demux Demultiplexer MPEG2 ISO/IEC 13818-1 Input Bit Rate Max 100Mbit/s 5.Video Decode Video Decode MPEG2 ISO/IEC 13818-2 MP@ML, H.264(MPEG4 part 10) main and high profile level 4.1/ MPEG-2 MP@HL Aspect Ratio 4:3、16:9 Video Resolution 1920×1080,1280×720,720×480 6.Audio Decode Audio Decode MPEG-1 layerI/II,PCM downmix,IEC958 SPDIF,Dolby 5.1 channel,Dolby downmix 2 channel,Dolby Prologic2 Sound Mode LEFT/RIGHT/STEREO/MONO Sampling Frequency 32KHz、44.1KHz、48KHz 7.AV Output Video Bandwidth SD:5.0MHz(-3dB),HD:30MHz(-3dB) Video Impedance 75Ω Video Voltage Level 1.0 Vp-p Audio Freq. Range 20~20KHz Audio Impedance 600Ω Audio Voltage Level 2V rms(5.6Vp-p) 8.Environment Input Voltage DC 12V Consumption Max 18W standby <0.5W Temperature 0~40℃ Humidity <95%

post-31699-0-93760000-1357150351_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben er een aan het testen.Ik heb het wachtwoord om via ftp er in te komen niet kunnen vinden. hij zapt vrij snel , sneller dan mijn dream8000.hij staat hier op 1080P wat ik en de specs van MZ niet lees.(kan later een upgrade geweest zijn van 18-1-2013) Ik kijk op dit moment een documentaire mooi beeld helder water erg duidelijk. menu even wennen maar overzichtelijk. je kunt op de sab site een editer voor je zenderlijst ophalen. geen geld voor dit mooie boxje goed voor slaapkamer of camper. of om als reserve in de la te hebben als je receiver stuk gaat!

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie daar een mogelijkheid om mee te nemen met de camper.

Even verder informeren, hoe heb je er cccam ingekregen om je CD of TVV kaart te kunnen gebruiken.

Kun je er ook een firmware zoals PLI opzetten ?

 

Dank bij voorbaat !

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marleentje alles zit er al in NEWCAMD NEWCS en CCcam.

Er is ook alternatieve firmware voor, maar die heb ik nog niet getest.

er is ook een setting editor daar ben ik nu mee aan het stoeien, dat werkt anders dan we gewent zijn, vandaar.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Fredo !

 

Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen, ik las op een ander forum dat iemand experimenteerde met meerdere firmware-modellen.

Niet dat ik daar nu echt zo naar uitkijk, neen, ik dacht dat dit de enige manier was op cccam erop te krijgen ! Neen dus.

Heb je al opname met usb-stick en timeshift getest ? Wordt het ontvangertje warm na een tijdje te hebben gebruikt ?

Wat er mij ook interresant lijkt is de IR-verlenger. In de camper wil je de ontvanger al eens die in een of ander kastje wegstoppen en dan werkt je AB niet meer.

Hoe krijgen ze dit allemaal in zo'n klein doosje ?

 

Grtjes

Leen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat nu drie dagen aan en is hand warm

meerdere firmware tegelijk?

 

daar heb ik nog niet over gelezen.{dit ken ik wel van de AZBox me )

 

er zit een blokje bij dat je aan de wand kunt schroeven,

daar hang je de receiver aan op.

de ir kun je dan zo ergens hangen waar het jou uitkomt.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, neen Fredo gewoon één firmware, maar dan een andere dan degene die erop staat bij aankoop.

Maar veel nuttige reacties staan er niet op.

Ik droom maar even door, zouje een opname kunnen bekijken die van de dreambox komt ? Dus een .ts-bestand ?

Dan zou de dreambox de opnames van de kleine sab kunnen weergeven ?

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dat eens gaan proberen.

maar moet er nu al bij zeggen dat dit geen gewone Linux bak is

Ik heb nu vijf verschillende firmware gevonden , nu ff tijd vinden om dat te testen.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels uitgebreid getest:

 

1. CCcam via (interne) server werkt prima. Duurt alleen soms lang voor er beeld komt na zap (Box zegt gecodeerd signaal).

2. Interne CCcam waarschijnlijk CCcam 2.30 en dus niet geschikt voor Seca2 kaart (niet getest)

3. USB stick gebruikt als disk. Dat werkt prima voor Time Shift.

4. Opname via USB stick lijkt te werken maar terug kijken lukt me nog niet. Wellicht ook een directorie movie aanmaken?

5. Een feature die nergens staat: ipv HDMI AV (S-video) gebruiken. Ook dat werkt via de AV aansluiting met verloopkabeltjes en dan heb je gelijktijdig geluid en beeld op HDMI en op S-Video (Leuk voor een tweede TV boven via een zendertje bijvoorbeeld)

6. Stand-bye zetten gaat goed. Vanuit uit stand-bye weer terug duurt vrij lang (Advies niet in stand-bye zetten.)

 

Verder leuke ontvanger met veel  mogelijkheden en een erg voordelig prijskaartje.

 

Groeten,

GVW

aangepast door GVW1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Fredo

 

Ik denk dat ik het kleine ontvangertje ga kopen voor in onze camper, wat ik me afvraag, er is een AV-uitgang aan, geven ze er ook een kabeltje bij (3mmjack naar 2x tulp) of moet je dat zelf aanschaffen ? Indien ja, hoe lang is dat kabeltje ?

Ons monitortje heeft nog geen hdmi-ingang.

Werkt het ontvangertje naar behoren ? Welke soft gebruikt je nu, dvdStand ?

 

Grtjs

 

Leen

  • Like 1

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kabeltje zit er niet bij,

maar kost ook niet veel,

ga naar de goedkoopste winkel,

daar verkopen ze die al.

 

Ik heb de upgrade gedaan naar  de laatste versie firmware.(via USBSTICK)

Het werkt hier prima.

 

ook heb ik hem ter test in de auto gehad via aansteker met losse schotel

dat ging ook.

mijn heuway internet werkte ook op de decoder.

belast de USB niet te zwaar gebruik externe voeding dan heb je geen probleem.

aangepast door Fredo

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier met zo'n dingetje te spelen, leuk!

Heb er de laatste van DVB stand op gezet.

 

Alleen, ik zal wel ziende blind zijn, maar, hoe kan ik een simpele PUNT invoeren bij het editten van de CCcam?

En, een streepje?

Ik ZIE het niet?

Ik mis gewoon een heel veld aan tekens, hoe kom ik daar nou????

 

Trouwens jammer dat het dingetje wel Newcamd server kan zijn, maar geen CCcam server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1 is ook een punt

het streepje zit bij de nul

 

voor je laatste vraag ff verder kijken, het kan wel, maar even door klikken en je vind het wel.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...