Ga naar inhoud


Sab titan micro geen Astra 3 meer/ of ALden stuurmodule


Ejoo1

Aanbevolen berichten

Hallo, 

ik ben nieuw hier en niet al te Satteliet technisch maar vraag om advies/ hulp van jullie

wat doet erop:

 

Heb  een camper met automatische Alden schotel, en een Alden Aio tv inclusief besturing en dubbele LNB 

Er tussen staat een sab micro Se.

Ik ontvang Astra 1 en Astra 3 , een kan via fastscan de zenders van canaal digitaal ontvangen .  Dus alles was goed .

 

vervolgens vorige week een Alden ssc stuurmodule aangeschaft, samen met dezelfde sab micro Se ontvanger, en nog steeds Astra 1 , Astra 3 hotbird enz. Deze Alden Ssc ontvangt 8 voorgeprogrammeerde Sattelieten Alles was dus in orde

 

opeens afgelopen zondag “ geen signaal” meer.

 

Sab gereset, geen resultaat.  Zenders via fastscan inladen —> geen resultaat.

Schotel op Astra 1 gezet ——->. Kan een stuk of 300 zenders laden, meer niet ( zie foto)

schotel op Astra 1 gezet ——> kan een 7 tal Astra 3 zenders laden( zie foto)

Schotel op Astra 3 gezet ——-> kan geen zenders inladen, dus ook niet via fastscan.

 

Alles terug gebouwd met oude Alden tv met besturing en dubbele LNB, en sab micro. Se.     ——-> nog steeds geen Astra 3.

 

ik kan slechts een 7 tal zenders op Astra 3 laden, terwijl schotel op Astra 1 staat.

door bovenstaande handeling, heb ik uit willen sluiten of een andere stuurdoos ( Alden aio tv met besturing) en dubbele LNb een ander resultaat geeft.

 

dat is dus niet het geval.

Ik denk dus dat mijn probleem in de Sab micro ontvanger zit en niet in de nieuwst Alden scc module.

 

met 2 verschillende stuurdozen, 2 verschillende LNb,s pakt hij Astra 3 niet meer op.

Heb ook nog de nieuwste Software geladen voor de sab micro via de site van DVB- stand .com , helpt ook niet.

 

ik ben dus een leek, geen Satteliet technisch , maar vraag om advies.

is het juist dat mijn Sab het begeven heeft, of niet meer de juiste software kan geven? Of staat er een instelling fout? Foto, 3,4,5

Edwin

 

C0BDF543-F5AC-47F1-A552-2FD8D8C3B023.jpeg

010E60E5-4EF0-4504-8441-E9E4C9972867.jpeg

E5A78B2B-D9B4-4B49-9B64-65D4C8037AD7.jpeg

0573BC23-5BEB-4502-914F-E1324980A4FF.jpeg

 

1320FFE0-7243-4DEA-854A-81B70EF70609.jpeg

193C12AE-37BE-4115-B5E2-787A20D40337.jpeg

aangepast door Ejoo1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
7 minuten geleden zei Ejoo1:

schotel op Astra 1 gezet ——> kan een 7 tal Astra 3 zenders laden( zie foto)

Dat zijn zenders welke op Astra 1 zitten.

Zo te zien draait of schakelt de schotel niet naar de Astra 3 positie.

Heb je wel vrij zicht naar die satelliet positie?

 

22 kHz. mag je inschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verklaart de Disecq instelling 2/4 bij Astra 3.

Bij een enkele LNB is die overbodig.

Bij de enkele LNB ontvang je wel Astra 1, Astra 3 geeft geen ontvangst.

Het lijkt erop dat je schotel Astra 3 niet kan vinden,

Heeft die positioner wel de laatste software, met werkende referentie transponders voor Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van Alden een update gekregen voor een USB , maar die werkte niet,

mijn schotel met de nieuwste scc module heeft het zonder problemen gedaan.

ontvangt ook de hotbird.

 

maar met mijn oude besturing krijg ik hetzelfde resultaat met dubbele LNb als met de nieuwe. Vandaar dat ik de Sab verdenk( maar ik ben een leek )

mijn oude besturing en dubbele LNb geeft nu ineens ook geen Astra 3 

 

Aanstaande vrijdag ga ik bellen met Alden Duitsland,ze zouden me helpen.

 

aangepast door Ejoo1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze meteen eens een correcte transponderlijst voor Astra inladen! Die parameter die ik zag 11325 gaat niks vinden...

Astra 3 TV begint bij 11720. Software pagina is niet van SAB maar van DVBStand.com. Dat is allemaal geknutselde software. Zou in elk geval voor de test eens de originele software flashen vanaf SAB zelf.. Wel kiezen voor de mcas versie..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig de software van de sab mico Se ?  

Zonder dat ik de zenders inlaad, dus als alle kanalen eruit zijn, laad hij ook maar een gedeelte op Astra 1 .

en dan staat er nu een dubbele LNb op,

Astra 3 vind hij niet.

 

overigens heb ik onderstaand menu ook nog staan.zie foto. Staat daar nog iets verkeerd?

 

34219839-52C8-4396-AE26-16351817875C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de laatste officiële firmware van SAB

 

 

1520508410-ALI3511_10010E00_sab_lancer02_mcas_starlight_1CA_0CI_2.4.83.abs

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SAB Titan micro kan ook de zenderlijst Canaldigitaal inlezen op 19.2. Bij de instellingen fastscan kun je dit aangeven. Dan heb je een juiste zenderlijst.

Ga dan met je Alden SCC naar de 23 Oost en je zou dan ontvangst moeten hebben op TV Drenthe.

 

De Alden SCC HD kun je handmatig instellen op een juiste transponder. Zie website Alden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar de officiële firmware! Die DVBstand.com firmware heeft geen fastscan! en loeioude satellite.xml.... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de software inladen. Box naar 'fabrieksinstelling' (Box zal ongetwijfeld herstarten). Indien dit niet automatisch gaat, schotel naar Astra 1 draaien. FastScan uitvoeren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Afgelopen vrijdag contact gehad met Alden Duitsland. handmatig de transponder  voor Astra 3 erin gezet.

Ze stonden al goed , ik heb dus een automatische schotel met 1 LNb .

schotel stopt bij Astra 1 beeld, Astra 2 beeld, hotbird  beeld.

 

behalve dus op Astra 3 geen beeld,  ook na het opnieuw inladen van de software van de Sab ontvanger, geen resultaat.

misschien zien jullie nog iets op onderstaande of, of er iets niet klopt.

 

Ik heb nu maar een andere ontvanger besteld. Rebox 2020,  eens kijken of dit verschil maakt.

of moet ik iets bij de LNb instellen?

 

 

23B781D4-438D-4831-80A3-083569CB3F9A.jpeg

aangepast door Ejoo1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die frequentie die je op Astra 3 scant, daar zal je ontvanger geen beeld op geven omdat er op die frequentie geen tv zender zit.

Er zitten wat radio zenders, maar of je ontvanger kan omgaan met de hele lage Symbol rate van die transponder is de volgende vraag.

 

Heb je nog steeds die outdated software op je ontvanger staan?

 

Kijk hier eens voor transponders waar je ontvanger wel wat mee kan.

https://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dus de officiële software erin! En indien mogelijk een actuele satellites.xml (or whatever). In de originele firmware geen optie om transponder te editen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...