Ga naar inhoud


[SAB SKY 4800 Mini] Alternatief voor Ferguson Ariva 102mini - NIEUW


M_Z

Aanbevolen berichten


@ Fredo

 

Ik denk dat ik het kleine ontvangertje ga kopen voor in onze camper, wat ik me afvraag, er is een AV-uitgang aan, geven ze er ook een kabeltje bij (3mmjack naar 2x tulp) of moet je dat zelf aanschaffen ? Indien ja, hoe lang is dat kabeltje ?

Ons monitortje heeft nog geen hdmi-ingang.

Werkt het ontvangertje naar behoren ? Welke soft gebruikt je nu, dvdStand ?

 

Grtjs

 

Leen

Dag Leen,

 

Ik wil deze SKY 4800 mobiel gaan gebruiken (overal en nergens), ik heb een aluminium koffertje waar ik een monitor 17" in heb gebouwd. En waar deze SKY 4800 en een DVB-T tuner in moet komen. Met het maken van een AV kabeltje ben ik tegen een probleem aangelopen en dat is het volgende.

Deze monitor heeft alleen een AV aansluiting die met de SKY 4800 verbonden moet worden. MAAR LET OP! van de monitor is een 3.5 AV aansluiting en van de SKY 4800 ook.

 

Nu denk je wat is het probleem. Nou deze pluggen moeten anders van lengte zijn, ongeveeg 3 mm moet de plug in de SKY 4800 langer zijn omdat hij anders niet de juiste contacten raakt. Het verschil zit in het begin van de plug.

Dan nog de aansluitvolgorde. Die is ook anders. Bij de monitor is het vanaf de punt VIDEO / AUDIO L / AUDIO R / MIN  en bij de SKY4800 is het vanaf de punt  AUDIO R / VIDEO / MIN / AUDIO L.

 

k hoop dat deze en gene er iets mee kan doen.

 

Gr, R@oul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht 's?

 

Ik zit nu niet bij dat ding, maar, is het soms de bedoeling dat ik dat virtuele toetsenbord weer sluit en DAN 2x op de 1 van de AB druk????

Ja je moet dat op de AB doen heel eenvoudig

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Leen,

 

Ik wil deze SKY 4800 mobiel gaan gebruiken (overal en nergens), ik heb een aluminium koffertje waar ik een monitor 17" in heb gebouwd. En waar deze SKY 4800 en een DVB-T tuner in moet komen. Met het maken van een AV kabeltje ben ik tegen een probleem aangelopen en dat is het volgende.

Deze monitor heeft alleen een AV aansluiting die met de SKY 4800 verbonden moet worden. MAAR LET OP! van de monitor is een 3.5 AV aansluiting en van de SKY 4800 ook.

 

Nu denk je wat is het probleem. Nou deze pluggen moeten anders van lengte zijn, ongeveeg 3 mm moet de plug in de SKY 4800 langer zijn omdat hij anders niet de juiste contacten raakt. Het verschil zit in het begin van de plug.

Dan nog de aansluitvolgorde. Die is ook anders. Bij de monitor is het vanaf de punt VIDEO / AUDIO L / AUDIO R / MIN  en bij de SKY4800 is het vanaf de punt  AUDIO R / VIDEO / MIN / AUDIO L.

 

k hoop dat deze en gene er iets mee kan doen.

 

Gr, R@oul

Raoul

Er zijn diverse verloop JACKPLUGGEN van groot tot klein met ook de lengte maten in verschil. je moet wel even zoeken.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raoul

Er zijn diverse verloop JACKPLUGGEN van groot tot klein met ook de lengte maten in verschil. je moet wel even zoeken.

Dag Fredo,

 

Bedankt voor de reactie.

 

Gr, R@oul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ R@AUL

 

Onze monitor heeft drie cinch-ingangen als AV-ingang. Ik vond bij Nedis deze kabel. 3.5mm jack naar 3xcinch. Prijs 3€ dat zou moeten lukken denk ik ?

Ik lees jullie ervaringen en vorderingen met het ontvangertje. Jullie hebben het ook getest met de originele software ?

Na een fastscan, konden jullie direct de gecodeerde zenders van TVV of Canal Digital bekijken ? (Uiteraard na het insteken van de smartcard) Of moest je eerst die alternatieve software erop zetten ?

 

Grtjs Leen.

post-46684-0-51237800-1361362107_thumb.jpg

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmm, was ik nu te snel met m'n conclusie dat ik EN een kaart er in kon hebben, EN een CCcam share, EN een Newcamdservertje?

 

Nu kan ik alleen nog maar 1 van die zaken, dus, of kaart, of share, anders opent de share geen kanalen waar de kaart geen recht op heeft.

 

Ben al terug naar fabrieksinstellingen, soft opnieuw er op; kan er iemand even testen of het doosje vooooooor je met de newcamdserver gaat spelen nou wel of niet kaart en CCcam tegelijk aan kan?

Dus bv, kaart met Ned 1 2 3 abo, en, uitgebreide share?

Confused.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je vergeten bent bij het begin eerst naar fabrieks instellingen gaan dan pas ergens mee beginnen

 

en pas als je de zenders hebt goed gezet, de CCcam of dergelijke instellingen gaan proberen.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, allemaal gedaan.

Maakt allemaal niets uit.

Als ik via share kijk en ik stop er een kaart in met een kleiner abo, dus, geen beeld via kaart mogelijk, of, een kaart zonder abo, dan gaat het op zwart.

En, ik heb de indruk dat dat voor ik het newcamdservertje er bij zette wel goed ging?

 

Inmiddels alles gewist, soft er opnieuw op, uiteraard eerstr terug naar fabrieksinstellingen, yadidadaa, maar, of kaart, of share nu, niet samen, ja, alleen op de kanalen die op de kaart zitten........?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Newcamd werkt al een paar jaar niet zo goed meer

seca3 werkt niet altijd dus of newcs of CCcam

Ik ben nog aan het kijken of ik er oscam op kan krijgen .

als dat gelukt is meld ik het wel.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fredo en @GVW,

 

Ik blijf versteld staan van de afmetingen van deze ontvanger, zoveel techniek in zo'n klein doosje !

 

Het is hier wachten op beter weer zodat ik mijn schotel park kan aanpassen en ook kan mee doen met deze ontvanger.

 

Het zou mooi zijn als het zou lukken andere / verschillende versies softcam op de ontvanger te kunnen krijgen.

Als dat lukt zullen andere uitbreidingen ook wel moeten lukken lijkt me en dat zou een grote stap betekenen voor mij.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...