Jump to content
Sign in to follow this  
Gene 1225

Sab Alpha Triple : Ervaring gezocht

Recommended Posts

Ik vind met de zoekopdracht geen info over de Sab Alpha Triple ( DVB- S +DVB-T/C ) . het lijkt me wel een interessant ding, en ik wil het gebruiken voor C en T, met mogelijk ook nog voor S in een later stadium.

Moet dus wel geschikt zijn voor Canal Digitaal / TV Vlaanderen en Digitenne / Antenne-TV;

Persoonlijk heb ik niet al te beste ervaringen met Sab, maar misschien is er ondertussen beterschap. Blijkbaar draaien ze op openpli die kan ge-update worden. 

SAB is sinds Juni dit jaar voledig gestopt met satelliet, de hele afdeling bestaat niet meer. Het enige wat je nog kan doen is het downloaden van oudere firmware.

Wel opletten , de c / t tuner is bij mijn weten een optie en niet standaard inbegrepen

1 uur terug, katwezel zei:

Wel opletten , de c / t tuner is bij mijn weten een optie en niet standaard inbegrepen

klopt inderdaad, standaard enkel dvb-s, de overige tuners bij te betalen a rato van 10 euro/st.

1 uur terug, Tripleboy zei:

Alle support is door SAB opgegeven, ook geen firmware meer te krijgen, je word doorverwezen naar OPENPLI.

https://www.sabsatellite.nl/nl/support?product=1137

Kortom heeft zijn tijd dus gehad.

Iemand een voorstel voor een gelijkaardig toestel met openpli , (onder de 200 euro, zonder Hdd) ?

Dreambox 525-Combo? €139 voor DVB-S2, DVB-C/T2

Let wel dat de meeste 'triple' tuners eigenlijk 'twin' zijn. De DVB-S2 en de DVB-C/T2 omschakelbare tuner. Dus kijken/opnemen van 2 bronnen en niet 3

Maar werkt hier keurig. Oké, boxje is niet zo snel, maar wel stabiel.. Misschien wel tweedehands te vinden?

• Like 1

39 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dreambox 525-Combo? €139 voor DVB-S2, DVB-C/T2

Zijn deze tuners "twin" modellen?  Kan ik opnemen en naar een ander programma kijken ?

Je kunt vrij mixen tussen Satelliet en Kabel of Satelliet en Antenne-TV. Je kunt NIET mixen tussen Kabel en Antenne-TV (dezelfde tuner).

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By sabtriple
      De sab unix tripl hd E2 heeft teweinig geheugen  voor openvision 9.3 om op te slaan ,de 7.3 werkt wel.

================johan========================
    • By Petrojan
      Heeft iemand toevallig nog een handleiding voor de  SAB V091 satfinder?
      Ik moet 'm opnieuw instellen, vandaar de vraag.

• By hubertus1968
      hallo dit is de eerste keer dat ik iets probeer van een sab deze reageert niet meer met de afstandbediening dat houd wanneer ik hem op sbs 6 wil zetten laat hij wel info zien maar springt niet over op de zender.
      nu wil ik hem op de laptop aansluiten maar hoe of waar kan ik dit vinden
    • By Ejoo1
      Hallo, 
      ik ben nieuw hier en niet al te Satteliet technisch maar vraag om advies/ hulp van jullie
      wat doet erop:

Heb  een camper met automatische Alden schotel, en een Alden Aio tv inclusief besturing en dubbele LNB 
      Er tussen staat een sab micro Se.
      Ik ontvang Astra 1 en Astra 3 , een kan via fastscan de zenders van canaal digitaal ontvangen .  Dus alles was goed .

vervolgens vorige week een Alden ssc stuurmodule aangeschaft, samen met dezelfde sab micro Se ontvanger, en nog steeds Astra 1 , Astra 3 hotbird enz. Deze Alden Ssc ontvangt 8 voorgeprogrammeerde Sattelieten Alles was dus in orde

opeens afgelopen zondag “ geen signaal” meer.

Sab gereset, geen resultaat.  Zenders via fastscan inladen —> geen resultaat.
      Schotel op Astra 1 gezet ——->. Kan een stuk of 300 zenders laden, meer niet ( zie foto)
      schotel op Astra 1 gezet ——> kan een 7 tal Astra 3 zenders laden( zie foto)
      Schotel op Astra 3 gezet ——-> kan geen zenders inladen, dus ook niet via fastscan.

Alles terug gebouwd met oude Alden tv met besturing en dubbele LNB, en sab micro. Se.     ——-> nog steeds geen Astra 3.

ik kan slechts een 7 tal zenders op Astra 3 laden, terwijl schotel op Astra 1 staat.
      door bovenstaande handeling, heb ik uit willen sluiten of een andere stuurdoos ( Alden aio tv met besturing) en dubbele LNb een ander resultaat geeft.

dat is dus niet het geval.
      Ik denk dus dat mijn probleem in de Sab micro ontvanger zit en niet in de nieuwst Alden scc module.

met 2 verschillende stuurdozen, 2 verschillende LNb,s pakt hij Astra 3 niet meer op.
      Heb ook nog de nieuwste Software geladen voor de sab micro via de site van DVB- stand .com , helpt ook niet.

ik ben dus een leek, geen Satteliet technisch , maar vraag om advies.
      is het juist dat mijn Sab het begeven heeft, of niet meer de juiste software kan geven? Of staat er een instelling fout? Foto, 3,4,5
      Edwin

• By de mon
      Na herhaaldelijk op die TP gescand te hebben wilde n-tv zich niet tonen. Enkel via de fabrieksinstelling was hij nu wel bij de search..
      Dus ca 20 maal van alles geprobeerd te hebben drastisch worden met veel sorteerwerk erbij. Is dat normaal dat ie niet tevoorschijn komt?
      n-tv is een goeie nieuwszender met lange reportages. 
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy