Ga naar inhoud


Oscam compileren met de simplebuild van Gorgone


alias haha

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

wget ss4200.homelinux.com/oscam/simplebuild

Als ik even hier het 'wget' commando weglaat, zie ik dat deze 'wget' versie 1.98 binnenhaalt.

Stukje code:

#!/bin/bash
SIMPLEVERSION="1.98";
directmenu="0"; # "1" = starts simplebuild direct without menu parameter| "" = normal mode.
#[ variables ]
trunkurl="http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk"; packages="dialog xz gawk svn"; libusb_h="include/libusb-1.0/libusb.h";
npnative64="ia32-libs libc6-dev zlib1g-dev lib32z1-dev lib32bz2-dev lib32z1"; supported="fritz33xx fritz72xx fritz73xx openwrt26 ddwrt346 ddwrt410 marv_6281 native dreambox_fpu";
npnative="dialog xz-utils gawk subversion gcc make libusb-dev libusb-1.0-0 libusb-1.0-0-dev libssl-dev libpcsclite-dev libccid libc6-dev zlib1g-dev build-essential gcc-multilib module-assistant dos2unix sshpass";
oldconfigname="oscam-config.h";newconfigname="config.h";

 

In de starttopic entry staat beschreven hoe simblebuild is op te zetten ... maar neem aan dat je hier al vanuit werkt.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik simpelbuilt 1.98 downloaden?

Heb nu versie 1.85, die geeft soms errors.

 

Bye, Cremas

 

Als je eenmaal simplebuild geinstalleerd opstarten met './simplebuild cedit'. In het menu wat verschijnt kun je de update check aanzetten en controleert simplebuild of er een nieuwere versie is.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden. Na de update bleef de error.

Nadat ik in de map /opt/simplebuilt alle files had verwijderd en simplebuild opnieuw had geinstaleerd werkt het weer als een speer.

 

Bye, Cremas

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 10 maanden later...
  • 3 weken later...

Toch een vraag. Ik heb oscam op een fritzbox, op een VU Solo2 en een DM800HD.

 

Voor de fritzbox is me dit prima gelukt met de toolchain Fritz 73xx.

Voor mijn beide ontvangers lukt het me niet. Voor beide heb ik verschillende toolchains geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend. De bin files vervangen en starten heb ik wel vaker gedaan, dus daar zal het niet aan liggen. Dus of ik heb de verkeerde toolchains geprobeerd, of ik heb de verkeerde opties aangevinkt. Is nu ff zoeken naar een speld in een hooiberg... 

 

Kan iemand me vertellen welke toolchain ik moet hebben voor een Solo2 en DM800?

(DM800 is overigens een clone, maar dat maakt voor de oscam versie volgens mij niet uit. Mocht hier niks over gezegd mogen worden dan laat maar achterwege.)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip, Simplebuild raakt soms "vervuild" van allerlei toolchain wisselingen.

 

Kies de juiste toolchain plus opties, start opnieuw Simplebuild en herlaad een wat oudere Oscam-revisie uit de Trunk.

Opnieuw afsluiten en opstarten en ga dan pas naar de laatste/nieuwste Oscam-revisie wederom vanuit de Trunk.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook nog een suggestie hoe ik de map archiv op kan schonen? Dit kan blijkbaar alleen als root. Ook al heb ik met mijn gebruikers profiel beheerders rechten, ik krijg ze er niet uit.

(ubuntu 12.nogwat)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...