Ga naar inhoud


Oscam compileren met de simplebuild van Gorgone


alias haha

Aanbevolen berichten

Dank franksen en Tonski. Ik ga dit aankomende week even proberen. Ubuntu 20 :LTS komt ook bijna uit (23 april), daar wil ik het dan gelijk goed op hebben/doen. Met Ubuntu 18 nu eigenlijk al teveel 'geknoeid', waardoor ook andere rechter niet helemaal meer lijken te kloppen (kon sudo eerst ook al niet meer uitvoeren, dat inmiddels wel opgelost).

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ss4200.homelinux.com resulteert bij in 127.0.0.1 dus valt er weinig te downloaden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

We zijn weer een tijdje later en s3 is inmiddels op versie 311.

Momenteel wil ik de OSCam vervangen van mijn Xtrend ET10000 (nu 11666) want die stopt regelmatig spontaan.

 

Ik heb al een tijdje al meerdere keren succesvol oscam kunnen builden (in Ubuntu), maar momenteel lukt het niet om dat te doen inclusief Smargo en/of PCSC support.

 

CARDREADER_SMARGO in Configure/OSCAM_MODULE/CardReaders enabled:
afbeelding
 

USE_PCSC in Configure/OSCAM_EXTRA enabled:
afbeelding
 

binairies geüpdatet:
afbeelding


Maar builden ho maar..
In lastbuild.log staat:

CONF	build/mipsel-openpli40-linux-gnu-ssl-libusb-pcsc/config.c
BUILD	Distribution/list_smargo-1.20_svn11685-mipsel-openpli40-linux-gnu-ssl-libusb-pcsc
CC	oscam.c
/home/lexzie/Downloads/s3_releases-s3_311/support/toolchains/openpli40/bin/../lib/gcc/mipsel-openpli40-linux-gnu/4.8.1/../../../../mipsel-openpli40-linux-gnu/bin/ld: dead_strip: No such file: No such file or directory
collect2: error: ld returned 1 exit status
Makefile:413: recipe for target 'Distribution/list_smargo-1.20_svn11685-mipsel-openpli40-linux-gnu-ssl-libusb-pcsc' failed
make[1]: *** [Distribution/list_smargo-1.20_svn11685-mipsel-openpli40-linux-gnu-ssl-libusb-pcsc] Error 1
make[1]: *** Waiting for unfinished jobs....
Makefile:373: recipe for target 'all' failed
make: *** [all] Error 2


Terwijl het bestand ld aanwezig is. (via dat pad gecontroleerd zoals dat in de foutmelding staat).

 

Als ik zonder deze twee opties build gaat het wel goed, maar dan kan ik mijn Smargo triplereader en mijn PCSC reader niet gebruiken.
 

Iemand een tip?

lastbuild.log.txt

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Libusb en pcsc in de configuratie ook gebouwd? Bij mij loopt de OpenPli40 ToolChain niet omdat LibCrypto niet wil bouwen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Alex, en Mimisku.  Wat ik vond na google..

 

Even op de debian pc ->  sudo apt-get install libssl-dev

Als dat niet werkt

 

Copy the file libcrypto 0.9.8 to /usr/lib on your spark device.

Give the permissions 755 and after that, run oscam.

Try building oscam with libcrypto support.

 

Het path van het script hoord in de opt directiry te staan van je linux pc.

cd /opt

In terminal.. Als user directery aanmaken.

mkdir s3

    Copy the contents of s3_310_Final folder (4 files) to opt/s3

Run these commands:

chmod 777 s3

cd /opt/s3

./s3

.s3/menu

Adding new functions:

. /s3 clean #clean installation

./s3 update_me #online update

./s3 fix_me #repair script

./s3 update_emu #get latest oscam-emu

./s3 enable_emu #patch actual svn with emu

 

Eerst een repair doen met fixme en altijd eerst het script online updaten

Ben er ook mee bezig en heb een oscam i 686 gamaakt voor debian pc, het loopt als een speer
snel en lage ecm tijden ;)  

 

Mocht het toch niet lukken kan je in je config libssl en libcripto uitzetten voordat je gaat compileren..

 

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, het is altijd even lastig in het begin, ook voor mij als linux user.. ;)

 

 

libcrypto..jpeg

libcrypto.so.0.9.8.rar

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor OpenPli 8.0 heb je libssl 1.1.1 nodig... Ik bouw ze voor al mijn boxen en dat gaat perfect..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat ik bij het bovenstaande menu binairies geüpdatet: zie dat alleen de groene extenties geinstalleerd zijn, en dus geen 

libssl 1.1.1 aanwezig is in de xtrend 10000 ?

Mischien handlig om aan te geven voor Alex hoe jij deze in de box installeerd, zou mooi zijn als daarmee het probleem opgelost is..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat betekent dat de laatste build gemaakt is voor die versie libssl. Je kunt de libssl 1.1.1 aanvinken die dan wordt gebouwd. Deze versie wordt dan in de OScam build geimplementeerd. Je kunt immers maar één SSL versie inbouwen...

 

Je kijkt in je huidige versie van OpenPli welke libssl.so aanwezig is. Die versie vink je aan bij je OScam-build.. Hoef je later niet te goochelen met lib-compat of 'ln -s' constructies...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi om te weten Mimisiku, dan zou alles afhangen van de goede oscam config alvorens deze geboud kan worden.

 

Zelf is het mij gelukt om oscam native i 686 te bouwen en als test op de linux mint pc in /usr/bin te planten en het draait erg goed.

 

Net heb ik even geprobeerd om voor de vuduo 4 k dan ook een oscam te bouwen maar daar loop ik aan alle kanten vast en wil oscam

niet gebouwd worden.  Eens even kijken hoe ik dit opgelost kan worden, aanvinken en bouwen wil nog even nioet meer....

Oscam-build-error.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Solo4k build bevat fouten... 

Kies liever voor de VU+ Armhf Toolchain...

In je voorbeeld ben je vergeten de libusb en libpcsc te bouwen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

New Toolchain met oude configuratie, en dat lukt niet, moet ik nu reset configuratie doen ?

 

Lib crypto en ssl had ik geinstalleerd, ssl 098 stond in het menu maar was rood ipv groen..

Pcsc cscript blijft blijft doormelden terwijl ik hem in het script late had aan gevinkt..

Ik lig er ff uit..

 

 

 

Screenshot at 2021-02-18 17-29-48.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-2-2021 om 19:35, Mimisiku zei:

Libusb en pcsc in de configuratie ook gebouwd? Bij mij loopt de OpenPli40 ToolChain niet omdat LibCrypto niet wil bouwen...


Waar is libcrypto voor dan?
 

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Voor OpenPli 8.0 heb je libssl 1.1.1 nodig... Ik bouw ze voor al mijn boxen en dat gaat perfect..

 

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, dat betekent dat de laatste build gemaakt is voor die versie libssl. Je kunt de libssl 1.1.1 aanvinken die dan wordt gebouwd. Deze versie wordt dan in de OScam build geimplementeerd. Je kunt immers maar één SSL versie inbouwen...

 

Je kijkt in je huidige versie van OpenPli welke libssl.so aanwezig is. Die versie vink je aan bij je OScam-build.. Hoef je later niet te goochelen met lib-compat of 'ln -s' constructies...

 

Ik ga libssl 1.1.1 proberen.
Hoe kan ik op OpenPLi zien welke libssl.so aanweizg is?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Phoenixx zei:

... het is altijd even lastig in het begin, ook voor mij als linux user.. ;)

 

Ik begin hier niet mee, dit deed ik al langer maar nu ineens werkt het niet meer.
 

1 uur geleden, Alex1970 zei:

Hoe kan ik op OpenPLi zien welke libssl.so aanwezig is?

 

Ik kwam bij pakketbeheer dit tegen
afbeelding.png.f847cad1b003ebb3d017215a82a7b4b9.png

 

1.1.0 dus?
Maar deze versie komt pas aan de orde als ik ook een build heb om op de Xtrend te zetten.

 

Heb dat inderdaad eerder gehad dat ik met de verkeerde versie van libssl had gebuild, maar eerst moet simplebuild wel een output geven.


Ben nu bezig met een schone s3 zoals Phoenixx zei.

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde even voordat de toolchain weer opgebouwd was, nu krijg ik geen foutmelding meer, maar er staat ook niks in de binaries map.

lastbuild.log.txt

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...