Ga naar inhoud


Lnb-kap. defect na 3 jaar


marleentje

Aanbevolen berichten


De Golden Interstar gebruikt(e) ook gele kapjes op de koppen. Heeft iemand daar ervaring mee?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ooit 80 van gekocht de lnb's hadden nieuw een goed signaalen inderdaad gele kapjes en de scheurtjes zitten bijna allemaal op 11 uur .

de lnb's op de foto hadden ook gele kapjes maar die verkleuren door de zon.

ik heb iedereen die ik van die lnb's verkocht heb nieuwe inverto's gegeven .

op de verpakking van golden interstar staat volgens mij 5 jaar garantie maar bij wie golden interstar is er niet meer.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom hebben lnb’s van een goed merk daar dan geen last van? Daar zitten toch ook weekmakers in?

 

Dit hoeft niets per se met weekmakers te maken te hebben, kan ook wel ontstaan als de polymeerketens onder invloed van UV-licht uit elkaar vallen.

Hierdoor zal de kunststof minder sterk worden. Om dit tegen te gaan worden aan veel materialen UV stabilisatoren toegevoegd.

Juist de kwaliteit van deze stabilisatoren en toegevoegde hoeveelheid is van belang.

 

Dus voor deze LNB cap's zijn volgens mij goedkope PE of PP materialen gebruikt. Op de wereldmarkt worden deze slecht geproduceerde materialen vaak voor dumpprijzen verkocht. Tja, en dat dan een fabrikant die goedkoop LNB's wil maken dit zal opkopen is logisch.

aangepast door sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste marleentje

 

Je bericht van zojuist roept bij mij meteen vragen op.

Je schrijf:

 

“Ik twijfel als vervanging tussen inverto en alp wat zouden jullie nemen ?”

 

Vier Alps-lnb’s passen op een Triax 78, lnb’s met een normale kop eigenlijk niet. Dan krijg je dezelfde merkwaardige opstelling als die er nu op zit of bedoel je de smalle lnb’s van Inverto, de Inverto Multiconnect? Die zou ik nooit nemen vanwege de gevoeligheid voor regendruppels.

Alps-lnb’s hebben hun kwaliteiten bewezen over vele jaren. Daar heb je een goede lnb aan.

Verder schrijf je:

 

“Ikzelf heb inverto quad op mn 88cm triax maar soms lees ik her en der wat kritiek over inverto ??

 

Ik neem aan dat je de Inverto Black Premium bedoeld en niet de veel beschreven Inverto Black Ultra want die past niet op een Triax 88. Maar welke kritiek lees jij over de Inverto? Bedoel je de kritiek over de Inverto Multiconnect?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje

Ik heb inverto quad multiconnect 23mm en die passen perfect op de multiblock van triax.

Ik las wat later dat regendruppels op het kopje voor problemen kunnen zorgen. Ik had nog geen problemen gehad maar ik kon moeilijk met de gedachte leven dat het er ooit van zou komen en daarom heb ik er een regenkap boven gemonteerd.

Ik heb gemiddeld 16db voor A3, 14db voor A1, 18db voor A2 en 13db voor hotbird.

Mag ik even weten, heb jij zelf al deze inverto multiconnect uitgetest ?

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste marleentje

Als ik een schotel plaats voor de vier bekende satellieten, dan neem ik altijd een schotel die groot genoeg is om normale lnb’s op te plaatsen, dus een schotel van minimaal 85cm breed. Jij hebt een Triax 88 en dan is het weinig zinvol om daar van die smalle lnb’s op te plaatsen.

Zolang je voldoende sterk signaal ontvangt, merk je niet zo wat die regendruppels voor invloed hebben maar zelfs met een Triax 88 vraag ik me af of je daar bijv. de zender Planeta HD goed mee kunt ontvangen als het regent zonder regenkapje.

Ik had lang geleden al zoveel regenellende van de Inverto Multyconnect gelezen op forums in binnen en buitenland, dat ik er nooit aan begonnen ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs werd mij gevraagd een SAB Slim premium SPS aan te passen voor gebruik op een DeltaStar Gregorian schotel .

Ik hem hem eerst in orginele toestand getest en daarna aangepast .

Vervolgens een Ku feedhoorn voor Offset ook aangepast omdat ik wel eens wilde weten of zo'n punt lnb het niet beter zou doen met een "echte" feedhoorn .

Getest op Nilesat TP 11.227 V met Maxplus 2100

Standaard uitvoering : signaal 81 kwaliteit 69

Met "echte"feedhoorn signaal 81 kwaliteit 72 geen schokkend verschil , maar toch !

post-30993-0-67924500-1357948019_thumb.jpg

post-30993-0-19542600-1357948041_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen het kapje wat niet deugt aan de Golden Interstar.

Kijk ook naar eens naar dit filmpje:

Sprietje, dat filmpje is het antwoord op mijn vraag (die je dus kennelijk goed hebt begrepen).

Dank voor je reactie.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trust

 

Hoewel het onderwerp van een aangepaste feedhorn wel een beetje off-topic is, wil ik hier toch even op reageren.

Jammer dat je het signaal verschil hebt uitgetest op een DeltaStar Gregorian schotel. Die schotel wijkt toch flink wat af van een normale offset schotel. De lnb staat op zeer korte afstand van de hulpreflector waar de signalen door de schotel uitstekend op geprojecteerd worden. Het maakt een groot verschil uit of de lnb op zo’n 60-70cm afstand van de schotel staat of slechts 12-15cm.

Bovendien heb jij een feedhorn op de SAB-lnb geplaatst die een openingshoek heeft voor een normale offsetschotel. De feedhorn bij de originele lnb die op een DeltaStar Gregorian hoort, heeft een veel kleinere openingshoek, zie bijlage 1. De openingshoek wordt bepaald door de tapsheid van de feedhorn, zie bijlage 2 die ook voor een Gregorian schotel is gemaakt maar dan een grotere professionele.

Zover ik het kan zien komt de tapsheid van de feedhorn die jij gemaakt hebt niet overeen met de originele feedhorn die op een DeltaStar hoort.

Dan is het ook niet verwonderlijk dat de ontvangstpresentaties slechts 3% hoger uitvallen dan met een originele SAB Slim premium SPS-lnb.

Als je hier verder op in wilt gaan, lijkt het me verstandig hier een nieuw draadje voor te openen.

post-60869-0-58550000-1357985079_thumb.jpg

post-60869-0-92437400-1357985539_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...